شرکت Dole با همکاری آژانس تبلیغاتی Dentsu Y&R جالبترین موزها را در جهان ارائه داد. در مسابقه دو ماراتن امسال توكیو، 200 دونده موزهایی شخصی را با اطلاعاتی نظیر زمانهای پایان و تعریف و تمجیدهای دوستانشان در فیسبوك دریافت كردند كه البته همگی با جوهر خوراكی روی موزها چاپ شده بود.
در مجموع بیارتباط با ماهیت واقعی یك موز، این ایدهپردازی با هدف شیرین كردن فضای مسابقه انجام شد كه البته از نظر برخیها شاید كمی احمقانه به نظر برسد. منظور از این كار تقویت نقش Dole در اهدای 91 هزار موز به شركتكنندگان در مسابقه بود كه با توجه به معیارهای آژانس، موفقیتی بس بزرگ به شمار رفته و در قالب پوشش رسانهای 1/1 میلیون دلار درآمد نصیب Dole كرد.
Dole برندگان این مسابقه را با لاتاری تعیین كرده اما قیمت هر یك از موزهای هدیه داده شده به افراد همراه با یك بسته هدیه ویژه 6 دلار است. باید در نظر داشت در فرهنگی كه دادن هدیه در آن متداول است و سوپرماركتها تمایل به فروش طالبیهای 300 دلاری دارند و حتی بیشتر از این، ملونهای خاص هر یك 16 هزار دلار به فروش میرسد، اهدای یك موز گرانقیمت به اندازه یك سرقت بزرگ سروصدا به پا خواهد كرد.