یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کارگزاری آگاه یکی از برندهای معتبر در بازار سرمایه ایران است که به تازگی سرویس جدید آگاه اکسپرس را برای دریافت کد معاملاتی بدون حضور در شعب کارگزاری  معرفی کرده است.

به بهانه راه اندازی این سرویس و اولین سالگرد راه اندازی باشگاه مشتریان این کارگزاری، تصمیم گرفتیم در مصاحبه ای با مدیرعامل کارگزرای آگاه، آقای محمدرضا سرافراز یزدی و مدیر مارکتینگ این کارگزاری، آقای امید قربانی رز به بررسی خدمات و ویژگی هایی که هم اکنون در باشگاه ارائه می شود و چشم انداز خدمات قابل ارائه این باشگاه در آینده، بپردازیم.

-    آقای سرافراز یزدی، چطور شد که به فکر راه اندازی باشگاه مشتریان آگاه افتادید و هدف تان چه بود؟

+ مشتری مداری یکی از مهمترین ارزش های شرکت کارگزاری آگاه است. زمانی که بحث مشتری مداری پیش می آید، اموری از قبیل ارائه خدماتی درخور شان مشتریان، تلاش در جهت همسان سازی خدمات مشتریان با هر سرمایه، ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد ارزش افزوده نیز مطرح می شود که هدف ما نیز در کارگزاری آگاه عمل به این امور مهم است.

راه اندازی باشگاه نیز به این دلیل بود که ما همیشه به دنبال ایجاد یک بستر ارتباطی دوطرفه با مشتریان حقیقی خودمان بودیم و نمی خواستیم به آنان به چشم منبع درآمد نگاه کنیم. دوست داشتیم عزیزانی که در بازار بورس با کارگزاری  آگاه در حال فعالیت هستند با سایر فعالان بورس تفاوت داشته باشند.

همچنین به تجربه دریافته ایم که ماندگارترین رابطه ها، روابطی است که منافع هر دوطرف در آن تامین شود.

فکر راه‌اندازی باشگاه مشتریان در سال 90 وجود داشت، اما به دلیل اینکه به دنبال یک فکر و ساختار متفاوت بودیم، تا زمانی که بستر نرم‌افزاری شکل نگرفت، نتوانستیم ایده‌های خودمان را پیاده کنیم تا اینکه در مهرماه 94 باشگاه راه‌اندازی شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

-    آقای قربانی رز لطفاً بفرمایید چه خدمات و امکاناتی در باشگاه مشتریان آگاه در دسترس مشتریان قرار می گیرد؟ باشگاه را چگونه توصیف می کنید و شعار باشگاه چیست؟

+ آگاه در کنار خدمات قبلی خود شامل راه اندازی سامانه اختصاصی معاملات برخط آسا در نسخه وب، اندروید و iOSتلاش نموده تا خدمات متنوع دیگری را در قالب باشگاه به فعالان بازار سرمایه ارائه دهد. از آن جمله می توانیم به بسته های اعتباری، وا م قرض الحسنه، تخفیف های متنوع، دوره های آموزشی و بسته های مشاوره ای-تحلیلی اشاره کنیم.

باشگاه و "آگاه اکسپرس" در نوع خود یک خدمت نوین هستند.  در فرصت کوتاهی که "آگاه اکسپرس" راه اندازی شد،تلاش کردیم این امکان را فراهم شود تا افرادی که در شهرستان ها هستند و یا به هردلیلی توانایی حضور در شعب آگاه را ندارند بتوانند کدمعاملاتی خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت نمیایند.

کارگزاری آگاه علاوه بر سرویس "آگاه اکسپرس"، خدمت نوین دیگری مانند "وام قرض الحسنه"، را برای اولین بار در ایران اجرایی کرده و براساس مانده رسوب حساب، به مشتریان گرامی وام قرض الحسنه پرداخت می کند. این وام برای انجام معاملات سهام پرداخت می شود و یکی از پرطرفدارترین خدمات آگاه در باشگاه مشتریان به شمار می رود.

-    لطفاً در مورد باشگاه توضیحات کامل تری ارائه کنید و بفرمایید سازوکار ان به چه صورت است؟

+ در باشگاه، کاربران می توانند با فعالیت های روزانه امتیازهایی را بدست آورند که به افزایش سطح در باشگاه منجر می شود. با افزایش امتیاز و سطح افراد، در صورتی که آن ها مشتری کارگزاری آگاه باشند و معاملات خود را از طریق آگاه انجام دهند، 10 تا 25 درصد کارمزد سهم کارگزاری به صورت وجه نقد دریافت می کنند.

دلیل اینکه این تخفیف به صورت نقدی به مشتریان بازگردانده می شود این است که معتقدیم اگر مانند بسیاری از باشگاه‏های مشتریان دیگر، مشتری را مجبور کنید که به جای وجه نقد، برفرض مثال کالایی که الزاماً مورد نیازش نیست را خریداری کند، یا محصولی به قیمتی بالاتر از قیمت بازار به او بدهید، ارزش افزوده ای برای او ایجاد نکرده اید.

مزیت مهم باشگاه مشتریان آگاه این است که مشتری می تواند وجه نقد ناشی از تخفیف کارمزد و سایر فعالیت هایش را در حساب معاملاتی  خود دریافت کند.  به جای برداشت نقدی وجه، حتی می توان از آن برای دریافت بسته های اعتباری و سایر بسته ها نیز استفاده نمود.

دریافت اعتبار معاملاتی هم در باشگاه شفاف شده است. تا قبل از اینکه باشگاه به وجود بیاید، هم در آگاه و هم در خیلی از کارگزاری ها بنا به دلایل فنی و مالی به مشتری گفته می شد که اگر اعتبار ناشی از گردش معاملات را استفاده نکنید، در ماه های بعد امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

به همین دلیل مشتریان زیادی صرفا به خاطر اینکه بتوانند از اعتبار استفاده کنند و آن اعتبار از بین نرود، حتی در بازار منفی اعتبار می گرفتند و معامله می کردند که باعث ضررشان می شد.

اما در باشگاه این مشکل حل شده و اگر مشتری ریال و اعتبار خود را استفاده نکند، زمانی که احساس کرد بازار مناسب و خوب است، در آن زمان اعتبار موردنظر خود را دریافت می نماید و نیاز به نگرانی از این بابت ندارد که اگر الان اعتبار را استفاده نکنم از بین می رود و مشتری صرفا به خاطر از دست ندادن اعتبار، اقدام به دریافت اعتبار معاملاتی و انجام معامله نخواهد کرد.

از طرف دیگر سعی نکردیم فقط به دادن اعتبار بسنده کنیم، بلکه خدمات مشاوره و آموزشی را با قیمت مناسب در دسترس مشتریان وفادار قرار دادیم تا در صورتی که خود وی نیاز داشته باشد و بخواهد، بتواند آنرا با قیمتی نازل تهیه کند. بنابراین مشتری مجبور نیست وجه نقدی که در باشگاه اضافه می شود را به خرید خدمات در بازه زمانی خاص اختصاص دهد.

یکی دیگر از مزایای باشگاه، آموزش های رایگان در بخش بلاگ است. همچنین مسابقات دارای جوایز نقدی طوری طراحی شده تا حتی برای افرادی که در کارگزاری آگاه حساب ندارند قابل استفاده باشد و ذهنیت ما این بود که هرچقدر دانش جامعه افزایش یابد، به پیشرفت بازار سرمایه کمک می شود.

-    آقای سرافراز چه آینده ای برای باشگاه متصور هستید، آیا موارد جدیدی در آینده به باشگاه اضافه خواهد شد؟

+ با وجودی که بیش از یکسال از راه اندازی باشگاه نمی گذرد، باشگاه توانسته است جای خود را در بین علاقه مندان باز کند.

بسیاری از افراد دیگری که در بازار سرمایه فعالند، عضو باشگاه نیز شده اند و از طرفی ما نیز به دنبال این هستیم که باشگاه را محلی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مشتریان حقیقی کنیم. بنابراین قطعا در آینده گزینه ها و خدمات جدیدتری را به باشگاه اضافه خواهیم کرد، البته بهبود و رشد خدمات فعلی نیز در دستور کار قرار دارد.

-    آقای قربانی رز، آیا فکر می کنید باشگاه توانسته است در رسیدن به اهداف خود موفق باشد؟

+ درباره اینکه باشگاه به هدف خود رسیده یا نه، به نظر می رسد تا حد زیادی توانسته ایم به اهداف تعیین شده خود برسیم. تا این تاریخ در بلاگ باشگاه، مطالبی داشته ایم که به تنهایی 800 نظر از طرف کاربران برای آن ثبت شده و مشتریان به راحتی در آنجا انتقاد، پیشنهاد و سوالات شان را مطرح کرده یا تشکر می کنند. این نشان می دهد که باشگاه توانسته در ارتباط با مخاطبین خود تا حد قابل قبولی موفق باشد و مخاطین نیز، آن را به عنوان پل ارتباطی خود با کارگزاری آگاه انتخاب کرده اند.

ما در سال های اخیر در خصوص باشگاه هدف گذاری هایی کرده ایم و حالا به برخی از آن ها رسیده ایم ولی در جایگاه فعلی نخواهیم ماند و وسعت دیدمان را گسترش داده ایم تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مشتریان گرامی ارائه دهیم.

در نهایت زمانی  که بتوانیم دائما و بصورت مستمر، ارزش بیشتر و عالی تر را به مشتریان برسانیم و خدمات را گسترش دهیم، می توانیم بگوییم که در اینکار موفق بودیم .امیدواریم در این مسیر که به تامین منافع مشتریان و کارگزاری ختم می شود، بتوانیم از پیشنهادات و نظرات مشتریان محترم و همه دوستانی که همراه ما هستند، بهره مند شویم. ضمن اینکه همواره از شکیبایی همیشگی این عزیزان سپاسگزار بوده و هستیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vVPdL2p4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه