شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مجله تخت گاز: شرکت کرمان‌موتور با مونتاژ جک J5 به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای چینی در ایران، به خوبی جایگاه خود را میان مونتاژکنندگان و واردکنندگان خودروهای چینی تثبیت کرد و حالا تصمیم گرفته تا خلا نبود خودرویی با کیفیت J5 در بازار شاسی‌بلندهای چینی را با مدل S5 جبران کند. S5 که قرار است عرضه آن بعد از نوروز ۹۴ آغاز شود، رقبایی نظیر ام‌وی‌ام X33، لیفان X60 و جیلی EX7 را در مقابل خود می‌بیند. S5 در طراحی بدنه سبک و سیاق هیوندای ix35 را دنبال می‌کند و نمی‌توان ایراد چندانی به ظاهر آن گرفت.هواکش حجیم روی سپر جلو در کنار جلو پنجره و چراغ‌‌های خوش‌فرم، نمای خشن و جذابی را برای قسمت جلویی رقم زده‌اند.

در نمای جانبی قطعات پلاستیکی پایین بدنه کیفیت مناسبی دارند و پوشش براق دستگیره درها بر جلوه لوکس S5 افزوده است. البته در این میان وجود قطعه‌ای بی‌کیفیت روی گلگیرهای جلو زیبایی چندانی ندارد.طراحی قسمت عقب جایی است در حین حرکت نظر هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کند. در طراحی این قسمت از شاسی‌بلندهای آئودی الهام گرفته شده و استفاده از چراغ‌های LED زیبایی و جذابیت این قسمت را دوچندان کرده است.

هم‌چنین حرف S در روی صندوق بار به رنگ قرمز مزین شده است تا بیشتر حال و هوای محصولات اسپرت آئودی را تداعی کند.  با ورود به کابین شباهت‌ها با ix35 بیشتر عیان می‌شوند.طراحی کنسول جلو شباهت زیادی با این شاسی‌بلند کره‌ای دارد و از این نظر طراحی کابین کاملا هماهنگ و چشم‌نواز است. پوشش چرمی‌ پنل درها، چرم‌دوزی دور فرمان و پوشش کنسول جلو کیفیت قابل قبولی دارند و برای پوشش صندلی‌ها از پارچه‌ای طرح‌دار استفاده شده است. صندلی جلو به صورت دستی تنظیم می‌شود و نبود تنظیمات برقی صندلی در خودرویی با این قیمت کمی ‌ناامید کننده است.

البته راحتی صندلی‌ها مناسب است و در مسافت‌‌های طولانی به هیچ عنوان خسته کننده نمی‌شوند.فضای صندلی‌‌های ردیف عقب نیز راضی کننده است و مشکلی از نظر کمبود فضای سر و پا ندارد. به لطف ارگونومی ‌مناسب کابین، دسترسی به دکمه‌ها و ادوات راحت بوده و دید اطراف و تسلط به خودرو مناسب است. آینه‌‌های بزرگ جانبی دید مناسبی از اطراف را در اختیار راننده قرار می‌دهند، اما آینه میانی عملا کاربرد خاصی ندارد و تنها سرنشینان عقب را نشان راننده می‌دهد!

با وجود دید ضعیف عقب، نبود دوربین دید عقب در S5 بیشتر خودش را نشان می‌دهد و هنگام پارک کردن تنها سنسورهای هشدار دهنده به کمک راننده می‌آیند. یکی دیگر از نکات منفی کابین کیفیت نامناسب مانیتور روی کنسول میانی است که فرمان‌ها را به سختی و دیر منتقل می‌کند و هنگام رانندگی از تمرکز راننده می‌کاهد. اما از سوی دیگر سانروف و پوشش آن از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.

یک پیشرانه ۲ لیتری توربو برای S5‌‌های مونتاژی توسط کرمان‌موتور در نظر گرفته شده است. این پیشرانه عرضی قادر است قدرت ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر را به محور جلو منتقل کند. با وجود این پیشرانه توربو، S5 لقب تنها شاسی‌بلند توربو زیر ۱۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده است. البته برای کاهش استهلاک قطعات فنی و پایین آوردن مصرف، از یک توربوشارژر کوچک با  بوست پایین در این خودرو استفاده شده است.

شتاب اولیه S5 خوشحال‌کننده است و صدای BOV  توربو لذت رانندگی را  دو چندان می‌کند. در دور ۳۰۰۰ توربوشارژر در ماکزیمم بوست خود قرار می‌گیرد، اما دور موتور زود وارد کات‌آف می‌شود و شتاب‌گیری تنها با تعویض دنده میسر است. در این میان ضریب کوتاه دنده‌ها در جعبه دنده دستی باعث شده تا در تجربه‌‌های اول، دنده‌ها را به اشتباه تعویض کنید و از طرفی سخت جا رفتن دنده‌ها باعث افت دور موتور می‌شود.

با توجه به حجم کم پیشرانه، کشش S5 در سربالایی‌ها و شیب‌‌های تند ضعیف است و در این مسیرها حتما باید با معکوس دادن دنده‌ها افت کشش را جبران کرد. در حین حرکت عملکرد سیستم تعلیق مناسب است و خبری از تکان‌‌های آزار دهنده داخل کابین نیست و فرمان برقی جک نیز عملکرد مناسبی دارد. هم‌چنین عایق‌بندی مناسب کابین  به خوبی صداهای اطراف را فیلتر می‌کند و مونتاژ دقیق قطعات کابین باعث شده‌اند تا در حین حرکت خبری از سر و صداهای رایج در خودروهای چینی نباشد.

در طول حرکت تنها باد وارد شده به کابین از لچکی عقب قابل لمس بود که تنها با دقت فراوان باید متوجه آن می‌شدیم.از مهم‌ترین سامانه‌‌های حرکتی جک می‌توان به سیستم HDC که سرعت را در شیب‌ها یکنواخت نگه می‌دارد و سامانه HAC اشاره کرد که در سربالایی‌ها از عقب رفتن خودرو جلوگیری می‌کند. سیستم کنترل پایداری ESP نیز به خوبی S5 را در پیچ‌ها جمع می‌کرد و در سرعت‌‌های بالا از خارج شدن از جاده جلوگیری می‌کرد.

از نظر ایمنی نیز S5 در جایگاه مناسبی قرار دارد و با کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه NCAP.C عنوان یکی از چینی‌‌های ایمن را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت S5، مصرف سوخت پایین است.

پیشنهاد نهایی

در بازار داغ چینی‌ها، ظهور یک شاسی بلند با موتور مجهز به توربو شارژر امتیاز ویژه‌ای به شمار می‌رود. اما ضعف دنده ای بودن S5 را نمی‌توان انکار کرد. با این حال سواری این خودرو مطلوب ارزیابی می‌شود و نسبت به سایر رقبای هم قیمت خود یک پله بالاتر می ایستد.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای جک به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OuFN4Z7I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه