پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انتظار کاهش 100 واحدی شاخص کل

8 سال پیش ( 1394/5/11 )
پدیدآورنده : فرشید شجاع  

در نخستین جلسه معاملاتی هفته جدید، شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران 49.02 واحد رشد را تجربه کرده و به رقم 66829.7 واحد رسید. با آغاز معاملات در این جلسه، حضور تقاضا به خوبی در بازار دیده می‌شد و بدین ترتیب شاخص کل رشد حدود 230 واحد را در مدت زمانی معادل 30دقیقه تجربه کرد. پس از آن با افزایش عرضه، بازار به سمت رنگ قرمز گروید و رفته‌رفته از ارتفاع شاخص کل کاسته شد. بدین ترتیب تا ساعت 10:15 حدود 100واحد از ارتفاع شاخص کل کاسته شد و با اتمام بازار، شاخص کل بیش از 70 واحد دیگر از ارتفاع خود را از دست داد.

ارزش معاملات در این جلسه نسبت به جلسه پیشین خود با کاهشی بیش از 20درصد همراه بود و در رقم 106.5میلیارد تومان به ثبت رسید. ارزش میانگین هر معامله در این جلسه، در حدود 2.35میلیون تومان به ثبت رسیدکه در مقایسه با جلسه پیشین خود با کاهشی حدود 10درصد همراه بود. بازار فرابورس ایران در این جلسه به کاهش شاخص خود پرداخت. بدین ترتیب، شاخص کل این بازار در این جلسه کاهشی حدود سه واحد را تجربه کرده و به رقم 781.5واحد رسید. ارزش معاملات این بازار حدود 140میلیارد تومان و تعداد این معاملات در رقم 13228 به ثبت رسید.

گروه‌های «حمل‌و‌نقل»، «خدمات فنی و مهندسی» و «بانک‌ها» با مجموع 180 واحد، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل اعمال کردند. در طرف مقابل، گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» با 150 واحد تاثیر، بیشترین تاثیر منفی را در چهره شاخص کل باقی گذاشتند. ارزش خریدوفروش معامله‌گران حقیقی در جلسه گذشته در سطح هم‌عرض قرار داشت و حدود 40درصد معاملات را تشکیل داد. مداخله شدید حقوقی در این جلسه، یکی از نکاتی بود که بار منفی زیادی را در بازار ایجاد می‌کرد. رفتار متغایر روز گذشته حقیقی با رفتار وی در روز چهارشنبه، یکی از مهم‌ترین دلایل عدم باقی ماندن جو مثبت در معاملات بازار است.

در جلسه معاملاتی پیش‌رو انتظار می‌رود اثرات عرضه به وجود آمده در بازار روزگذشته پا برجا بوده و رنگ شاخص کل در بدو گشایش بازار به قرمز گرایش داشته باشد. با گذشت 30دقیقه تا یک ساعت از زمان معاملات، می‌توان انتظار داشت، سرعت معاملات رو به کاهش گذاشته و جو آرام‌تری در بازار به‌وجود آید؛ با شروع نیمه دوم معاملات می‌توان انتظار داشت تقاضایی نسبی در بازار به‌وجود آید، اما انتظار می‌رود این تقاضا با عرضه شدید روبه‌رو شده و سرکوب شود. در این جلسه انتظار می‌رود شاخص کل کاهشی بیش از 100 واحد را تجربه کند.

* کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yHVJbqTC
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه