با استفاده از ابزارهای بسیار ساده در فضای مجازی میتوان به سرعت به اذهان مشتریان احتمالی و طرفداران خود رسوخ کرد و اطلاعاتی را در مورد آنها به دست آورد. حتی ابزار سادهای همانند surveymonkey.com را میتوان جهت یافتن اطلاعاتی در مورد تفکرات و اندیشههای مشتریان مورد استفاده قرار داد.
اغلب اوقات زمانی که نسبت به پروژه یا محصولاتی که باید روی آنها تمرکز کنم تردید داشتم، تحقیقی انجام میدادم تا به جواب برسم. تحقیقات نه تنها باعث میشود تا به این نکته پی ببرم که مشتریان من بیشتر به چهچیز علاقه دارند، بلکه بهراحتی میتوانم با شناخت نظرات خوانندگان خود، در مورد حدود قیمت محصولات خود تصمیمگیری کنم.
من اغلب اوقات به این نتیجه رسیدهام که یک تحقیق خوب میتواند بهعنوان یک ابزار بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد؛ حتی پیش از اینکه نتایج آن تحقیق را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهم. بهعنوان مثال، یکی از پرسشهایی که ممکن است از خوانندگان خود بپرسم این است: «یکی از رایجترین تقاضاهایی که من با آن مواجه میشوم، تقاضای یک جزوه در مورد چگونگی تنظیمات مربوط به اتوماتیک کردن کمپین بازاریابی از طریق ایمیل است. زمانی که یک جزوه مشهور را با این موضوع در سایت
ListBuildingClass.com بفروشم، آیا مجموعهای از نشستهای آموزشی در این خصوص را از طریق تماس زنده میپسندید؟ اگر اینچنین است، حاضرید چه بهایی بپردازید تا این کار را بهصورت اختصاصی و تنها با تعداد محدودی از شرکتکنندگان که بهصورت زنده با شما در ارتباط هستند، انجام دهید؟
من هنگامی که در حال جمعآوری اطلاعات سودمند و کاربردی هستم، درعینحال تحقیقی در مورد محصولات و خدماتی که ارائه میدهم، انجام میدهم. چندین ابزار رایگان و کمهزینه برای انجام تحقیق اینترنتی موجود است که بهراحتی میتوان در Google جستوجو کرد. گزینههای رایگان موجود در ابزار sureymonkey.com در چندین مورد کار من را انجام داده است. به همین دلیل به شما نیز توصیه میکنم برای انجام تحقیقات خود در اینترنت از سرویسهای موجود در این ابزار استفاده کنید.