چهارشنبه, ۷ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Wed, 28 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

احیای صنعت نوغانداری

8 سال پیش ( 1394/8/17 )
 

علی‌اصغر داداش‌پور، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در حاشیه جلسه کارشناسی تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش نوغانداری گفت: هدف احیای نوغانداری در کشور ایجاد فضای لازم برای پرورش حداقلی در همه استان‌ها و توسعه پرورش کرم ابریشم به عنوان یک شغل جانبی، خانگی و مکمل است. وی اظهارداشت: برای توسعه صنعت نوغانداری کشور و احیای فرهنگ پرورش کرم ابریشم علاوه بر تعامل و همراهی بانکی باید ردیف‌های اعتباری مخصوصی برای سهم نوغانداری دیده شود و با آموزش و توانمندسازی روستاییان و برای تولید اصولی و مناسب با بهره وری بالا باید الگوهای جدید نوغانداری معرفی شوند.

2512636361236234624624624

وی توانمندسازی و سازماندهی نوغانداران در قالب تشکل‌های مردم نهاد و ترویج مباحث نوین نوغانداری را از جمله برنامه‌های مرکز توسعه نوغانداری ذکر کرد. وی یادآورشد: در سال 1379 در کشور 200هزارجعبه نوغان تولید می‌شد که با افول این صنعت این میزان در سال جاری به 29 هزار جعبه کاهش یافته است که این مرکز قصد دارد نوغانداری را با اقبال مردمی، همراهی و تفکر گروهی احیا کند. داداش‌پور با اشاره به اینکه در کشور 14 هزار و 500 هکتار توتستان وجود دارد یادآوشد: در سال جاری 16 استان کشور به پرورش کرم ابریشم اشتغال داشتند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در پرورش کرم ابریشم، اظهار داشت: مقدمات تولید تخم نوغان آماده شده و نگرانی در توزیع آن برای سال آینده وجود ندارد، به همین دلیل تولید نهال برای احیای توتستان‌ها و کشت در مناطق مستعد جزء برنامه‌های این مرکز قرار دارد. رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: برای حمایت از نوغانداران، اعطای تسهیلات بانکی از جمله مواردی است که دنبال می‌شود و با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته این تسهیلات برای بازسازی تلمبارها و توتستان‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0HS6XJ3j
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه