پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بازار سرمایه به‌شدت متاثر از ریسک‌های سیستماتیک اقتصادی و سیاسی است و رشد بازار تحت سایه این ریسک‌هاست. به گزارش سنا، احمدعلی محصصی، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت پترول با بیان این مطلب درباره شرایط فعلی بازار گفت: کاهش مدت‌دار قیمت سهام در بازار سهام از دی‌ماه سال گذشته از زمانی آغاز شد که مجلس درخصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تصمیماتی را اتخاذ کرد. 

وی ادامه داد: عواملی چون تصمیمات مجلس برای افزایش تعرفه خوراک پتروشیمی‌ها، وضع بهره مالکانه و ابهام بر سر توافقات هسته‌ای و همچنین کاهش بودجه عمرانی سال 1393 از دیگر عوامل افت شاخص بورس بود. اما در این میان رقابت بانک‌ها برای جذب سپرده به منظور افزایش نقدینگی باعث شد شاخص بورس کاهش چشمگیری پیدا کند. 

محصصی به تمدید مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: پیش از سوم آذرماه و ایجاد خوش‌بینی بین فعالان بازار سرمایه در خصوص احتمال توافق در آن تاریخ، موجی از خوش‌بینی در بین فعالان بورسی شکل گرفت اما از آنجایی که انتظارات به طور کامل محقق نشد، تمدید توافقات که در ذات خود خبر منفی برای بازار نبود به عاملی تبدیل شد که یک موج منفی دیگر بازار را به زیر بکشد. 

محصصی به ریسک‌های سیستماتیک بازار اشاره کرد و گفت: بازار به‌شدت متاثر از ریسک‌های سیستماتیک اقتصادی و سیاسی است و رشد بازار تحت سایه این ریسک‌هاست. این کارشناس بازار سرمایه درباره عملکرد سهامداران عمده و حقوقی در شرایط فعلی گفت: سهامداران عمده قاعدتا به دنبال کسب بازدهی حداکثری هستند و کسب سود حداکثری هدف این سرمایه‌گذاران از معامله است؛ پس به دنبال موقعیت‌هایی هستند که بتوانند به هدفشان نزدیک شوند. مدیر سرمایه‌گذاری پترول خاطرنشان کرد: سهامدار عمده حاضر نیست به هر قیمتی سهم بخرد، زیرا این دست از حمایت‌ها به نفع بازار و به نفع سهامداران عمده بازار سرمایه نیست. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IwJXYLWv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه