شنبه, ۱۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 3 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
وزیر امور خارجه از سفرش به چند کشور اروپایی در هفته جاری خبر داد

باید تمامی سلاح‌های هسته‌ای در دنیا برچیده شود

9 سال پیش ( 1393/10/22 )
 

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ظهر یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای قبرسی خود درباره مذاکرات هفته جاری، گفت: چهارشنبه هفته جاری با جان کری در ژنو گفت‌وگو می‌کنم. در این گفت‌وگو که یک روزه است همه موضوعات درباره مسئله هسته‌ای مطرح می‌شود و هدف از این مذاکرات این است که ببینیم آیا می‌شود مذاکرات را تسریع کنیم و به جلو حرکت دهیم؟ مذاکرات ما با آمریکا در مورد مسئله هسته‌ای است و در یک چارچوب ویژه و کاملا استثنایی است و همین‌گونه نیز باقی مانده است. ما در حوزه‌های دیگر با آمریکا مذاکره‌ای نداریم و باید دید تا چه اندازه این مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل مفید است. ما میزان مفید بودن این مذاکرات را همواره بررسی می‌کنیم. حضورم در ژنو فقط برای مذاکره با وزیر خارجه آمریکاست اما اینکه چقدر در اروپا باشم بستگی به سایر برنامه‌هایم در سفر به اروپا دارد که بعد از مذاکرات ژنو است.

ظریف همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای هفته‌نامه اشپیگل مبنی بر اینکه ایران در سوریه برای ساخت یک مرکز غنی‌سازی به همراه مهندسان کره شمالی همکاری می‌کند، گفت: ادعای این مجله یکی از تلاش‌هایی است که برای ایجاد توهم در سطح بین‌الملل و نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته است. آنها سعی دارند با این اخبار به هراس‌افکنی در سطح بین‌الملل نسبت به ایران بپردازند. برخی محافل هستند که زندگی‌شان در خشونت و وحشت ادامه می‌یابد اما برخی اوقات این اقدامات جنبه مضحک به خود می‌گیرد. ما همواره گفته‌ایم موافق سلاح هسته‌ای نیستیم و باید تمامی سلاح‌های هسته‌ای در دنیا برچیده شود و در این رابطه فتوای مقام معظم رهبری نیز وجود دارد.

ظریف با اشاره به سفر معاون وزیر خارجه روسیه به تهران در هفته جاری، گفت: بنده در تهران با آقای ریابکوف ملاقاتی خواهم داشت که درباره مذاکرات هسته‌ای است و ما توقع داریم دوستان روسی نقش مثبتی را در این زمینه ایفا کنند. من همچنین چند هفته گذشته با معاون وزیر خارجه چین ملاقات داشتم و مذاکرات خوبی بود و در آینده نزدیک نیز با وزیر خارجه چین ملاقات خواهم کرد. گفت‌وگوهای ما با سایر اعضای 1+5 که با آنها روابط سیاسی داریم به طور گسترده و منسجم چه در تهران و چه در پایتخت‌های آنها انجام می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9K0tMHTm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه