چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مشاور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: دادن ضمانت‌نامه ۱۰ ساله از سوی پیمانکاران کل و مکلف کردن بازرسان ساخت به حضور تمام وقت بر کار ساخت‌و‌ساز دو تغییر اساسی در متن پیش‌نویس است.

محسن بهرام‌غفاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پیش‌نویس آیین‌نامه نظام اداری کنترل مقررات‌ملی ساختمان که چندی است از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تهیه شده و برای نهایی شدن در معرض نقد مهندسان برای تغییرات احتمالی و تصویب قرار گرفته است، گفت: آیین‌نامه نظارت بر کنترل ساختمان دو تغییر اساسی کرده است. نخست آنکه پیمانکار کل همیشه باید در کارگاه حضور داشته باشد و برای ساختمانی که می‌سازد ضمانت‌نامه ۱۰ساله ارائه دهد و همچنین نظارت باید تبدیل به بازرسی ساخت در پایگاه‌ها شود. بدین‌معنا بازرسی ساخت از زمان تصویب آیین‌نامه نظام اداری، به‌عنوان یک شغل ثابت، دائمی و تمام وقت محسوب می‌شود و بازرسان باید تمام‌وقت بر کار ساخت‌و‌ساز نظارت داشته باشند.

رئیس کمیته بازنگری آیین‌نامه نظام اداری کنترل ساختمان در پاسخ به این پرسش که فرآیند جدید تا چه حد در کاهش تخلفات ساختمانی تأثیرگذار خواهد بود، گفت: تغییرات در نظرگرفته شده تا میزان قابل‌توجهی موجب کاهش تخلفات ساختمانی خواهد شد زیرا دادن ضمانت‌نامه ۱۰‌ساله و حضور تمام وقت بازرسان ساخت‌و‌ساز در محل موردی است که در متن پیش‌نویس بر آن تأکید ویژه‌ای شده است.

وی تأکید کرد: اگرچه آیین‌نامه وظایف بیشتری به شهرداری‌ها می‌دهد و در قبالش پاسخگویی آن سازمان را نیز مدنظر قرار داده است. بخشی از منتقدان پیش‌نویس آیین‌نامه نگران هستند تا این وظایف به‌طور کامل توسط شهرداری‌ها تمکین نشود درحالی‌که تا حد لزوم این مسئله و تمهیداتش نیز در متن پیش‌نویس در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4xPM6BHR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه