یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس اتحادیه صادرکنندگان و وارد‌کنندگان اقلیم کردستان عراق از امضای پنج پروتکل همکاری با اتحادیه‌ها و تشکل‌های اقتصادی ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا «مصطفی عبدالرحمن عبدالله» روز دوشنبه در سفر هیات تجاری اقلیم کردستان عراق به همدان، گفت: اقلیم کردستان عراق تاکنون 30 پروتکل در جهان امضا کرده است که از این تعداد پنج پروتکل به جمهوری اسلامی ایران مربوط است. اقلیم کردستان عراق قصد دارد با اتاق تعاون استان همدان نیز پروتکل همکاری امضا کند تا ارتباط با بازرگانان این استان به خوبی فراهم شود. اتحادیه صادرکنندگان و وارد‌کنندگان اقلیم کردستان عراق بسیار فعال است و وزنه سنگینی محسوب می‌شود و در همه کمیسیون‌های استان نماینده فعال دارد که با ایجاد کنترل کیفیت، نظارت جدی بر کالاهای وارداتی دارد. همچنین این اتحادیه با ارتباط و تعامل خوبی که با گمرک دارد می‌تواند تسهیلات خوبی را به بازرگانان و تجار خارجی اعطا کند تا مشکلات آنان برطرف شود.

عبدالرحمن، فعال‌ترین مرز بین‌المللی اقلیم کردستان عراق را باشماق ذکر کرد و گفت: با تعامل، ارتباط و ارائه تسهیلات زمینه‌ای فراهم شده تا بازرگانان ایرانی و همدانی هر موقع اراده کنند، بتوانند به اقلیم کردستان رفت‌و‌آمد داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اقلیم کردستان عراق در هر زمینه‌ای از بازرگانان و تجار همدانی حمایت می‌کند، گفت: اعطای تسهیلات در بخش صادرات و واردات، معرفی طرف تجاری برای انعقاد قرارداد و واگذاری زمین در کردستان برای ثبت شرکت با کمترین قیمت از جمله کمک‌هایی است که برای تجار همدانی در نظر گرفته می‌شود. اقلیم کردستان عراق ارتباط تنگاتنگی با استان همدان دارد و ارتباط ایران با اقلیم کردستان عراق دیرینه است. استان همدان در همه زمینه‌ها می‌تواند با اقلیم کردستان همکاری کند و این امر ثابت شده است، زیرا استاندار همدان با حمایت‌های خود موجب تعامل و همکاری بیشتر دو استان شده است. اتحادیه صادرکنندگان و وارد‌کنندگان اقلیم کردستان عراق 10 هزار نفر عضو دارد که حدود دو هزار نفر از آنان با کشور ایران تبادلات تجاری دارند.

در همین حال مسعود اقلامی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تاکنون 80 قرارداد و تفاهم‌نامه میان استان همدان و شرکت‌های تعاونی و بازرگانان اقلیم کردستان عراق منعقد شده است. تعامل و ارتباط خوبی در دو سال گذشته میان همدان و اقلیم کردستان برقرار شده است که اعزام چند هیات تجاری به کردستان و تشکیل نمایشگاه در اقلیم کردستان از جمله اقدامات انجام شده است. اعزام چندین شرکت تعاونی به اقلیم کردستان و حضور تعدادی از بازرگانان اقلیم کردستان عراق در استان همدان از دیگر اقدامات انجام شده برای تعامل و مراودات با اقلیم کردستان است.

اقلامی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان توجه خاصی به بخش‌خصوصی و تعاونی‌ها دارند و حمایت ویژه‌ای از آنان در استان صورت می‌گیرد گفت: حمایت استاندار از بخش خصوصی موجب حضور فعالانه این بخش در استان شده که این امر موجب رونق حوزه اقتصادی استان همدان خواهد شد. در سفر هیات تجاری اقلیم کردستان عراق به همدان، فعالان بخش‌های داروسازی، فرش، مواد‌غذایی، صنعت، گردشگری، دامپروری، کشاورزی، تجارت عمومی، پوشاک و ساختمان و چند نفر از مسئولان اقلیم کردستان حضور دارند. بازدید از چند واحد تولیدی خصوصی و تعاونی، شرکت در همایش بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های تعاونی، تبادل نظر با بازرگانان استان همدان، بازدید از بنگاه‌های اقتصادی استان و دیدار با معاون وزیر تعاون و شرکت در همایش سرمایه‌گذاری از جمله برنامه‌های سفر هیات تجاری اقلیم کردستان به استان همدان است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/76Km9SUy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه