فعالیت در حوزه صنایع دستی یکی از کسبوکارهایی است که هم جذابیتهای هنری دارد و هم اغلب حوزه پردرآمدی است، اما در کشور ما آنچنان که باید به این حوزه توجه نشده است و حتی در بخش بستهبندی این صنایع هم ما فرصتهای زیادی برای سرمایهگذاری داریم.
امروزه اغلب صنایع دستی در دنیا دارای بستهبندی مشخص و شکیل هستند که حتی در بعضی مواقع بستهبندی و فرم کار است که مشتری را جذب میکند و موجب خرید میشود، اما در کشور ما گویی اینچنین در ذهن افراد تلقی میشود که صنایع دستی باید بهصورت فلهای به فروش برسند که همین مسئله خسارت این کسبوکار را بهشدت بالا برده است.
ما در این کلاف پیشنهاد میدهیم که سرمایهگذاران حوزه بستهبندی با در نظر گرفتن اینکه بسیاری از صنایع دستی از جمله کالاهای لوکس بهشمار میآیند و چه در بازار داخل و چه توسط گردشگران خارجی بسیار مورد توجه هستند، روی بستهبندی و برندسازی در این حوزه سرمایهگذاری و تمرکز کنند.