کاربران در سراسر دنیا حالا از اپلیکیشن های پیام رسان استفاده می کنند تا نه تنها با دوستان شان چت کنند، بلکه با برندها در ارتباط باشند، جدیدترین کالاها را ببینند و محتواهای تصویری را تماشا کنند. آنچه زمانی خدماتی ساده برای ردوبدل کردن پیام های متنی، تصاویر، ویدئوها و تصاویر متحرک (GIFs) تلقی می شد اکنون درحال ارتقا یافتن به اکوسیستم های گرانقیمت با سازندگان، اپلیکیشن ها و رابط های برنامه کاربری خاص خود هستند.
اپلیکیشن های چت با ویژگی های متمایز به خود می بالند. این ویژگی ها به خصوص در بخش کسب وکار و بازار خود را نشان می دهند. اکنون مجموع کاربران چهار اپلیکیشن بزرگ پیام رسان از مجموع کاربران چهار شبکه اجتماعی برتر دنیا بیشتر است. همچنین نرخ حفظ کاربران و استفاده کاربران از اپلیکیشن های چت نسبت به اپلیکیشن های موبایلی بیشتر است. در نهایت، اکثریت کاربران این اپلیکیشن ها جوانان هستند که قشر مهم و حیاتی برای برندها، تبلیغ کنندگان و منتشرکنندگان محتوا محسوب می شوند. گزارش تازه BI Intelligence نشان می دهد که اپلیکیشن های پیام رسان کارهایی بسیار فراتر از پیام رسانی انجام می دهند. مرحله نخست انقلاب اپلیکیشن های پیام رسان رشد و همه گیری شان بود.
در فاز دوم، این شرکت ها بر ایجاد خدمات و پول سازی از چت کاربران تمرکز کردند. کار اصلی آنها گسترش کاربران بود. برخی از اپلیکیشن های محبوب آسیایی از جمله WeChat و LINE به ایجاد روش های نوآور برای بیشتر درگیر کردن کاربران خود روی آوردند. آنها همچنین موفق به پیاده سازی استراتژی هایی پول ساز برای خدمات خود شدند.
براساس این گزارش، شرکت های رسانه ای و بازاریاب ها همچنان بیشتر زمان و منابع خود را در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر خرج می کنند و کمتر به سمت اپلیکیشن های پیام رسان می روند. این روند تغییر خواهد کرد چون شرکت های پیام رسان خدمات بیشتری ارائه خواهند کرد و مسیرهای بهتری برای ارتباط مخاطب با برندها، منتشرکنندگان محتوا و آگهی دهندگان خواهند ساخت.
در این گزارش همچنین تاکید شده که اپلیکیشن های پیام رسان اکنون بسیار پررنگ هستند. کاهش قیمت داده ها، دستگاه های ارزان تر و ویژگی های ارتقایافته به اپلیکیشن های پیام رسان کمک کرده اند که در میان مردم رشد بهتری نسبت به شبکه های اجتماعی داشته باشند.
این گزارش نشان می دهد آینده در دستان اپلیکیشن های پیام رسان است.