ورود مناسب و به موقع به هر کسبوکاری یکی از مهمترین رموز موفقیت و ماندگاری در آن کسبوکار است، از این رو یک کارآفرین باید همیشه شرایط بازار و وضعیت خود را بسنجد و سپس شروع به کار کند، اما با این پیشفرض که بازار منتخب ما بازار روبهرشدی است و میتوان به آن ورود کرد همچنان نیاز است تا یک کارآفرین برخی مهارتهای پیشفرض را داشته باشد تا بتواند در کار خود موفق شود. هرکسی میتواند یاد بگیرد چگونه کارآفرین شود.
در واقع کارآفرینی یک علم اکتسابی است و با یکسری آموزشها و مطالعات به دست میآید، اما اغلب مردم فکر میکنند کارآفرینان کارآفرین به دنیا میآیند که این فکر نادرست است. شما برای اینکه کارآفرین موفقی باشید نیاز است تا چهار عنصر را برای خودتان تعریف کنید و سپس به کسبوکار مورد نظر ورود کنید، این چهار عنصر شامل موارد زیر است:
هدف
از خودتان بپرسید، «چرا» و «برای چه کسی» من میخواهم این کسبوکارم را راهاندازی کنم؟ مثلا هدف من ارتقای سطح کیفیت زندگی و کسبوکار کارآفرینان و متخصصان جوان است.
رویا
بازی نهایی یا نتیجه عظیم؟! چرا دنیا به کسبوکار شما نیاز دارد؟ برای خود رویای دوردست هم تعریف کنید، والاترین هدفتان چیست؟ مثلا رویای من کمک به جوانان برای شروع کسبوکارشان و رساندن آن به سطح جهانی است.
چشمانداز
چشمانداز مکانیسمی است برای به واقعیت تبدیل کردن رویاها. چشمانداز به شما نشان میدهد چگونه به رویایتان برسید، مثلا چشمانداز من ساختن سیستم توسعه کارآفرینی به سبک مکدونالد است.
ماموریت
وظایفتان؛ کارهایی که باید انجام شود. ماموریت میتواند رویا، چشمانداز و هدف را به زندگی واقعی بیاورد، مثلا ماموریت من خلق یک سیستم جامع است برای شرکتهایی که از آن بیرون آمدهاند تا به سرعت رشد کنند،کامل و شکوفا شوند و با کمترین منابع و کارمند به بیشترین سود و بازده دست یابند، توسط افرادی که تجربهای در خلق کسبوکار ندارند. در نهایت با مشخص کردن این چهار مورد در کسبوکارتان میتوانید کارآفرین درونتان را پرورش دهید و با تعیین یک مسیر مشخص به کسبوکارتان وارد شوید.