یکی از مسئولان شرکت آمازون به دنبال رسوا کردن روزنامهنگار خبرگزاری نیویورک تایمز است که اخیرا مطلبی ضد این شرکت بزرگ آمریکایی منتشر کرده است. نیویورک تایمز در ماه آگوست خبری منتشر کرد و از آمازون نسبت به نقدهای وارد بر اوضاع و شرایط کاری که بر کارمندانش تحمیل میکند، پاسخ خواست. در پی مقالهای که روی سایت «Medium» منتشر شد، معاون ارشد بخش امور شرکتهای جهانی آمازون، «جی کارنی»، روزنامهنگاران آمریکایی را به نادیده گرفتن بسیاری از موارد متهم کرد.
در مقاله آمده است که یکی از کارمندان به نام «بو السون» دائما گریه همکارانش را به دلیل فشارهای زیاد کاری از سوی مدیران مشاهده کرده است. اما «جی کارنی» تصریح میکند که این شخص بنا به دلایلی مانند تلاش برای فریب بازرگانان و مخفی کردن فعالیتهای آنان با جعلی ساختن بسیاری از سوابق تجاری شرکت آمازون پیش از این مجبور به استعفا شده بود. وی همچنین از خبرنگاران گلایه میکند که چرا برای پی بردن به اصل موضوع به مدیران مرتبط رجوع نمیکنند. این در حالی است که دان باکت، سردبیر روزنامه نیویورک تایمز، از کار خبرنگاران خود دفاع میکند.
برنامهای برای بررسی وضعیت کارمندان
در گذشته نیز رسانههای دیگری، این مسئله را از شرکت آمازون جویا شده بودند. مثلا در مورد وضعیت بهداشت کاری، فیگارو نشان داد که در ارائه نتایج آمارهای مربوط به حوادث کاری تقلبی صورت گرفته است. چند هفتهای است که آمازون برای دفاع از خود واکنشهایی را نشان داده است. بدین منظور برنامهای را تنظیم کرده است که به هر کارمند اجازه میدهد نظر شخصی خود را نسبت به شرایط کاری بیان کند.
این اقدام موجب آن شده است که مدیرعامل این شرکت برعلت اینهمه حملههای رسانهای، آگاهی یابد. در حال حاضر، این شرکت 90هزار خدمه بهصورت تمام وقت در مراکز مختلف خود دارد که قرار است برای خاموش کردن آتش منتقدان حدود 100هزار شغل فصلی برای جوابگویی به نیازها در جشن آغاز سال نیز استخدام کند.