آیا تابه حال برایتان پیش آمده که احساس کنید هیچ ایده جدیدی برای وبلاگ یا وبسایت خود ندارید؟ میتوان ادعا کرد که امروزه تقریبا از هر 10 شرکت، 9 مورد از آنها از مفهوم بازاریابی محتوایی استفاده میکنند. بازاریابی محتوایی یک تکنیک بازاریابی برای تولید و انتشار محتوای ارزشمند به منظور جذب، تصاحب و درگیر کردن جامعه هدف برای ایجاد ارزش افزوده از این جامعه است. در ادامه 20 نکته مرتبط با بازاریابی محتوایی مطرح میشود که با بهرهگیری از آنها میتوانید اطمینان حاصل کنید همواره ایدههای فوقالعادهای برای وبلاگ یا وبسایت خود خواهید داشت. ممکن است با برخی از آنها آشنایی داشته باشید، اما این احتمال میرود که تعدادی از آنها هرگز به ذهنتان خطور نکرده باشد.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
1-بیشتر از کمیت، بر کیفیت سرمایهگذاری کنید. همواره بر ایجاد بخشهای معدودی با کیفیت بالاتر تمرکز داشته باشید. اگر در حالحاضر روزانه سه تا پنج مطلب کوتاه در وبلاگ یا وبسایت خود مینویسید، آن را به یک یا دو مطلب طولانیتر و هدفدارتر تبدیل کنید.
2- مخاطب ایدهآل را برای خود تعریف کنید. اگر تا به حال این کار را انجام ندادهاید، شخصیت مخاطبی را که مطالب خود را برای او مینویسید، به صورت دقیق تجسم کنید.
3- منابع جدیدی از تصاویر با کیفیت بالا برای وبلاگ یا وبسایت خود انتخاب کنید. استفاده از تصاویر بیکیفیت، از اعتبار وبلاگ و وبسایت شما کم میکند.
4- فهرست کاملی از آمار موجود و پژوهشهای انجام گرفته در صنعت مورد فعالیت خود، گردآوری کنید. استفاده از این نوع مطالب امکان لینک پیدا کردن به سایت شما را افزایش میدهند.
5- مطلبی در رابطه با 100 نمونه برتر در حوزه مرتبط با فعالیت خود، بنویسید.
6- مطلبی در پاسخ به مقاله یا ویدئوی بحث برانگیزی که در حوزه موضوعی مرتبط با فعالیت شما انتشار یافته، ارائه دهید.
7- مطلبی بنویسید که به پیشبینی روندها در حوزه و صنعت مورد فعالیت شما بپردازد.
8- مطالب نوشته شده فعلی خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید هر یک از آنها یک هدف مشخص را دنبال میکند.
9- در بین فایلهای قدیمی خود جست وجو کرده و فایلی را پیدا کنید که بتوانید آن را در سایت اسلایدشیر به اشتراک گذاشته و لینک آن را در وبلاگ یا وبسایت خود قرار دهید.
10- راهنمایی برای تصمیمگیری مخاطبان ایجاد کنید. این راهنما میتواند نوشته، عکس یا ابزاری تعاملی باشد.
11- از مخاطبان خود درخواست کنید تا تجربیاتشان را از مصرف محصول یا دریافت خدمت ارائه شده توسط شما، مطرح کنند.
12- طی یک بررسی، سه مطلب پرمخاطب خود را شناسایی کرده و در ادامه هر یک از آنها یک مطلب جدید بنویسید.
13- مطلبی در رابطه با یک موقعیت فرضی نوشته و از مخاطبان خود بپرسید اگر آنها در آن موقعیت قرار میگرفتند چه کاری انجام میدادند.
14- فهرستی از شعارهای انگیزاننده یا الهامبخش تهیه کنید تا مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید.
15- یک ویدئو درست کرده و در آن مسالهای را که برای شما اتفاق افتاده است، شرح دهید. حتی لزومی نیست که این مساله حتما مرتبط با کسبوکار شما باشد؛ گاهی مخاطبان تنها میخواهند با شما ارتباطی انسانی برقرار کنند.
16- یک مطلب ناتمام نوشته و از مخاطبان خود بخواهید در بخش نظرات و یا از طریق ارسال ایمیل آن را تکمیل کنند.
17- کتابی جدید را که مرتبط با حوزه کسبوکار شماست، مورد بازنگری قرار دهید.
18- روی تمام تصاویر اوریجینالی که در وبلاگ یا وبسایت خود از آنها استفاده میکنید، نام وبسایت یا وبلاگ خود را قرار دهید تا به این وسیله اطمینان حاصل کنید در صورتی که این تصاویر به اشتراک گذاشته شوند، همچنان منجر به افزایش اعتبار شما خواهند شد.
19- یک بررسی آماری روی مخاطبان خود انجام داده و نتیجه آن را در یک مطلب در وبلاگ یا وبسایت خود انتشار دهید.
20- با چند شرکت پیشتاز در حوزه فعالیت خود تماس حاصل کرده و از آنها بخواهید به یک سوال مشترک پاسخ دهند. پاسخ تمام آنها را در کنار هم، در یک مطلب آورده و یک پست فوقالعاده ایجاد کنید.