جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گردشگری ایران، به واسطه گشایشی كه بعد از برجام حاصل شده است، با وجود تمام كاستی های زیرساختی، در حال رشد است و هر روز خبرهای تازه ای از آن در رسانه های غربی منتشر می شود. از خبرهای ساخت هتل های زنجیره ای بزرگ گرفته تا خبرهای مربوط به افزایش تعداد گردشگران.

روند رو به رشد صنعت گردشگری ایران را از اینجا هم می توان درك كرد كه در تعدادی از لیست های منتشر شده در آستانه سال نو میلادی، نام ایران هم به عنوان یكی از مقاصد گردشگری در سال جدید ذكر شده است. راه یافتن به چنین لیست هایی، كار نسبتا سختی است و كشور یا شهری كه در چنین لیستی قرار می گیرد، واقعاً پتانسیل بالایی دارد.

ارائه چنین لیست هایی، سنتی قدیمی در رسانه های غربی است و هر لیست، بدون توجه به سویه ها و نگاه هایی كه دارد، منبع قابل اطمینانی برای گردشگران است. یكی از این لیست ها،  لیست مقاصد گردشگری رسانه معتبر بلومبرگ است كه نام ایران را در میان یكی از 20 مقصد گردشگری در سال 2017 آورده است.

این لیست، با شاخص هایی كه دارد، مقاصد زیادی را در سراسر دنیا زیر نظر گرفته و در نهایت به این شهر یا كشورها رسیده است: سریلانكا، فنلاند، پرتغال، میانمار، مالت، پرو، ایران، سنت بارتلمی، رواندا، هامبورگ، كلمبیا، مصر، تركس اند كایكوس، ژاپن، ماداگاسكار، لندن، كیپ تاون، تورونتو، شانگهای، میامی.  ما به خاطر محدودیت فضا، امكان معرفی همه مقاصدی را كه در این لیست نام برده شده اند نداریم به همین خاطر، تعدادی از آنها را كه شناخته شده تر هستند به شما معرفی می كنیم:

ایران

برای مسافران بی باك، مسئله این نیست كه آیا باید از ایران دیدن كنند یا نه، بلكه این مسئله مهم است چطور هرچه سریع تر، یعنی قبل از این كه سیل گردشگران تجربه ناب سفر به ایران را خراب كند، به این كشور سفر كنند. البته چیزهایی هست كه باید به آنها توجه كنید. پروسه درخواست ویزا طولانی و پیچیده است؛ شهروندان آمریكا، كانادا و بریتانیا در تورها باید همراه داشته باشند و گردشگران باید قوانین مربوط به پوشش را رعایت كنند.

با این حال حرف ما را قبول كنید. چون این شرایط سخت، ارزشش را دارد. بعد از توافق تاریخی هسته ای در سال 2015، چندین شركت بزرگ بین المللی فعالیت خود را در ایران از سر گرفته اند و خطوط هواپیمایی اصلی اروپایی هم پروازهای شان را  (به تهران) از سر گرفته اند.

در سفر به ایران با تورهای خارجی، می توانید در بازارهای كویری در كرمان آرام بگیرید، به قصرهای رویایی و مساجد كاشی كاری شده در اصفهان خیره شوید و سایت های باستانی مثل قصر پرسپولیس را كه تاریخ ساخت آن به 500 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد ببینید. برایان آلن متخصص آسیا در یك آژانس گردشگری بین المللی كه چهار سال است تورهای زیادی را به ایران می برد، می گوید:  «اینها چیزهایی نیست كه بتوانید در جاهای دیگر پیدا كنید. شاید مشابه آنها در كشورهایی مانند افغانستان و سوریه وجود داشته باشد اما به صورت ویران شده.»

و البته به جز اینها، غذاها و میهمان نوازی افسانه ای ایران هم هست. آلن می گوید:  «در ایران یك فرهنگ وجود دارد كه می گوید مهمان ها از جانب خدا هستند. من معمولاً می شنوم كه مردم می گویند به سراسر دنیا سفر كرده اند اما هرگز آن طور كه در ایران مورد استقبال قرار می گیرند با آنها برخورد نشده است.»

كی به ایران برویم: انتهای اكتبر و نوامبر  (پاییز) وقتی كه هوا برای فعالیت های خارج از خانه مناسب است.

كی نرویم: در تعطیلات ایرانی، جاده ها و خیابان ها با ترافیك قفل می شوند و ماه رمضان هم سفر به ایران را بسیار پیچیده می كند.

سریلانكا

احتمال دیدن پلنگ در آفریقا - جایی كه به حیات وحش در دسترسش معروف است- یكی از سخت ترین كارهاست. با این حال در پارك ملی یالا در سریلانكا، هر روز می توانید یك پلنگ ببینید و این فقط یك دلیل برای رفتن به سریلانكاست. به این لیست، دیدن انواع حیوانات جنگلی و دریایی را اضافه كنید و بعد به این فكر كنید كه چرا سریلانكا اینقدر كم گردشگر دارد. صف هتل های لوكس در این كشور به صورت اعجاب آوری كوتاه است.

فنلاند

شاید فنلاند مقصد بسیار فروتنی باشد اما دلایل زیادی دارد كه در این لیست باشد. قرار است در تابستان یك گرند هتل با نام سنت جرج در هلسینكی افتتاح شود كه در واقع یك مكان تاریخی متعلق به قرن نوزدهم است. با این حال جای ماجراجویی واقعی در فنلاند، منطقه لاپلاند است؛ جایی كه از آن به عنوان ایسلند جدید نام برده می شود. چایخانه های قدیمی در این منطقه عالی هستند و 200 شب در سال شفق قطبی، تجربه ای فراموش نشدنی برای گردشگران رقم می زند. در سال 2017، فنلاند صدمین سال استقلالش را با جشن های متعددی در طبیعت بكر و زیبا جشن خواهد گرفت.

پرتغال

پرتغال در موقعیت جغرافیایی عالی، یكی از مقاصد جذاب سال 2017 است. پروازها به این كشور امسال بیشتر می شوند و تخت های بیشتری هم برای گردشگران مهیا خواهد شد. در لیسبون، تعداد زیادی موزه شگفت انگیز وجود دارد. در سفر به پرتغال، منطقه آلگاروده را هم كشف كنید. هتل های جدید با سبك های متنوع این منطقه را استثنایی كرده است. در سفر به پورتو، شهر داغ و قرمز  (به خاطر استفاده از رس در معماری شهر)، لذت كشف غذاهای پرتغالی را از دست ندهید.

مالت

مالت، مقصد جذاب جدید گردشگری در اروپاست. والتا قرار است در سال 2018 پایتخت فرهنگی اروپا باشد و همین مالت را در كانون توجه قرار داده است. معماری سبك باروك این شهر، گردشگران زیادی را به خود جذب كرده است. مكان های تاریخی مانند پارلمان و دروازه شهر، تجربه های بی نظیری به گردشگران می دهند. خیابان تاریخی استریت كه روزگاری محل مورد علاقه دوئل شوالیه ها بوده است، با معماری جدید گردشگران را از دل تاریخ به دریایی از كافه و رستوران و تئاترهای خیابانی می كشاند.

پرو

سال 2017، وقت مناسبی برای دیدن منظره های باستانی و مریخی در پرو است. توسعه و بهبود زیرساخت ها در پرو، جاهای بكر را در دسترس گردشگران قرار داده و حالا سفر به شهر گمشده اینكاها، راحت تر از هر زمان دیگری است. پرو با دیدنی های بكرش، هنوز از گردشگران لبریز نشده و همین بهترین دلیل است كه همین امسال به این كشور سفر كنید. بلموند، قطار ویژه گردشگری، از دل طبیعت بكر پرو عبور می كند و سوار شدن به آن، حالا كه هنوز دولت طرح های بلندپروازانه اش برای نوسازی صنعت گردشگری را نهایی نكرده، آسان و بدون دردسر است.

رواندا

بهترین تورهای سافاری در آفریقا را وایلدرنس سافاری برگزار می كند. بنابراین وقتی كه این شركت اعلام كرد در سال جدید تورهایش را در رواندا هم برگزار می كند، دلیل كافی برای گردشگران  فراهم كرد تا لذت سفر به به این كشور را تجربه كنند. رواندا یكی از معدود جاهایی است كه گردشگران می توانند با گوریل ها در طبیعت ملاقات كنند. برنامه ویزای مشترك این كشور با كنیا، سفر به رواندا را هم بسیار راحت تر كرده است. وایلدرنس سافاری قرار است انتهای بهار اقامتگاه مدرن و جذابی هم در پارك ملی ولكانو در رواندا افتتاح كند. این هم یك دلیل دیگر برای سفر به رواندا.

هامبورگ

بعد از حدود یك دهه مناقشه بر سر بودجه، الب فیلارمونی در هامبورگ افتتاح شد. این مجموعه هنری مدرن و در عین حال تاریخی، تنها یك ساختمان دیدنی در هامبورگ نیست، بلكه نمادی از منطقه ای توریستی هافن اشتات در این شهر است كه جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. الب فیلارمونی با معماری مدرنش، در واقع پیشتر یك خانه آجری مربوط به قرن پانزدهم بوده است كه در منطقه بندری شهر ساخته شده. ساختمان های مدرن، رستوران های عالی، كافه ها و ساختمان های عجیب و غریب، این منطقه شهر را به نقطه ای جذاب برای گردشگران تبدیل كرده است.

كلمبیا

كلمبیا بعد از یك توافق تاریخی، دیگر شاهد چندین دهه جنگ و درگیری بین دولت و شورشی های فارك نخواهد بود. این یعنی 2017 سالی است كه گردشگران می توانند همه جای طبیعت بكر كلمبیا را بدون نگرانی كشف كنند. از دره كوروكورا كه بلندترین نخل های دنیا را دارد گرفته تا صحرای كمتر شناخته شده تاتاكوا. طبیعت جادویی كلمبیا، شاید به خوبی توضیح بدهد كه چرا این كشور محل تولد رئالیسم جادویی ادبیات آمریكای لاتین بوده است. در كلمبیا، فقط به طبیعت توجه نكنید و بوگوتا پایتخت كشور را هم دریابید. این شهر در حال پیشرفت، از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار است و هتل ها و رستوران های معركه ای هم دارد.

ژاپن

با وجود مكان های دیدنی و تاریخی، سفر به ژاپن بدون دانستن زبان ژاپنی، مثل از دور دیدن یك چیز جذاب است. با این حال با نزدیك شدن به المپیك 2020، فرهنگ عمومی در توكیو در حال تغییر است و افراد بیشتر و بیشتری در حال یادگیری زبان های خارجی به خصوص انگلیسی هستند؛ این یعنی یك فرصت استثنایی برای گردشگران.

شركت های خدماتی گردشگری، سنت های مرسوم در ژاپن را برای گردشگران برگزار می كنند. رستوران های مشهور این كشور هم غذاهای سنتی این كشور را در مكان های لوكسی كه با معیارهای غربی همخوانی دارند سرو می كنند. دو قطار گردشگری هم در مناطق سانیو و شمال ژاپن، تجربه لذت بخشی را در دل طبیعت باشكوه ژاپن برای گردشگران فراهم می كنند.

ماداگاسكار

ماداگاسكار كه دور از قاره آفریقا در اقیانوس هند قرار دارد، مدت هاست كه مقصد محبوب گردشگران ماجراجو بوده است. تنوع زیستی خارق العاده این جزیره گردشگران را مبهوت می كند. با این حال با افتتاح منطقه توریستی جدید در ماه آوریل، دلایل بیشتری برای سفر به ماداگاسكار فراهم خواهد شد. با 2500 دلار برای هر نفر در هر شب، می توان تجربه ای فراموش نشدنی در منطقه نوسی آنكائو در شمال شرق ماداگاسكار كسب كرد. شاید كمی گران باشد اما ارزشش را دارد. اگر به این منطقه رفتید، دریای ماداگاسكار را فراموش نكنید. می توانید زیر آب با لاك پشت هایی كه عملاً زیر ویلای تان هستند سلفی بگیرید.

برچسب ها : قاب اقتصاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vYpQa6jE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه