شرکت جانسن، یک شرکت تولیدکننده دارو در بروکسل پایتخت بلژیک است. این شرکت در سال 1953 تاسیس شد. بنیانگذار این شرکت فردی به نام پل جانسن بود که شرکتی به نام خودش تاسیس کرد.
شرکت جانسن اکنون با 61 سال پیشینه فعالیت سیستم مدیریت ایده را پیاده کرده است. هدف این شرکت از پیادهسازی سیستم مدیریت ایده این بود که ایدههای رنگارنگ در بخشهای گوناگون بهخوبی مدیریت شوند.
طرح مسئله
جانسنیها بهدنبال ابزاری آنلاین برای انتشار، مدیریت و دستهبندی ایدههای ارائه شده از سوی کارمندان در بخشهای مختلف بودند. راهکاری مورد قبول شرکت قرار میگرفت که منسجم و کامل باشد.
راهکار
این شرکت از مشاوره یک مرکز مدیریت ایده و همزمان یک سیستم مدیریت موارد خاص استفاده کرد. این دو به این شرکت کمک کردند تا تمام ایدهها و پیشنهادها را رصد و مدیریت کند و به هر یک از آنها واکنش مناسب نشان دهد.
جانسن در این مسیر مراحل پیشرو را پشتسر گذاشت:
- دستهبندی ایدههای هریک از بخشها
- به اشتراکگذاری تمامی ایدههای فرستاده شده در یک صفحه در اینترنت تا همه بتوانند ایدهها را ببینند.
- دادن فرصت رأی به کارمندان تا آنها بتوانند به ایده مورد علاقهشان رأی دهند.
- امکان بررسی تمامی ایدهها از سوی کارمندان هر بخش برای رد یا تایید آنها
- راهاندازی یک سیستم گزارشدهی برای مدیران هر بخش و دریافت گزارشهایی از آنها در زمینه تعداد ایدههای رسیده در راه و موارد در حال بررسی.
نتیجه
راهکار به کار گرفته شده در این شرکت دارویی که حالا از آن با نام IACT یاد میشود، یک موفقیت به تمام معنا بود. این راهکار سود و منفعت آشکاری برای این شرکت داشت و مدیران را بسیار راضی کرد. همانطور که گفته شد راهکارهای به کار گرفته شده در شرکت جانسن بسیار خوب جواب داد. آنها توانستند با استفاده از این راهکارها به نتایج بسیار خوبی برسند.
نتایج ورود مدیریت ایده به این شرکت آنقدر خوب است که مدیران شرکتهای دیگر با آگاهی از هر یک از آنها مشتاق به استفاده از مدیریت ایده در نهاد متبوع خود میشوند. استفاده بهینه از زیرساختهای موجود، همکاری و هماهنگی سریعتر و ملموستر کاربران، مسئولیتپذیری بالاتر و هزینههای درازمدت کمتر از جمله درخشانترین نتایجی است که در این فرآیند نصیب شرکت جانسن شده است.