پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر راه وشهرسازی:

امسال 1000 کیلومتر راه‌ آهن، ریل‌ گذاری می‌شود

8 سال پیش ( 1395/2/5 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته 750 کیلومتر راه‌آهن زیرسازی شد، گفت: سال گذشته 250 کیلومتر راه‌آهن ریل‌گذاری شد که امسال این رقم به 1000 کیلومتر می‌رسد.

به گزارش «فرصت امروز»، محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری روز گذشته با بیان اینکه سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی میزان جابه‌جایی بار در کل کشور منفی7 درصد بوده اما در راه‌آهن 2درصد افزایش جابه‌جایی بار داشتیم، اظهار داشت: در سال 94 توانستیم میزان جابه‌جایی بار را به 35میلیون و 640هزار تن برسانیم.

72347247427345834574747345835835724347345835834

وی ادامه داد: سال گذشته در حالی ترانزیت ریلی 97 درصد رشد داشت که ترانزیت جاده‌ای به‌شدت کاهش پیدا کرده بود و در بخش مسافر هم 24میلیون و 500هزار نفر از طریق راه‌آهن جابه‌جا شدند که البته با وجود کاهش 8 الی 6درصدی جابه‌جایی از طریق حمل‌و‌نقل عمومی میزان کاهش حمل مسافر در بخش راه‌آهن تنها یک درصد بود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه هرچند سال گذشته از لحاظ مالی سال سختی برای دولت بود و تخصیص‌های عمرانی به دلیل کاهش درآمدهای نفتی بسیار کم بود اما راه‌آهن توانست شاخص‌های خوبی را به دست بیاورد، گفت: سال گذشته موفق شدیم 750 کیلومتر خط جدید را زیرسازی کنیم که 250 کیلومتر از این زیرسازی‌ها ریل‌گذاری شد.

وی افزود: امسال هزار و پنجاه کیلومتر راه‌آهن زیرسازی خواهد شد که هزار کیلومتر آن به ریل‌گذاری می‌رسد.

کاهش 80درصدی مصرف انرژی در جابه‌جایی بار با ریل

وی افزود: با اجرایی شدن سیستم تراک‌بندی میزان تاخیرهای سیر قطارها بسیار کاهش یافت و میانگین تاخیر قطارها در رسیدن به مقصد در سال گذشته 44دقیقه بود که نوروز امسال تاخیرها به 23دقیقه کاهش پیدا کرد و همچنین میانگین تاخیر از مبداء هم به 30 ثانیه رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کاهش شدت انرژی یکی از بهترین راهکارها انتقال جابه‌جایی بار از جاده به ریل است، گفت: هیچ طرحی مانند حمل‌و‌نقل ریلی نمی‌تواند در کاهش مصرف انرژی نسبت یک به هفت را داشته باشد و بیش از 80درصد کاهش مصرف انرژی در حمل‌و‌نقل ریلی انجام می‌شود.

اتصال ریلی به تمام کشورهای همسایه

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در یک سال آینده به تمام کشورهای همسایه از طریق شبکه ریلی متصل می‌شویم، اظهار داشت: جز افغانستان و عراق به همه کشورهای همسایه متصل هستیم که امسال ارتباط ریلی بین ایران و افغانستان برقرار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های اتصال ریلی به عراق و افغانستان در بودجه سال 95 پیش‌بینی شده است، گفت: طبق توافقات با طرف عراقی ساخت پل شلمچه تا بصره برعهده ایران است اما ساخت 33 کیلومتر خط آهن بین شلمچه تا بصره هم برعهده طرف عراقی است.

افزایش ترانزیت و صادرات ریلی در سال جاری

پورسیدآقایی با بیان اینکه با توسعه حمل‌و‌نقل ریلی صادرات هم افزایش پیدا می‌کند، گفت: یکی از سیاست‌های راه‌آهن افزایش 14درصدی حمل بار است و سال گذشته 35میلیون تن بار از طریق ریل جابه‌جا شد که این آمار را امسال به 45میلیون تن می‌رسانیم. از دیگر برنامه‌های ما این است که میزان ترانزیت از طریق حمل‌و‌نقل ریلی را به 3میلیون تن برسانیم که این افزایش 109درصدی در سال 95 است.

وی افزود: همچنین پیش‌بینی می‌کنیم میزان صادرات از طریق ریل در سال جاری 12.6درصد رشد پیدا کند که البته برنامه ما این است که واردات از طریق ریل را تا منفی یک درصد کاهش دهیم.

ورود 2400 واگن باری جدید در سال 95

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نوسازی ناوگان مسافری و باری راه‌آهن در سال جاری گفت: در سال جاری 230 واگن مسافری جدید به بهره‌برداری می‌رسد که 112 واگن نو و 118 واگن دیگر بازسازی شده هستند و البته به همین میزان هم واگن بالای 45 سال از مدار خارج خواهد شد و سال گذشته 135 واگن بالای 55 سال از رده خارج شد.

وی با اشاره به ورود ناوگان جدید باری به شبکه ریلی اظهار داشت: امسال 2400 واگن باری به شبکه حمل‌و‌نقل ریلی اضافه می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Cm2dGnQ3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه