جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو هیأت‌مدیره ایران ایر با اشاره به مزیت‌های خرید هواپیماهایی از خانواده بویینگ ‌737 و 777 و از خانواده ایرباس 320 و 330 گفت: اقتصادی‌ترین گزینه‌ها برای خرید هواپیما، این دو خانواده از هواپیماهای شرکت‌های ایرباس و بویینگ هستند که در آنها هزینه‌های تعمیر و نگهداری و مصرف سوخت کاهش یافته است.

اقتصادی ترین گزینه های بویینگ و ایرباس برای ایران ایر

محمــدرضــا خوشنویســان، معــاون بازرگانی ایران‌ایر در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه با توجه به اساسنامه شرکت هواپیمایی هما، هواپیماهای بدنه‌باریک میان‌برد و هواپیماهای پهن‌پیکر دوربرد بیشترین کاربرد در ناوگان هوایی را دارند، گفت: با توجه به آمار و اطلاعات موجود در بازار و براساس تجربه‌هایی که در طول یک دهه اخیر سایر شرکت‌های هواپیمایی کسب کرده‌اند، هواپیماهای موفق در این دوره زمانی از خانواده ایرباس؛ مدل 320 و مدل 330 و از خانواده بویینگ هواپیمای مدل 737-800 و مدل 777-300 هستند.

خوشنویسان تأکید کرد: سایر تولیدات شرکت هواپیمایی ایرباس نتوانسته‌اند آزمون موفقی را در کوران مشکلات اقتصادی با نوسانات شدید قیمتی پشت سر بگذارند. از جمله می‌توان به پروژه نسبتا ناموفق تولید هواپیمای ایرباس 340 اشاره کرد که تعداد قابل توجهی از آن توسط شرکت‌های هواپیمایی دارنده در معرض فروش قرار گرفته است.

معاون بازرگانی ایران ایر با بیان اینکه با توجه به اهداف اقتصادی ایران ایر، این دو تایپ هواپیماهای بدنه باریک میان‌برد و هواپیماهای پهن پیکر دوربرد اهداف اقتصادی را پوشش می‌دهند، ادامه داد: در حال حاضر گزینه مطرح در دنیا در دسته هواپیماهای بدنه باریک میان‌برد، هواپیماهای ایرباس 320 و هواپیمای بویینگ 737-800 است.

ضمانت پس از فروش برعهده فاینانسر است

وی با تأکید بر اینکه نحوه تأمین مالی قرارداد هواپیماهای بویینگ و ایرباس از طریق فاینانس است و در این شرایط تضمین تداوم پشتیبانی برعهده فاینانسر خواهد بود، افزود: اساساً در دنیا هیچ ایرلاینی پول نقد برای خرید هواپیما نمی‌پردازد و پول نقد تنها در معاملات خرید هواپیمای دست دوم رد و بدل می‌شود و اگر عمر یک هواپیما را به شش سیکل تقسیم‌بندی کنیم، هواپیمای دست دوم معمولاً در سیکل آخر فروخته می‌شود.

بویینگ 737 پرفروش‌ترین هواپیمای دنیا

طبق گفته معاون بازرگانی ایران ایر، خانواده 737 پرفروش‌ترین هواپیمای مسافربری جهان است و رکورد‌دار بیشترین تعداد هواپیماهای سفارش داده شده در کتاب رکوردهای گینس است. بیش از 514 اپراتور این هواپیما را در خدمت دارند و این هواپیما به بیش از 1200 شهر در 190 کشور پرواز می‌کند.

هواپیماهای مدل 800 و 900 از نسل توسعه‌یافته و کارآمد‌تر توربوفن‌هایCFM56- 7B بهره گرفته‌اند. همچنین از ویژگی‌های این هواپیما می‌توان به بال جدید با وتر بیشتر، دهانه و مساحت بزرگ‌تر، دم بلندتر و استفاده از سیستم آلات دقیق پرواز الکترونیکی همانند 777 با شش صفحه نمایشگر LCD اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود یک خلبان بتواند مدل‌های مختلف خانواده 737 را هدایت کند.

در مقایسه با مدل 400، مدل 800 به‌اندازه 3.02متر بلندتر و قادر به حمل 146 تا 162 مسافر در دو کلاس مختلف است. ضمن اینکه طول مدت پرواز به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

مدل 800 خانواده 737 از زمان ارائه‌اش به میزان قابل توجهی به فروش رفته و بیشترین فروش را در بین هواپیماهای نسل جدید خانواده 737 داراست. بیشترین سفارش ساخت برای سری 800 از طرف شرکت ایرلندی Ryanair داده شده است. بعد از یک سفارش 28 فروندی، یک سفارش 100 فروندی در ژانویه 2002 با حق انتخاب 50 فروند به بویینگ داده شد که زمان تحویل آنها هشت سال اعلام شد.

با توجه به شبکه پروازی «هما» این هواپیما گزینه بسیار مناسبی برای مسیرهای اروپایی و آسیای میانه است و در بین هواپیماهای خانواده بویینگ 737 هواپیمای 737-800 پرفروش‌ترین نوع هواپیما بوده که تا نوامبر 2015 نزدیک به 5000 ثبت سفارش داشته است که از این میزان 3850 فروند تحویل قطعی شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Jl7Vs3KT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه