سه شنبه, ۲۹ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 19 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

حق انسانی

9 سال پیش ( 1394/6/25 )
پدیدآورنده : مانلی فخریان  

مسافرت‌های هوایی یکی از دلایل مرگ و میر است. شاید ‌درصد پایین‌تری از حوادث منجر به مرگ در سوانح هوایی رخ دهد اما خارج از جدول هم نیست. این راه از سفر کردن به نوبه خود یکی از گران‌ترین راه‌ها نیز هست، یعنی شما پول زیادی می‌دهید و با ‌هزار سلام و صلوات سوار هواپیما می‌شوید ولی اینکه به مقصد برسید یا نه با خودتان نیست. هواپیماهای قدیمی و از رده خارج، نرسیدن به موقع به مشکلات آنها و اکثرا خرابی یکی از دستگاه‌های هواپیما موجب این اتفاقاتمی‌شود.

گروهی از مشتاقان پرواز هم با ‌هزار سختی و پشتکار شغل پر خطر مهمانداری را انتخاب می‌کنند تا به مسافران خدمت کنند. بی‌شک آنها در قراردادها و قانون پروازها نقشی ندارند. گاهی خسته و عصبی از پروازهای مکررند اما تمام تلاش‌شان برای رسیدگی بهتر به مسافران است. روی خوش و برخورد گرم مهماندار یکی از شروط پرواز آرام و راحت برای مسافر است.

حالا در نظر بگیرید شما با یکی از مطرح‌ترین پروازهای ایرانی که به خارج هم مسافر می‌برد می‌خواهید یک سفر داخلی بروید. پرواز شما یک ساعت و نیم بیشتر نیست و شما مبلغ هنگفتی پول داده‌اید. در سایت شرکت نوشته برای کودکان زیر دوسال مبلغ ناچیزی در حدود 20یا 30‌هزار تومان باید پرداخت کرد. خوب طبیعی است بچه‌ای که صندلی اشغال نمی‌کند نباید هم پول بلیت بدهد. از فروشنده بلیت می‌پرسید برای بچه زیر دوسال چقدر باید پرداخت؟ مبلغی تقریبا نصف پول بلیت بزرگسال را حساب می‌کند.

چانه زدن بی‌فایده است هر چه بگویی در سایت رسمی شما چیز دیگری نوشته‌اند می‌گوید خیر! نرخ مصوب است. بچه زیر دوسال در هر شرایطی باید 110هزار تومان پول بلیت بدهد. خب حرفی نیست. بلیت صادر می‌شود اما روی بلیت کودک که صندلی هم ندارد قیمت می‌زنند30 هزارتومان رفت 30‌هزار تومان هم برگشت! یعنی در مجموع 60‌هزار تومان که شما110 تومان برایش پرداخت کرده‌اید. این تازه پایان راه نیست.

در پرواز می‌نشینید و پذیرایی شروع می‌شود یک ظرف غذا دست‌تان می‌دهند با تعجب منتظر ظرف دوم هستید برای بچه‌ای که به سختی روی پایتان نشسته. مهماندار می‌رود، صدایش می‌کنید و می‌گویید برای بچه غذا نمی‌دهید؟ خیلی محکم می‌گوید مگر صندلی برایش گرفتید! پس غذا هم ندارد. بسیار خب! قطعا غذای‌تان را نمی‌خورید و به بچه غذا می‌دهید. اما سوال من اینجاست این نوع برخورد با مسافری که برای بچه درخواست غذا کرده از کدام مقام بالاتری به مهمانداری ابلاغ شده؟ یعنی در هواپیما آنقدر کمبود غذا هست؟ و اینکه بچه‌ای که 110هزار تومان برایش پول بلیت داده‌اند در حد یک آب نبات یا اسباب بازی ارزان‌قیمت برای سرگرمی در پرواز هم حق ندارد؟ فقط تنها حق بچه بسته شدن توسط یک کمربند اضافه است.

حالا همین تصویر را در یک پرواز خارجی در نظر بگیرید. شما فکر می‌کنید برخورد مهماندار با مادری که برای بچه‌اش غذا خواسته چه خواهد بود؟ و اگر درخواست مسافر را رد کنند صدای مسافر تا کدام مقام قضایی بالا خواهد رفت که به حقوق انسانی من و بچه‌ام توهین شد. قضاوت با شما.

* روزنامه نگار

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dH5GlLNe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه