تصورمان این است که با روی کار آمدن دولت جدید و اقداماتی که انجام دادند تا آخر سال از رکود خارج خواهیم شد. با توجه به اینکه حدود 20 درصد ارزش افزوده صنعت به خودرو متعلق است و در این بخش نیز با افزایش تولید 70 درصدی روبه رو بودیم می‌توان گفت حدود 14درصد از رشد صنعت متعلق به خودرو است. با توجه به همکاری دستگاه‌های دولتی و هماهنگی‌هایی که در دولت دکتر روحانی صورت گرفته از رکود خارج می‌شویم.

صنعت خودرو به تنهایی حدود 60 صنعت دیگر را بالا می‌کشد. اکنون 40 درصد از ورق فولاد مبارکه را ما مصرف می‌کنیم. وقتی تولید خودرو به میزان 70 درصد افزایش یابد تقاضا برای فولاد مبارکه و سایر صنایع نیز هست. همچنین برای روکش و صندلی‌های خودرو صنعت نساجی وارد عمل می‌شوند. به عبارتی با رشد صنعت خودرو بسیاری از صنایع دیگر فعال می‌شوند و با روند کنونی تا آخر سال از رکود خارج خواهیم شد.