مجله تخت گاز: سری ۴ یکی از جدیدترین محصولات بامو است که با تکیه به تجربیات سری ۳ محبوب تولید شده. بامو با توقف تولید مدل کوپه سری ۳ بسیاری از هوادارنش را شوکه کرد، اما با جایگزین کردن سری ۴ کوپه و کانورتیبل به جای آن، به رقبا گوشزد کرد که هنوز میدان را خالی نکرده است. در این چند سال اخیر تنوع محصولات بامو بسیار زیاد شده و تقریبا میتوان گفت در هر کلاس خودرویی یک نماینده دارد.مدتی است پرشیا خودرو وارد کننده بامو به ایران، فعالیت خود را گسترش داده و اقدام به وارد کردن جدیدترین مدلهای بامو به ایران میکند.
یکی از مهمترین عواملی که دست پرشیا خودرو را برای این سطح گسترده از واردات باز گذاشته، پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده شده در اکثر محصولات جدید بامو است، که با قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ هماهنگی دارد. پای سری ۴ هم به عنوان یکی از جدیدترین مدلهای بامو، به همين دليل مدتی است که به ایران باز شده. این مدل جدید بامو در 3 نوع کانورتیبل، کوپه و گرن کوپه (۴ در) وارد ایران میشود.
هر کدام از این مدلها در دو نوع 420 و 428 وارد کشور میشوند و میتوان گفت اکثر سری ۴های گرنکوپه وارد شده به کشور از نوع 428 مجهز به پکیج اسپرت M هستند. طراحی خشن جلو با چراغهای متصل شده به جلوپنجره، چراغهای عقب مشابه سایر محصولات بامو خطوط تیز روی بدنه از ویژگیهای این اتاق جدید بامو هستند. همچنین سقف گرنکوپه شیب ملایمی دارد و روی شیشه لچکی عقب عبارت گرنکوپه حک شده. فضای کابین نسبتا جادار و فرم طراحی صندلیها جالب توجه است.
حتی صندلیهای ردیف عقب نیز علیرغم فرم کوپهمانند بدنه، فضای نسبتا مناسبی دارند و با توجه به گودی صندلیها، ارتفاع کم سقف احساس نمیشود. طراحی کلی کابین و کنسول جلو کاملا مشابه سایر محصولات جدید بامو است و به نظر میرسد بامو برای کاهش هزینههایش، سعی کرده از یک فرم تکراری برای کابین اکثر محصولاتش استفاده کند!
کنسول میانی حدود ۷ درجه به سمت راننده متمایل شده و از این نظر شاهد ارگونومی مناسبی در کابین سری ۴ هستیم که باعث شده دسترسی به ادوات مختلف آسان باشد. در مدل لاکچری ترکیب تیره و روشن در تریم داخلی دیده میشود و در مدل اسپرت لاین، از پوشش مشکی رنگ برای کابین استفاده شده است.همچنین در مدلهای مجهز به پکیج اسپرت M، فرمان اسپرت منقش به لوگو M، بر زیباییهای کابین میافزاید. . وکیوم درها در فاصله معینی به بسته شدن درها کمک میکند و همچون سری ۶ گرنکوپه، هنگام باز شدن در، شیشههای جانبی اندکی پایین میآیند.
اطلاعات ضروری خودرو نیز توسط سیستم هدآپدیسپلی روی شیشه جلو نمایش داده میشود.مدلهای 420 و 428 هردو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری برخوردار هستند. این پیشرانه ۲ لیتری با دو توربوشارژر مجهز به سامانه تویین اسکرول تغذیه میشود. این سیاست جدید بامو در ساخت پیشرانههای کم حجم، آلایندگی و مصرف پایینی را برای محصولاتش به ارمغان آورده. سیستم تویین اسکرول توربوها، باعث شده تا بیشینه گشتاور در همان دورهای ابتدایی در اختیار راننده قرار بگیرد و از این نظر سری ۴ خودرو تیز و چابکی باشد.
یکی دیگر از ویژگیهای بارز سری ۴، بهرهگیری از گیرباکس ۸ سرعته استپترونیک است که در سایر محصولات جدید بامو نیز به چشم میخورد. این جعبه دنده مدرن یکی از بهترینهاست و عملکرد لذت بخشی دارد.در حالت رانندگی اسپرت فرمان و کمک فنرها سفتتر و دندهها در دورهای بالاتر تعویض میشوند. در حالت اقتصادی اما همه عوامل در جهت کاهش مصرف سوخت دست به دست هم میدهند.فرمان به سامانه هوشمند SERVTRONIC مجهز شده و با سنجیدن شرایط سرعت و حالت رانندگی، بهترین عملکرد را انتخاب میکند. عایقبندی کابین نیز مناسب است و صدای موتور به کابین نفوذ نمیکند.
رقبای داخلی و خارجی
Audi A4
Lexus IS250
Benz C200 - 2015
پیشنهاد نهایی
معرفی مدل گرنکوپه سری ۴ در نوع خود حرکت عجیبی به شمار میآید و شاید بتوان مهمترین هدف ساخت این مدل را، پاسخگویی به نیاز کسانی که بودجه شان به خرید سری ۶ گرنکوپه نمیرسد و از طرفی عاشق کوپههای چهاردر بامو هستند برشمرد.. اما در این بامو ۲ لیتری به دنبال صدای جذاب پیشرانه و اگزوزها نباشید. تنها صدای زوزه توربوهای سری ۴ گوش را نوازش میدهد و از این نظر چندان خودرو خوشصدایی نیست.
شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای بی ام و به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.