شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اتاق تعاون ایران در مقایسه با اتاق بازرگانی جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر است، گفت: برای ارتقای جایگاه تعاون و حضور فعال‌تر در اقتصاد برنامه‌ریزی کردیم. سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که چرا اتاق تعاون ایران همانند اتاق بازرگانی اثرگذار نیست و فعالیت کاربردی در راستای فعال‌تر شدن اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها ندارد، گفت: اتاق بازرگانی نسبت به اتاق تعاون ایران قدمتی طولانی داشته و بخش‌های مختلف آن توانمندی‌های سیاسی، علمی، اجتماعی و اقتصادی دارد که به همین جهت به‌عنوان پارلمان بخش‌خصوصی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: اتاق تعاون در تشکیلات سازمان یافته کم تجربه‌تر و جوان‌تر است که باید از توانمندی فکری و علمی برخوردار شود تا مدیریت تعاونی‌ها و حمایت از اتحادیه‌ها به شکلی فعال‌تر انجام پذیرد. کلانتری با بیان اینکه باید اتاق‌های تعاون تقویت شوند، گفت: هم‌اکنون این نهادها از ظرفیت‌های قانونی و اختیارات به‌طور کامل استفاده نمی‌کنند. برگزاری نمایشگاه‌، حضور در مجامع بین‌المللی و فعالیت اثرگذار در راستای حمایت از تعاونی‌ها از جمله این موارد است.

معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: حضور در بازارهای صادراتی و نقش موثر در تولید با توجه به کاهش قیمت نفت وظایف و مسئولیت تعاونی‌ها را سنگین‌تر می‌کند. وی گفت: اکنون 100 هزار واحد تعاونی، تشکل‌ تعاونی و اتحادیه‌ در کشور فعال هستند و برخی از آنها به شکلی ضعیف عمل می‌کنند، اما این تعداد فعالیت این بخش را تضعیف نکرده و سایر تعاونی‌ها به شکلی فعال در حال انجام اقدامات مرتبط هستند.

کلانتری با اشاره به اینکه فعالیت تعاونی‌ها باید شفاف شود، گفت: در این زمینه باید نمایندگان ملت در مجلس در جریان امور قرار گرفته و جایگاه نظارتی اتاق‌های تعاون تقویت شود. معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: هر اقدامی در راستای تضعیف جایگاه تعاونی‌ها متوقف شده و در تلاش هستیم با تعامل و توسعه فعالیت‌، اتاق‌های تعاون به وضع مطلوب برسد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5bCPitnT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه