جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
نماینده زرند:

بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی دنیا در حال نابودی است

9 سال پیش ( 1393/7/6 )
 

نماینده زرند گفت: باغ‌های پسته به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی دنیا در شمال کرمان، در حال نابودی هستند.
امیری خامکانی اظهار کرد: ما نتوانسته‌ایم به‌خوبی در شرایط جدید اقلیمی کشاورزان را برای مدیریت آب و خاک آموزش دهیم و در مصرف کود، سم و سایر نهاده‌های کشاورزی مشاوره نداده‌ایم. کشاورزان ما با همان روش سنتی به کار خود ادامه دادند.
وی افزود: با توجه به کیفیت آب که به دلیل افت سطح آن رخ داده و املاح موجود در آن و همچنین افت کیفیت خاک، با کاهش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی مواجه هستیم. آفات جدیدی نیز به وجود آمده‌اند که به مبارزه نیاز دارد و بی‌تجربگی باغداران در مقابله با این آفات یکی دیگر از عواملی است که تولید در هکتار باغ‌های پسته را کاهش داد.
امیری خامکانی، با بیان اینکه در شرایط فعلی حدود 400 کیلوگرم در هر هکتار پسته برداشت می‌شود، گفت: مواردی هم وجود دارد که 13 تن در هر یک هکتار برداشت می‌شود، اما این یک نمونه و بسیار معدود است. این در حالی است که در امریکا (رقیب اصلی پسته ایران) به طور متوسط چهار تن در هر هکتار برداشت می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی یادآوری کرد: زمانی 80 درصد پسته جهان در اختیار کشور ما بود، اما متاسفانه امروز به زیر 50درصد جهانی پسته رسیده‌ایم و نکته جالب اینکه کشاورزان توانای ایرانی در امریکا مشغول کشت پسته هستند. به این ترتیب، رقبای خارجی مانند امریکا و ترکیه در حال جایگزین شدن با ایران در بازار جهانی پسته هستند و اگر ما بخواهیم جایگاه خود را حفظ کنیم، باید علاوه بر اصلاح الگوی کشت، حمایت بیشتری از کشاورزان انجام دهیم.  عضو هیأت‌رییسه کمیسیون انرژی مجلس در پایان تاکید کرد: لازم است با تشکیل کمیسیون مشترکی بین دولت و مجلس، موضوع مدیریت و منابع آب بررسی شود تا بتوانیم منابع ملی آب را در تولید، مصرف و مدیریت کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0Mbq3v6y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه