یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

احزاب کوچک جبهه تشکیل دهند

9 سال پیش ( 1393/7/22 )
 

به گزارش مهر، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای حزب اعتماد ملی استان تهران، با تبریک عید سعید غدیرخم، گفت: واقعه غدیر یکی از کارهای مهم خداوند است که نخواستند جامعه اسلامی بعد از پیامبراکرم(ص) بدون سرپرست باشند و این مهم حکایت از آینده‌نگری حضرت برای زمان پس از خودشان دارد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان نگاه تفسیری به سوره کوثر و تشریح معانی «ابتر» اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) چراغ خاندان نبوت هستند که پس از 1400 سال توسط شیعیان در جهان همچنان فروزنده باقی مانده است. هاشمی‌رفسنجانی با تاکید بر نقش احزاب برای روشنگری جامعه، گفت: پیش از پیروزی انقلاب در فکر تحزب بودیم و حتی اعضای شورای مرکزی آن را نیز انتخاب کرده بودیم، اما شرط ما اجازه امام (ره) بود که امام راحل به دلیل ملاحظات امنیتی مخالفت می‌کردند، چون رژیم پهلوی با شناسایی افراد موثر مبارزه، همه را دستگیر می‌کرد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکره آیت‌الله مرحوم طاهری خرم‌آبادی در خارج و آیت‌الله شهید مطهری با امام راحل در پاریس، تصریح کرد: به نمایندگی از دوستان روحانی پس از پیروزی خدمت امام راحل رفتم و دلایل ضرورت حزب را در شرایط پس از پیروزی گفتم. با بیان دلایل امام(ره) پذیرفتند و فرمودند بروید تشکیل دهید که با اجازه امام(ره)، حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت تحزب در جامعه، گفت: اگر شرایط برای تشکیل احزاب بزرگ فراهم نیست، احزاب کوچک همسو و هم‌فکرمی‌توانند با تشکیل جبهه در جهت نهادینه شدن دموکراسی تلاش کنند. وی با اشاره به رشد جایگاه زنان در انقلاب اسلامی گفت: با تحصیلات جمع عظیمی از زنان راهی برای آنان باز شد که جامعه باید استعداد زنان را در همه شئون زندگی باور کند.

برچسب ها : اخبار امروز سیاست
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VchIja8F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه