پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
بازار جهانی

بازار جهانی قطعات موتورسیکلت

8 سال پیش ( 1394/11/20 )
پدیدآورنده : فهیمه خراسانی  

رشد شهرنشینی، افزایش سیاست‌های جمعیتی، بهره‌وری سوخت و. . . از جمله عواملی هستند که در دنیای امروز، با تجارت موتورسیکلت همراه هستند. صنعت موتورسیکلت به‌عنوان یکی از صنایع پرکاربرد در سطح جهان شناخته شده است که میزان مصرف آن در میان دیگر وسایل نقلیه، قابل توجه است. این وسیله نقلیه در بیشتر نقاط جهان بازار مصرف خود را دارد. در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا، کانادا، ژاپن و... اغلب به‌عنوان یک وسیله تفریحی به‌کار می‌رود و در کشورهای در حال توسعه مانند چین، هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا و ایران در قالب یک وسیله ضروری برای حمل‌و‌نقل.

بالا رفتن میزان تقاضا برای مصرف موتورسیلکت در سراسر جهان، خواه‌ناخواه، میزان تقاضا برای لوازم یدکی آن را نیز افزایش می‌دهد چراکه بسیاری از لوازم جانبی این وسیله نقلیه، قابل تعویض و تعمیر بوده و در نتیجه بازار قطعات یدکی موتورسیلکت، یک زیرمجموعه بسیار مهم در بازار جهانی این صنعت به‌شمار می‌رود.

آسیایی‌ها در صدر مصرف

با توجه به بالا رفتن سطح تقاضا برای موتورسیکلت‌های برقی و موتورسیکلت‌های بنزینی، پیش‌بینی می‌شود که میزان تقاضای جهانی برای لوازم موتورسیکلت تا سال 2017 به رشد 7.5درصدی برسد که ارزشی معادل با 119.5میلیارد دلار دارد. مناطق آسیایی که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و همچنین مصرف‌کنندگان موتورسیلکلت به شمار می‌روند، در زمینه تقاضا برای قطعات موتورسیکلت نیز بالاترین رتبه را دارند، به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود تا سال 2017، چهارپنجم از مقدار مصرف قطعات یدکی موتورسیکلت، در این مناطق باشد.

کشورهای آسیایی و در رأس آنها، چین، به افزایش تقاضا برای لوازم جانبی موتورسیلکت دامن می‌زنند. درواقع افزایش تولید و مصرف موتورسیکلت و قطعات آن، هر دو نتیجه بهبود استاندارهای زندگی در کشورهای در حال توسعه است. در این میان چین بزرگ‌ترین بازار را دارد، هند و اندونزی نیز با توجه به جمعیت زیادی که دارند و همچنین افزایش صنایع تولیدی موتورسیکلت در این کشورها، بازار قابل توجهی از این صنعت را به وجود آورده‌اند.

درواقع می‌توان گفت در این کشورها یک ارتباط قوی بین سطح درآمد متوسط و میزان تقاضا برای موتورسیکلت و لوازم جانبی آن وجود دارد. در کشورهایی با اقتصادهای نوظهور، موتورسیکلت می‌تواند جایگزین مناسبی برای وسایل حمل‌و‌نقل عمومی باشد. افزایش فروش قطعات موتورسیکلت در این مناطق، دستاوردهای مفیدی مانند رسیدن به یک درآمد سرانه معین را در پی داشته است.

بیشترین میزان رشد در لاستیک و لوازم برقی و الکترونیکی

در میان قطعات یدکی موتورسیکلت، انجین و اجزای مرتبط با آن، بیشترین هزینه را در میان کل قطعات موتورسیکلت دارند، اما این قطعات نرخ جایگزینی پایینی دارند، به این معنا که این لوازم طوری طراحی می‌شوند که تا آخر عمر مفید یک موتورسیکلت همراه آن باشند و قابل تعویض نیستند. درحالی‌که لوازم برقی و همچنین لاستیک، قابل تعویض و تعمیر هستند. طبق نظر تحلیلگران این صنعت، لاستیک و اجزای برقی و الکترونیکی انجین بیشترین رشد تولید و مصرف را دارند.

لاستیک از جمله قطعات موتورسیکلت است که سریع‌ترین رشد تولیدی را داشته و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2017، تقاضای مصرف آن در سطح جهان افزایش بیشتری پیدا کند به‌طوری‌که چهارپنجم از میزان تقاضای لوازم موتورسیکلت را به خود اختصاص دهد. قطعاتی مانند شمع نیز از نظر افزایش میزان تولید و مصرف در مرتبه بعدی قرار گرفته و از طرفی با افزایش تولید موتورهای برقی، سهم قابل توجهی را در میان لوازم موتورسیکلت پیدا کرده‌اند. البته موتورسیکلت‌های الکتریکی با توجه به باتری‌های گران قیمتی که در آنها به کار رفته است، نسبت به موتورهای سنتی، پرهزینه‌تر هستند و کماکان در این بازار دست بالا با بنزینی‌هاست.

آمریکا، تولید‌کننده غالب در زمینه قطعات اصلی و داخلی موتور

در میان لوازم یدکی موتورسیکلت، موتور احتراق داخلی، پرهزینه‌ترین قسمت‌ این وسیله نقلیه به‌شمار می‌رود. ضمن اینکه نرخ جایگزینی این قسمت از موتورسیکلت، بسیار پایین بوده و عمر مصرف آن تقریبا با عمر خود وسیله نقلیه برابری می‌کند. لذا موتور داخلی از مهم‌ترین اجزای موتورسیکلت به‌شمار می‌رود که روند ساخت و تولید آن، نسبت به دیگر اجزای موتورسیکلت، پرهزینه‌تر و فنی‌تر است. پیش‌بینی می‌شود تولید قطعات اصلی موتورسیکلت تا سال 2017، به نمایندگی از کل بازار فروش، با سهمی 55درصدی به رشد خود ادامه ‌دهد.

سطح مصرف موتورهای نصب شده نیز به تعداد و انواع موتورهای تولید شده در جهان بستگی دارد. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود، آمریکا با توجه به سهم مهمی که در تولید قطعه احتراق داخلی انجین موتورسیکلت در بازار جهانی به دست آورده است، تا سال 2017، 5درصد از تقاضای جهانی را برای خود حفظ کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CEchuz9j
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه