شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیریت امروز

اینستاگرام راهی برای پیشتاز شدن در جهان

8 سال پیش ( 1395/1/26 )
پدیدآورنده : مرضیه فروتن  

اینستاگرام به‌عنوان یكی از شبكه‌های بزرگ اجتماعی ضمن جلب توجه افراد به سوی برند شما راهی برای پیشتاز شدن نیز می‌آفریند. این وب‌سایت كه در سال 2010 راه‌اندازی شد از تصویرسازی برای ارتقای جایگاه برند استفاده می‌كند. به این ترتیب برند‌ها می‌توانند با كمك 300 میلیون نفر كاربر این شبكه اجتماعی به نتایج مطلوب و ارزشمندی دست یابند. اكثریت مردم در اینستاگرام از این ابزار برای ارسال تصاویر و ویدئو‌های آماتور خود بهره می‌برند. حیوانات‌خانگی با مزه، غذا‌های جذاب، لباس‌ها و ابزار‌های مدرن امكان الهام گرفتن از عكس‌های مختلف را به وجود می‌آورند. به هر حال، این تنها قابلیت چنین ابزار قدرتمندی نیست. اینستاگرام یك گوهر واقعی برای بازاریابی برند و پیشتاز شدن در بازار به‌شمار می‌رود. با بالا‌ترین نرخ رشد كاربر  (23درصد)، اینستاگرام اخیرا با سبقت گرفتن از موارد مشابهی نظیر فیس‌بوك، توییتر و Pinterest، در حوزه رسانه‌های اجتماعی پیشرو است.

بخش عمده‌ای از موفقیت آن وابسته به استفاده از تصاویر به‌عنوان ضامن بازاریابی است. مردم تماشای عكس‌ها و ویدئو‌ها را جالب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر از خواندن آگهی‌های بازرگانی متنی می‌دانند. در نتیجه، با این كار جذابیت برند و در ادامه حجم درآمد افزایش می‌یابد. بنابراین در صورت تلاش برای راه‌اندازی یك كمپین بازاریابی روی این پلتفرم، در زیر هشت نكته كارشناسی برای كمك به شما در این زمینه ارائه داده می‌شود:

مخاطبان‌تان را شناسایی كنید

اینستاگرام میزبان جامعه بزرگی از مصرف‌كنندگان در سرتاسر جهان است. با شناخت جامعه هدف ارسال تاكتیكی تصاویر جذاب و جالب برای شما آسان‌تر خواهد شد. حفظ این ارتباط اهمیت فراوانی دارد. با غربالگری مشتریان از سلیقه، علایق و سرگرمی‌های آنها اطلاع پیدا كنید. به این ترتیب راهی استراتژیك‌تر برای مشهور شدن و جذب افراد پیش پای‌تان قرار خواهد گرفت. برای مثال، در صورت راه‌اندازی یك فروشگاه لباس آنلاین، شما قادر به تبلیغ برند خود نزد افرادی هستید كه اغلب اوقات به ارسال عكس‌هایی از پیراهن‌ها، شو‌های مد، لوازم جانبی دنیای مد و غیره می‌پردازند.

حفظ یك هویت ثابت و همیشگی

به منظور جذب كاربران در اینستاگرام، شما باید یك پروفایل مشخص در راستای تكمیل هویت برند را بسازید. به عبارت دیگر تصویر، توضیحات و شعار پروفایل‌تان باید هم تراز با ویژگی‌ها و عملكرد شركت باشد. برخورداری از یك چهره واحد در پلتفرم‌های مختلف، امكان تشخیص و شناسایی برند شما را نزد مخاطبان‌تان بالا می‌برد. نایك نمونه خوبی از قابلیت تشخیص و شناسایی با برخورداری از هویتی ثابت و همیشگی است. صفحه رسمی آن در اینستاگرام از لوگو، شعار و اسم اصلی شركت برای كمك به كشف آسان برند توسط مشتریان وفادار خود بهره می‌برد.

یك بیوگرافی و توضیحاتی قانع كننده ارائه دهید

ارائه یك بیوگرافی و توضیحاتی قانع‌كننده اولین راه‌های ارتباطی به حساب می‌آیند. ارائه توضیحات تكمیلی نه فقط موجب جذب مشتریان مهم و بزرگ بلكه تشویق آنها به كسب اطلاعات بیشتر درباره برند شما می‌شود. مقاومت در برابر وسوسه نوشتن مثل جلوگیری از انتشار یك آگهی تبلیغاتی صرف است. به یاد داشته باشید كه اینستاگرام جوی متفاوت با بقیه دارد. زنده نگه داشتن این فضا برای حفظ مشتریان اصلی و با ارزش لازم و ضروری است.

ویدئو‌های جالب را ارسال كنید

اینستاگرام با برخورداری از قابلیتی خاص به شما اجازه به اشتراك‌گذاری كلیپ‌های ویدئویی كوتاه با دیگران را می‌دهد. این قابلیت به خصوص برای كسب و كار‌هایی مفید است كه می‌توانند از پتانسیل یك ویدئو برای شرح ویژگی‌های محصول خود، آموزش قابلیت‌های آن یا به اشتراك‌گذاری فرهنگ كاری‌شان استفاده كنند. Burberry  یك برند جهانی در حوزه لباس است كه كلیپ‌های پشت صحنه رویداد‌های مختلف خود را برای جذب مشتریان بالقوه به تصویر می‌كشد. این برند همچنین در قالب یكسری ویدئو‌های كوتاه ضمن عرضه محصولات خود فرصت آشنایی با ویژگی‌های خاص آنها را برای مخاطبانش فراهم می‌كند.

از هشتگ‌های مرتبط استفاده كنید

جامعه بزرگ اینستاگرام و كشف نقاط قوت خود می‌تواند ترفند كوچكی برای حضور موفق شما در این پلتفرم به حساب آید. با هشتگ‌ها  شما می‌توانید این فرآیند را سازمان یافته‌تر و استراتژیك‌تر كنید. همه آنچه كه به آن نیاز دارید كشف یكسری كلمات كلیدی مرتبط با حوزه كاری خود و بكارگیری آنها در عكس‌های‌تان است.

عناوین جالب را انتخاب كنید

عناوین به عكس‌های شما معنا می‌بخشند. در هر صورت، یك عنوان باید آنقدر جذاب و معنی‌دار باشد كه با جلب توجه بینندگان شروع یك مكالمه را رقم بزند. Oreo  به روشی عالی از عنوان‌ها برای آگاهی دادن به بینندگان درباره شكل‌های مختلف بیسكویت‌های خود بهره می‌برد. این برند با استفاده از عناوین جالب و جذاب برای عكس‌ها، مردم را بیش از پیش نسبت به كوكی‌های خود علاقه‌مند می‌كند.

میزان موفقیت خود را بسنجید

درست مثل توییتر و فیس‌بوك، اینستاگرام نیز ابزار‌هایی را برای اندازه‌گیری میزان دقیق موفقیت یك كمپین به كسب و كار‌ها عرضه می‌كند. با چنین سنجشی امكان تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان اصلی حین جست‌وجو برای كشف عكس‌های جذاب‌تر به‌وجود می‌آید. نرم‌افزار «Iconosquare» فرصت ردیابی نتایج راه‌اندازی یك كمپین بازاریابی در اینستاگرام را به شما می‌دهد.

به مخاطبان‌تان واكنش نشان دهید

Followerهای شما در اینستاگرام مشتریان بالقوه شما هستند كه می‌خواهند از همه چیز راجع به محصولات‌تان گرفته تا آخرین پیشنهاد‌ها و رویداد‌های آتی اطلاع یابند. پاسخ دادن به كنجكاوی‌های‌شان نه فقط بر جذابیت كسب و كارتان می‌افزاید بلكه آگاهی درباره آن را نیز بالا می‌برد. چنانچه موفق به تأثیرگذاری روی آنها شوید، برگ‌های برنده بیشتری را نیز در دست خود خواهید داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YVESw09f
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه