سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هم افزایی و كار گروهی همه همكاران بانك صنعت و معدن در ستاد وشعب، عامل دستیابی این بانك به موفقیت های داخلی و بین المللی بوده و همین امر موجب تداوم موفقیت ها در آینده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن، علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن در سومین گردهمایی كاركنان این بانك با بیان این مطلب افزود : ما برای اینكه به جایگاهی به مراتب بالاتر از آنچه هستیم دست یابیم باید اهداف و برنامه های خود را برای سال 1404 شمسی (2025 میلادی) تدوین كنیم.

افخمی در تشریح موفقیت های بانك صنعت و معدن در فاصله سال های 93 تا 95 گفت : در این مدت دارایی بانك از 19 هزار میلیارد تومان به 35 هزار میلیارد تومان و سرمایه بانك از حدود 2 هزار میلیارد تومان به 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت : بانك صنعت و معدن تاكنون مبلغ 1 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به صنایع كوچك و متوسط كشورمان پرداخت كرده است.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن ضمن تاكید بر لزوم دستیابی به استانداردهای جهانی بیان داشت: بانك صنعت و معدن نخستین بانكی بود كه در كشورمان از سیستمI.F.R.S  برای محاسبات مالی خود استفاده كرده است و امروز بانی آموزش این مهم به سایر بانك ها است.

وی با اشاره به این كه بانك صنعت و معدن در سال های اخیر هیچگونه اضافه برداشتی نزد بانك مركزی نداشته است تاكید كرد: این موفقیت حاصل تلاش شما همكاران بوده و باید تلاش كنید كه این موفقیت كماكان حفظ شود.

وی عملكرد بانك صنعت و معدن در زمینه كنترل داخلی فرایندها را یكی از دستاوردهای مهم بانك توصیف كرد كه می تواند تعامل این بانك را با بانك ها و موسسات بین المللی تسهیل كند.

افخمی گفت: بانك ما در سال گذشته در زمینه اعتبار سنجی به رتبه-BBدست یافته است و بی شك با توجه به فعالیت همكاران نتایج بهتری نیز در انتظار مان خواهد بود.

وی در زمینه بهبود شرایط ظاهری و محیطی شعب و ستاد بانك صنعت و معدن گفت: این كار همگام با ارتقاء سطح فعالیت ها، متناسب با جایگاه بانك در فضای داخلی و بین المللی و شان همكاران و مشتریان ما صورت گرفته است.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن گشایش اعتبارات اسنادی در نخستین روز برجام، انعقاد اولین قرارداد تامین مالی با اگزیم بانك هند و برقراری روابط كارگزاری با 70 بانك خارجی از 26 كشور جهان را از موفقیت های بانك صنعت و معدن در دوران پسابرجام ذكر كرد.

افخمی گفت: شبكه فعالیت های ما در فضای بین المللی برقرار شده و درحال حاضر ما برای ارائه خدمات مالی، این شبكه را در اختیار داریم.

بنا به گفته وی، شركت های گروه بانك صنعت و معدن در مدت یادشده گام های بزرگی به جلو برداشته اند و سرمایه این شركت ها افزایش مناسبی داشته و قادر بوده اند خدمات متمایزی ارائه دهند.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه افزود: ماباید همواره از خود بپرسیم كه ایا تعامل سازنده ای با مشتریان داشته ایم ؟ آیا مشتریان از عملكرد ما راضی هستند؟ آیا ما برای آنها مشاور امینی بوده ایم؟ آیا محصولات جدیدی طراحی و وارد بازار كرده ایم؟.

افخمی با تاكید بر ضرورت یافتن راهكارهای جدید برای جذب منابع و بهبود شرایط وصول مطالبات كه موجب افزایش توان بانك در تامین منابع می شود از كاركنان شعب بانك خواست كه در امر بازاریابی و تعامل با مشتریان به منظور تمركز حساب های آنها در بانك صنعت و معدن و گشایش ال-سی از طریق این بانك توجه ویژه ای داشته باشند.

وی گفت: بانك صنعت و معدن با اعطای 1 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات به 1 هزار و 200 واحد كوچك و متوسط صنعتی درطرح رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی رتبه سوم را در كل نظام بانكی كشور كسب كرده است حال آنكه این بانك در شبكه بانكی از منابع و شعب كمتری برخوردار است..

افخمی در سخنان خود از گشایش 10 میلیارد دلار اعتبار برای پروژه های زیرساختی و تامین مالی 1 میلیارد دلاری در سال گذشته برای حمایت از پروژه های بالادستی نفت و گاز خبر داد.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه از تامین مالی طرح های 7 گانه فولادی، داروسازی ها، مكمل های غذایی و طرح های پتروشیمی و فولادی به عنوان نقش موثر بانك در توسعه پایدار صنعتی در كشور یادكرد و گفت : بانك ما بهترین عملكرد را در حوزه تامین مالی نیروگاه ها، آب شیرین كن ها، نیروگاه های خورشیدی و راه آهن در كشور داشته است.

وی بهره گیری از عقود و ابزارهای مالی اسلامی را حائز اهمیت توصیف كرده و خواستار توجه بیشتر به این امر شد.

وی ضمن بیان این نكته كه برای برقراری تعامل با بانك های خارجی نیازمند تطبیق فرایندها با استانداردهای بین المللی و استقرار core banking  هستیم، زمان تعیین شده برای اجرایی شدن این سیستم در بانك صنعت و معدن را یاد آور شده و خواستار همسویی همه همكاران در این راستا شد.

افخمی در خصوص ضرورت استفاده از core banking گفت: استفاده از این سیستم حساب و كتاب های بانك را شفاف می كند و این امر نیز موجب جلب اعتماد بانك های خارجی و ارتقای سطح همكاری های بین المللی ما برای تامین مالی طرح های صنعتی كشور خواهد شد.

این مدیر بانكی با اشاره به اینكه سرعت اعتماد آفرینی رمز موفقیت در كار ماست افزود: قانون (اول بودن ) برای حضور در بازاهای بین المللی بسیار مهم است .

وی تصریح كرد: انسان های موفق دور اندیش، بزرگ اندیش، مثبت اندیش، تازه اندیش و نیك اندیشند و برای دیگران آرزوهای خوب در سر دارند.

افخمی تصریح كرد: طراحی ما برای طراحی محصولات باید مشتری محور باشد، محصول ما باید متناسب با بازار و قابل بازتكثیر بوده و باید بتوانیم آن را به موقع به بازار برسانیم.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن ادامه داد: با اندیشه های كهنه نمی توان كار نو كرد، ما باید همواره اندیشه های نو تولید كنیم، به كارگیری اندیشه های كهنه شبیه ساختن كشتی با استفاده از چوب های پوسیده است.

وی گفت: ماموریت ما تغییر جهان نیست بلكه تغییر خویش است ، آنچه مهم است كشف توانمندیهای هر فرد است زیرا تغییر از درون ما آغاز میشود.

افخمی مدیریت زمان را از فاكتورهای مهم برای برای كار و تغییر ذكر كرد و بیان داشت: موفقیت از آن كسانی است كه یك ثانیه دیرتر ناامید می شوند و یك لحظه دیرتر دست از تلاش برمی دارند.

وی تصریح كرد: موفقیت و شكست حاصل نوع نگاه ماست، نگاه موفق، مثبت، خوب و سازنده است و می تواند راهگشا باشد.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن بر اهمیت سازماندهی و كارگروهی تاكید كرده و بیان داشت: پشتوانه هر فرد توانا، افراد توانای دیگری در كنار او هستند كه دیده نمی شوند.

افخمی بیان داشت: جهان یك بازار بزرگ است، اگر حركت نكنیم رقبا بازار را از ما می گیرند، مهم این نیست كه بهتر شویم بلكه این است كه بهتر بمانیم.

وی نوآوری را برای به دست آوردن تمایز از دیگران ضروری دانست و گفت: ما باید از رقابت دیگران با خود استقبال كرده و آن را زمینه پیشرفت خود سازیم.

علی اشرف افخمی در سخنان خود بر آموزش، حفظ محیط زیست، و توجه به كیفیت محصولات تاكید كرده و گفت: محصول باكیفیت حاصل كار انسان باكیفیت است.

در بخش دیگری از گردهمایی یادشده كه با موضوع سیاست های راهبردی بانك صنعت و معدن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برگزارشد، معمار نژاد عضو هیات مدیره این بانك به تشریح مراحل تدوین برنامه راهبردی بانك صنعت و معدن از سال 95 تا سال 99 پرداخت.

وی ماموریت این بانك را برای دوره یاد شده تسهیل گری حرفه ای و اثربخش در خدمات مالی ، بانكی و مشاوره ای برای تامین مالی طرح های بزرگ زیرساختی و بنگاه های كوچك، متوسط و بزرگ صنعتی با اولویت بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار ذكر كرد.

معمارنژاد با تاكید بر ارائه خدمات مشاوره ای توسط بانك صنعت و معدن تصریح كرد: هریك از شعب و یا مدیریت های بانك باید بتواند به صورت یك بنگاه عمل كرده و هزینه های خود را تامین كند.

وی چشم انداز بانك را بانكی پیشرو در ارائه چابك و اثربخش خدمات مالی و مشاوره ای به فعالیت های تولیدی صادرات محور و زیرساختی دوستدار محیط زیست، همراستا با اولویت های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار ذكر كرد.

این عضو هیات مدیره بانك تصریح كرد: لایه های استراتژیك بانك باید با لایه های اجرایی هماهنگ شده و برنامه های مناسب اقدام داشته باشیم، در غیر اینصورت استراتژی تنها در قالب كلمات باقی خواهد ماند.

معمار نژاد با تاكید بر این كه برنامه استراتژیك یك آغاز است و نه پایان و پس از آن باید شاهد اقدام باشیم افزود: كار ما یك كار گروهی است و هر عضو این بانك باید كار خود را به خوبی انجام داده و آن را به نفر بعدی بسپارد.

وی دستیابی به یكپارچگی، پوشش نیازهای كاركردی و غیركاركردی، نگاه واحد به مشتریان و ضرورت استفاده از فناوری روز را از ضرورت های اجرایی شدن core banking در بانك صنعت و معدن برشمرد.

معمار نژاد گفت: یكی از مواردی كه كار گروهی در بانك صنعت و معدن نمود خوبی پیدا كرده مراحل اجرایی core banking در این بانك است، در این مسیر خیلی از استعدادها شناخته و شكوفا شده است.

عسكری عضو دیگر هیات مدیره این بانك نیز در گردهمایی در خصوص شیوه های بهبود فعالیت های بانك سخن گفته و داشتن ایمان و انگیزه كاركنان در زمینه اهداف و ماموریت های بانك را از ضرورت های دستیابی به اهداف توسعه ای برشمرد.

در گردهمایی یاد شده با اجرای مراسمی با حضور اعضای هیات مدیره و هراتی نیك یكی از مدیران اسبق این بانك از تمبر شصتمین سال فعالیت بانك صنعت و معدن رونمایی شد.

گفتنی است در این مراسم از همكاران نمونه و بازنشسته بانك صنعت و معدن با اهدای لوح های تقدیری قدردانی شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qHtUx9Jm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه