گاهی اوقات حتی وقتی كه زبان یك كمپین را نمیفهمیم، هنوز هم میتوانیم شاهد كیفیت بالای آن باشیم. به هر حال این موضوع معیار درست موفقیت بصری یك كمپین از رسانههای مختلف به شمار می رود و نشاندهنده توانایی آن در رابطه با جذب و سرگرم كردن افراد است. كمپین اخیر یك خردهفروش لباس به نام e5 موسوم به Outfit-O-Mat كه در شهر آنتورژ بلژیك راه افتاده نیز یك رقابت بر سر تغییر تیپ و لباس را تبلیغ میكند.
Outfit-O-Mat
Outfit-O-Mat ساختمانی شبیه به یك ماشین بزرگ است كه وسط یك خیابان با مراكز خرید مختلف در شهر آنتورپ ساخته شده و به مردم شانس برخورداری از یك تغییر تیپ فوری را میدهد. همه افراد باید دكمه نشاندهنده تیپ محبوب خود را فشار داده و سپس به داخل آسانسوری قدم بگذارند كه درهایش برایشان باز شده است.
با توجه به این ویدئو پس از گذشت مدت كوتاهی آنها با لباسی كاملا جدید از آسانسور خارج می شوند و ظاهری تازه پیدا میكنند. مردم او را تشویق می کنند و یك مدل علاقهمند دیگر برای آزمایش این ماشین جادویی داخل آسانسور میرود.
چرا ما آن را دوست داریم؟
عوامل مختلفی در علاقهمندی ما به كمپین
Outfit-O-Mat موثر بوده و فقط با تكیه بر مشاهدات ما در این ویدئو، این كمپین را میتوان از جهات مختلف بررسی كرد.
این كمپین سخاوتمندانه است
كمپینهای سخاوتمندانه همیشه برنده هستند. وقتی برندها چیز با ارزشی را عرضه میكنند، احتمال دریافت چیزی ارزشمند بیشتر میشود كه در این مورد همان تعامل، به اشتراكگذاری و پوشش دادن كمپین است.
Outfit-O-Mat سخاوت در قالب یك بستهبندی جدید و جالب است كه با اهدای چیزی رایگان با مشتریان و شركتكنندگان ارتباط برقرار كرده و در همین حین به آنها شانس تجربه چیزی متفاوت را نیز میدهد.
این كمپین شخصی است
این خرده فروش لباس موسوم بهe5، با همكاری آژانس تبلیغاتیFriendship، در مسیر سخاوت یك گام بلندتر برداشته است. هر برند میتواند چیزی را ببخشد اما یك برند خاص به طور همزمان میتواند بخشنده و شخصی نیز باشد. یك عامل فروش بزرگ در بسیاری از كمپینهای بازاریابی چریكی، شخصی كردن آنهاست. این در حالی است كه كمپینهایی از این نوع راهی عالی برای افشای هویت حقیقی و حقوقی برندها به شمار میرود. با تطابق كامل میان سبك لباس و شخصیت فرد، e5 توانسته تاثیری بزرگ روی شركتكنندگان و بینندگان بگذارد.
این كمپین مرتبط است
تحلیلگران حین تلاش برای كشف پیام این كمپین با برخی پیامهای پیچیده روبهرو شدند. به گفته برخی منابع هدف از برگزاری كمپین فوق جلب توجه به سوی یكسری لباسهای فصلی جدید بوده و به اعتقاد سایرین، چنین كمپینی با نیت اطلاعرسانی برای برگزاری یك مسابقه تغییر تیپ توسط e5 راهاندازی شده است.
اما به هر حال این كمپین با هویت برند بسیار مرتبط است. در كنار نمایش تنوع موجود در خط تولید لباس این برند، پتانسیل برگزاری یك مسابقه تغییر تیپ توسط e5 نیز با افتخار نشان داده میشود. آنچه دریافتیم این است كه با انتخاب سبك مورد نظر، شركتكنندگان به آسانسور پا گذاشته و با دو متخصص مد به نامهای اما گلود و تانگوی اوتومر ملاقات میكنند. این دو متخصص با استعداد دنیای مد به تغییر سبك لباس پوشیدن فرد كمك كرده و براساس استقبال مردم از او هنگام خارج شدن از آسانسور میزان موفقیت خود را میسنجند.
دستاندركاران
آژانس تبلیغاتی: Friendship، آنتورپ، بلژیك
مدیر خلاقیت: فیل بلونده
مدیران هنری: باتیست ورمولن و اولیویه فیمرز
عكاسان: باس فن هوف و الینه راس