هماکنون بانکها به دنبال استانداردهایی هستند که روی زیرساخت 20 ساله بانکها ساخته شده و با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد. تبریزی در گفتوگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که شرایط بانکداری الکترونیک را در ایران چطور ارزیابی میکنید؟ اظهار داشت: ظرفیتها و استانداردهای خوبی در بخش آیتی و بانکداری الکترونیک وجود دارد و هماکنون در همه بانکها و شرکتها با تمامی محدودیتهایی که بوده ظرفیتهای خوبی ساخته شده است. وی افزود: هماکنون بانکها به دنبال استانداردهایی هستند که روی زیرساخت 20 ساله بانکها ساخته شده و با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد.
تبریزی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به سرمایهگذاریهایی که شده خروجی خوبی در خصوص آیتی و بانکداری نداشتهایم و به نظر تنها بحث رقابت مطرح بوده است؟ گفت: در ابتدا همه چیز در خصوص کمیت مطرح بود تا بتوانیم فرهنگ کارت الکترونیک در جیب مردم را جا بیندازیم.
وی افزود: در گذشته مجبور بودیم کارت را به زور به مردم بدهیم و به زور دستگاه پوز و فروش در محل کار افراد نصب کنیم اما در حال حاضر افرادی هستند که بهشدت به دنبال این هستند که بانکی در محل کار آنها یک پوز نصب کند. وی ادامه داد: البته باید به سمت کیفیت برویم و هزینههای خود را با توجه به کمیت کاهش دهیم و هزینه بالاتری نسبت به آنچه داریم نداشته باشیم.
این کارشناس بانکداری الکترونیک تصریح کرد: چالش اصلی نقش حاکمیتی بانکها و شرکتهای آیتی است که باید نقششان مشخص شود و مورد بعدی اینکه هزینههای بانکی کاسته شود. وی افزود: در گذشته در آیتی ما ناگزیر به هزینه کردن بودیم، ولی در حال حاضر میتوانیم این هزینهها را کارآمدتر کنیم. اما هر بانکی به دنبال این بوده که خواستههای مشتریان خود را برآورده کند.