چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اجاره ۱۱.۳ درصد رشد کرد

8 سال پیش ( 1394/12/7 )
 

در بهمن ماه امسال بیشترین قیمت فروش یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده در تهران معادل ۷۶.۸ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۲۰.۴ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق گرفت. گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در بهمن ۹۴ نشان می‌دهد که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن ماه سال ١٣٩٤به ١٦٤٣٤واحد مسکونی رسیدکه نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان ۰.۷ و ۵.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

785684535735734246427358357247624

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در بهمن ماه سال ١٣٩٤که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، همچنین نشان می‌دهد که در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خریدوفروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۹.۲ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل با یک درصد کاهش همراه بوده است. در بهمن ماه امسال از میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده معادل ۷۶.۸ میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۲۰.۴ میلیون‌ریال به منطقه۱۸ تعلق داشته است.

بانک مرکزی در برآورد خود از وضعیت معاملات مسکن در ماه گذشته این‌طور به جمع‌بندی رسیده که بررسی تحولات قیمت و حجم معاملات بازار مسکن در شهر تهران در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل حاکی از افزایش ۵.۶درصد و کاهش متوسط قیمت خریدوفروش واحدهای مسکونی به میزان یک درصد است. تداوم بهبود حجم معاملات در دو ماه اخیر نشانگر استقبال خریداران در شرایط ثبات قیمتی حاکم در بازار مسکن است.

انتظار می‌رود این وضعیت که با بهبود شرایط اقتصاد کلان و اقدامات مناسب اتخاذ شده از سوی نظام بانکی در کمک به تسهیل اعتباری بخش مسکن و تعدیل نرخ سود بانکی همراه شده است، در ماه‌های آتی نیز همچنان تداوم یابد. در بهمن ماه توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان با سهم ۱۰.۵ درصد بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. 

واحدهای دارای ارزش ۱۳۰ تا ۱۶۰میلیون تومان و ۱۶۰ تا ۱۹۰میلیون تومان نیز به ترتیب با اختصاص سهم ۱۰.۳ و ۹درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در ماه گذشته حدود ۴۶.۴ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۲۲۰ میلیون تومان اختصاص داشته و ۶.۱ درصد از واحدهای معامله شده نیز ارزشی بیش از ۹۸۰ میلیون‌تومان داشته‌اند. همچنین توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در این ماه نشان می‌دهد که بیشترین سهم از معاملات به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متر اختصاص داشته و واحدهای با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ متر و ۷۰ تا ۸۰ متر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

در مجموع در بهمن ماه واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۶.۸درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند. تحولات اجاره بهای مسکن در این گزارش حاکی از آن است که در بهمن ماه سال جاری شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۰.۱ و ۱۱.۳درصد رشد داشته است. ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که غالبا یک‌ساله تنظیم می‌شوند و اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست‌های کنترل و مهار تورم سبب رشد متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XPkHjUSt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه