پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

احیای خط کشتیرانی خلیج فارس تا آمریکای لاتین

8 سال پیش ( 1395/2/5 )
 

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حل‌شدن مشکل دلار و سیستم‌های بانکی پس از برجام خبر داد و گفت: دنبال احیای خط کشتیرانی از خلیج فارس به کشورهای آمریکای لاتین هستیم. 

به گزارش ایرنا، محمد سعیدی در پاسخ به این سوال که پس از اجرای برجام چه تغییر و تحولاتی در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایجاد شده، اظهار داشت: در دوران تحریم قراردادهای ساخت کشتی با چند کشور خارجی داشتیم که معطل ماند با آنکه پیش‌پرداخت‌ها انجام شده بود که اکنون باید این قراردادها را زنده کنیم.

57373584584583457343473457834578353743743734783458

وی همچنین از برطرف شدن مشکلات بیمه‌ای کشتی‌های ایرانی پس از اجرای برجام خبر داد و افزود: رتبه‌بندی کشتی‌ها نیز یکی دیگر از مسائلی است که در این مدت حل شده، چرا که اگر کشتی‌ها رتبه‌بندی نشوند، نمی‌توانند در بنادر مهم دنیا رفت‌و‌آمد کنند.

سعیدی همچنین از راه‌اندازی خطوط کشتیرانی به اروپا خبر داد و گفت: نزدیک به هفت سال بود که خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به اروپا قطع شده بود، ولی اکنون خطوط به هامبورگ، آنت‌ورپ و جنووا در ایتالیا و اسپانیا به طور دائمی برقرار شده است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین از احیای خط دیگری از خلیج فارس به کشورهایی همچون برزیل، آرژانتین و اروگوئه خبر داد و اظهار داشت: با برقراری این خطوط صادرات و واردات از کشورهای آمریکای لاتین با هزینه کمتری انجام خواهد شد.

وی به این نکته هم اشاره کرد که در دوران تحریم، محصولات پتروشیمی که باید به اروپا صادر می‌شد به ترکیه رفته و از آنجا صادرات مجدد می‌شد، اما اکنون این محصولات به طور مستقیم از طریق کشتی‌های ایرانی صادر می‌شود که ارزش افزوده بالاتری دارد و بسیاری از هزینه‌هایی که از طریق ترکیه انجام می‌شد، حذف شده است. به گفته سعیدی، سالانه 40 میلیارد دلار محصولاتی مانند پلیمر، اوره، آمونیاک و پلی‌اتیلن صادر می‌شود.

اجرای موافقت‌نامه کریدور آسیای مرکزی-خلیج فارس کلید خورد

اجرای موافقت‌نامه ایجاد کریدور حمل‌و‌نقلی «آسیایی مرکزی-خلیج فارس» بین کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، جمهوری اسلامی ایران و عمان کلید خورد. 

به گزارش فارس، موافقت‌نامه ایجاد کریدور حمل‌و‌نقلی «آسیایی مرکزی- خلیج فارس» به مرحله اجرا درآمد و این موافقت‌نامه در مورد ایجاد کریدور از آسیای مرکزی به خلیج فارس توسط کشورهای (ازبکستان، ترکمنستان، جمهوری اسلامی ایران، عمان و قطر) در ماه آوریل سال 2011 میلادی در عشق‌آباد ترکمنستان به امضا رسید که در سال 2013 قطر از این طرح خارج شد. 

در ماه آگوست سال 2014 میلادی در شهر «مسقط» عمان وزرای امور خارجه کشورهای مذکور در مورد به مرحله اجرا درآوردن موافقت‌نامه یادداشت تفاهم امضا کردند. تاکنون در این زمینه تاشکند، عشق آباد، تهران و مسقط یادداشت تفاهمی را به تصویب رسانده‌اند. این سند ساخت کریدور حمل‌و‌نقلی مطمئن‌ را برای حمل‌و‌نقل و ترانزیت بدون وقفه بین کشورهای آسیای مرکزی، بنادر خلیج فارس و دریایی عمان‌ را در نظر دارد.

براساس این توافق‌نامه که به امضای وزیران خارجه کشورهای یاد شده رسید، امکان ترانزیت، حمل‌ونقل کالا بدون هیچ گونه محدودیت گمرکی از منطقه آسیای مرکزی به خلیج فارس انجام خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1kwJzI5A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه