جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون سازمان جنگل‌ها خبر داد

ارتباط ریزگردها با حفاری نفت در خوزستان

9 سال پیش ( 1393/12/2 )
 

معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری قطع کردن آب برخی تالاب‌های خوزستان برای حفر چاه نفت را عامل خشک شدن خوزستان و بروز پدیده ریزگردها در این استان عنوان کرد. بهزاد انگورج در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نادیده گرفتن فرامین مدیریت یکپارچه سبب می‌شود که بسیاری از تبعات ناموزون در جامعه به وجود آید. وقتی که برای حفر چاه نفت در محدوده هورالعظیم، آب تالاب‌های این منطقه را خشک می‌کنند یعنی در اجرای این طرح ملاحظات مربوط به مدیریت یکپارچه و پیوست زیست‌ محیطی رعایت نشده است. وی افزود: هورالعظیم جزو منابع طبیعی کشور است، بنابراین هر اقدامی که در این منطقه قرار است انجام شود باید مشروط به اخذ موافقت منابع طبیعی باشد که در گذشته این مسائل مورد توجه قرار نگرفته است. 

انگورج تاکید کرد: باید به سمت بهینه‌سازی مشکلات به وجود آمده حرکت کنیم و مدیریتی را به اجرا بگذاریم تا منشأ ریزگردها که عمدتا داخلی است کنترل شود. معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درخصوص اقدامات کوتاه‌مدت برای کنترل پدیده ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: در کوتاه‌مدت باید آب به تالاب‌های خوزستان بازگردد و حقابه آنها را رعایت کنیم. همچنین شخم و شیار مراتع دیم یک‌ساله که تولید اندکی در بخش کشاورزی دارد باید قطع شود، چرا که نباید به خاطر تولید اندک از حقابه تالاب‌ها صرف‌نظر کنیم و باعث خشک شدن منطقه و شیوع پدیده ریزگردها شویم. انگورج گفت: با مدیریت یکپارچه و توجه به مسائل مرتبط با توسعه پایدار می‌توان پدیده ریزگردها را به‌ویژه در بعد داخلی مدیریت کرد.

گفتنی است هورالعظیم در غرب استان خوزستان در انتهای رود کرخه در منطقه مرزی دشت آزادگان بین دو کشور ایران و عراق واقع شده است. میدان آزادگان نیز بزرگ‌ترین میدان نفتی ایران و سومین میدان بزرگ نفتی جهان محسوب می‌شود که چینی‌ها از طرف ایران ماموریت استخراج نفت آن را برعهده دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UJnz7TaE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه