با تمام صحبت‌ها و ارائه شاخص‌ها، اعداد و ارقام دولت و مجلس تصمیم دارند که فعلا تورم را کاهش دهند و سپس در راستای حل رکود اقدام کنند. در حال حاضر مشکل رکود به قوت خود باقی است و حل هم نخواهد شد. دولت برای حل مشکل رکود باید اجازه گردش نقدینگی را در جامعه بدهد. دولت به هیچ وجه حاضر به انجام چنین کاری نیست، زیرا نخستین نشانه این اقدام افزایش تورم است. آنچه دولت مطرح کرده این است که می‌خواهد تورم را به حدود 14 درصد برساند بعد آرام‌آرام مشکل رکود را حل کند تا بدین ترتیب بتواند تورم را در دستانش کنترل کند.

نمی‌گویم راهکار دولت غیرمنطقی است ولی برای حل رکود غیر‌تورمی یا راهکار حل تورم را پیش می‌گیرند یا راهکار حل رکود را. در کشور‌های مختلف جهان به این صورت است که راه‌حل رکود را پیش می‌گیرند، تورم را به جان می‌خرند و با راه افتادن چرخ اقتصادی تورم را مهار می‌کنند اما در کشور ما این قضیه بر عکس صورت می‌گیرد. نمی‌گویم دولت ناموفق عمل کرده اما وضعیت مشکل رکود در کشور رفع نشده و اگر به آمارهای تولید خودرو در سه ماهه سوم امسال نگاه کنیم نوسانات زیادی را می‌بینیم و رو به افول می‌رود. این مسئله ناشی از مشکل نقدینگی است و مشکل نقدینگی به خاطر این است که دولت امکان گردش مالی را به جامعه نمی‌دهد. بنابراین رکود همچنان پابرجاست و تورم، فعلا به حد مورد نظر دولت و تیم اقتصادی‌ آن کاهش نیافته تا بتوانند به تزریق نقدینگی اقدام کنند.