پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
360

اقتصاد کالیفرنیا قدرتمندتر از فرانسه

8 سال پیش ( 1395/3/29 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

ایالت کالیفرنیا توانست با پیشی گرفتن از فرانسه به ششمین اقتصاد قدرتمند دنیا تبدیل شود. اقتصاد کالیفرنیا به‌لطف رشد بالا و قدرت دلار در برابر سایر ارزهای خارجی توانست فرانسه را کنار بزند. این را داده‌های منتشر شده از سوی دپارتمان مالی کالیفرنیا نشان می‌دهد.

در آمریکا چون هر ایالت حکومت مستقل دارد و قانون‌گذاری نیز در هر ایالت به‌صورت مستقل انجام می‌گیرد، می‌توان به راحتی داده‌های اقتصادی هر ایالت را مثل یک کشور به‌صورت جداگانه بررسی کرد.

اقتصاد کالیفرنیا قدرتمندتر از فرانسه

محبوب‌ترین ایالت آمریکا تولید ناخالص ملی 2/5 تریلیون دلار در سال را به ثبت رسانده است.

ایرنا آسموندسون، اقتصاددان ارشد دپارتمان مالی کالیفرنیا دراین‌باره گفت: «این هم نتیجه رشد خوب [اقتصادی] است و هم حاصل حرکت خوب دلار در مقابل سایر ارزهاست.»

جری براون، فرماندار 78 ساله کالیفرنیا توانسته در طول چرخش اقتصادی ناشی از پدید آمدن شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله فیس‌بوک و اپل این ایالت را به چنین رشدی برساند. او از سال 2011 تاکنون در کنار توجه به شرکت‌های فناوری نوظهور به صنایع تولیدی و کشاورزی هم توجه نشان داده است. براون کالیفرنیا را دور از آشفتگی‌های مالی نگاه داشت و کسری مداوم را به مازاد بودجه تبدیل کرد.

به گفته آسموندسون، کالیفرنیا در سال 2015 افزایش رشد اقتصادی 1/4 درصدی داشت. این رقم در مقایسه با افزایش رشد اقتصادی 2/4 درصدی کل آمریکا و 1/1 درصدی فرانسه چشمگیرتر است.

سال گذشته، کالیفرنیا بیشتر از هر ایالت دیگری در آمریکا اشتغال‌زایی داشت. میزان شغلی که در سال 2015 در کالیفرنیا ایجاد شد از مجموع دومین و سومین ایالت محبوب آمریکا یعنی فلوریدا و تگزاس بیشتر بود. چهار شرکت از 10 شرکت بزرگ جهان در ایالت کالیفرنیا حضور دارند. فیس‌بوک و آلفابت دو تا از این نام‌های بزرگ هستند.

در نمودار منتشر شده از سوی دپارتمان مالی کالیفرنیا این ایالت پس از آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و بریتانیا در رده ششم اقتصادهای قدرتمند قرار دارد. پس از فرانسه که از اقتصاد کالیفرنیا جا مانده، کشورهای هند، ایتالیا و برزیل قرار دارند.

منبع : Bloomberg
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2zxSGTpM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه