شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: کشور از بیماری آنفلوآنزای طیور پاک شده و هیچ‌گونه نگرانی نداریم. بر همین اساس روزهای آتی، آخرین وضعیت عاری بودن از بیماری را به سازمان جهانی بهداشت دام اعلام خواهیم کرد. به گزارش ایسنا، مهدی خلج اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری اقتصادی مهلک در صنعت طیور است که در طیور صنعتی و بومی می‌تواند مخاطره‌آمیز و تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی باشد.

وی ادامه داد: موج بیماری آنفلوآنزای فوق حاد از سال 2014 در دنیا آغاز شد و در سال2015 نیز 33 کشور جهان را درگیر خود کرد. رییس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: در روز 18 خرداد امسال در استان مازندران موارد مشاهده این بیماری گزارش شد و از آنجا که این بیماری خطرناک است، سازمان دامپزشکی با برنامه علمی پیشگیرانه اقدامات خود را برای مقابله و مبارزه آغاز کرد. وی اظهار کرد: در این میان وزیر جهاد کشاورزی با دستور به رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور ظرفیت‌هایی را برای حمایت از دامپزشکی ایجاد کرد و از طرفی استانداران نیز حضور مؤثری داشتند. در مجموع شرایط به‌گونه‌ای شد که امروز وضعیت عادی داریم و هیچ‌گونه مخاطره‌ای نیست.

وی افزود: البته نبود بیماری به معنای عدم آمادگی ما نیست، بلکه سازمان دامپزشکی اقدامات پیشگیرانه خود را انجام داده و آمادگی خود را حفظ می‌کند تا صنعت طیور از گزند این بیماری مصون بماند و زمینه صادرات را در این بستر فراهم کند. رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: توصیه ما به هموطنان این است که از خرید پرندگان زنده در شهرهای مختلف خودداری کنند. همچنین مرغ غیر‌کشتارگاهی نخرند و از انتقال طیور زنده از منطقه‌ای به منطقه دیگر بپرهیزند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/U51glNFh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه