اسماعیل غلامی، معاون سابق سازمان خصوصیسازی جزییات نحوه قیمتگذاری سهام سرخابیها را تشریح و اعلام کرد. قیمت 290میلیارد تومانی برای هر یک از این دو باشگاه بسیار معقول بوده و روش و نحوه واگذاری که توسط هیات واگذاری به تصویب رسید، بهترین روش واگذاری برای این دو باشگاه است. غلامی به واگذاری این دو باشگاه بدون لحاظ کردن بدهی آنها اشاره کرده و گفت: بهترین راه برای واگذاری این باشگاهها به دلیل ایرادات صورتهای مالی این بود که باشگاههای بدون بدهی واگذاری شوند؛ یعنی براساس ماده 17 قانون سیاستهای اصل 44 هرکسی از این دو باشگاه طلب دارد از طریق مراجع قضایی اقدام کند. بنابراین خریدار این دو باشگاه از پرداخت بدهی آنها معاف بوده و باشگاهها را با مجموعههای ورزشی دریافت میکند.
معاون سابق سازمان خصوصیسازی عنوان کرد: بنابراین قیمتگذاری این دو باشگاه براساس ارزش برند و مجموعههای ورزشی انجام شده و کارشناسان رسمی دادگستری به همراه شرکت ارزشگذاری برند در داخل و یک موسسه بینالمللی، قیمتگذاری این دو باشگاه را انجام دادهاند و چون صورتهای مالی دو باشگاه مشکل داشت، داراییها و بدهیها در این قیمتگذاری لحاظ نشد.
غلامی یادآور شد: در قیمتگذاری این دو باشگاه تمام باشگاههای دنیا مورد مقایسه قرار گرفته و برند این دو باشگاه با 170 باشگاه دنیا مقایسه شده است. همچنین در گزارش ارزشیابی، فلسفه فوتبال و ورزش در ایران در نظر گرفته شده است به طوری که اگر 10 میلیون هوادار برای هر یک از باشگاهها در نظر گرفته شود و از هر نفر درخواست شود که 10 هزار تومان به حساب این باشگاهها واریز کنند، رقمی میلیاردی به دست میآید در حالی که چنین پتانسیلی در هیچ جای دنیا برای باشگاهها وجود ندارد.
وی گفت: قیمتگذاری برند سرخابیها از سوی کارشناسان رسمی دادگستری، موسسه ارزشگذاری برند در داخل و خارج بیش از 200 میلیارد تومان تعیین شد و مابقی ارزش مجموعههای درفشی فر و مرغوبکار بود که به این دو باشگاه واگذار شد. معاون سابق سازمان خصوصیسازی با بیان اینکه قیمتگذاری نحوه واگذاری و نقد و اقساط بهترین روش واگذاری این دو باشگاه بود، عنوان کرد: قیمت 290میلیارد تومانی قیمت پایه بوده و اگر خریدار برنامه بلندمدت داشته باشد، ممکن است در روز مزایده قیمت آن افزایش پیدا کند. وی یادآور شد: در حال حاضر به غیر از باشگاههای رئالمادرید، منچستر، بارسلونا و بایرن مونیخ، استقلال و پرسپولیس از نظر ارزش برند جزو 50 باشگاههای برتر دنیا هستند.