تیک تاک از بدو ورود خود به دنیای شبکه های اجتماعی بسیاری از رکوردها را جا به جا کرده و در حال حاضر نیز بیشترین میزان کاربر جدید را دارد. درواقع با نگاهی به لیست محبوب ترین محتواها متوجه این موضوع خواهید شد که ویدئوهای کوتاه، بیشترین میزان محبوبیت را دارد و مدیران این شبکه نیز به خوبی به این موضوع توجه نشان داده و ویدئوهای کوتاه را با انواع امکانات همراه کرده اند تا تیک تاکرها بتوانند در کنار سرعت بالای تولید محتوا، خلاقیت بالایی را نیز داشته باشند که تمامی این موارد، به جذابیت هرچه بیشتر این شبکه منجر شده است. با این حال امروزه شبکه های اجتماعی صرفا بستری برای تفریح کردن و گذراندن اوقات فراغت محسوب نمی شود و مهمترین مکان فعالیت برندها می باشد. درواقع اولویت هزینه بازاریابی بسیاری از کسب و کارها، با توجه به شبکه های اجتماعی است. با این حال تیک تاک در ظاهر نخست، به نظر فضای مناسبی برای کسب و کارها نیست. با این حال محتوای شما در این شبکه می تواند رشد ویروسی فوق العاده ای را داشته باشد. فراموش نکنید که در شبکه هایی نظیر فیس بوک، اینستاگرام و حتی یوتیوب، شاهد بازنشر محتواهای تیک تاک هستیم. نکته جالب دیگر این است که امکان رشد در تیک تاک با توجه به الکوریتم ساده ای که دارد، بسیار مهیاتر است. این امر در حالی است که در شبکه ای نظیر اینستاگرام، وضعیت کاملا متفاوت محسوب می شود. در این راستا سوال اصلی این است که چگونه می توان از تیک تاک، بهترین استفاده را برای رشد کسب و کار خود داشت که در ادامه تمامی این موارد بررسی می شود.
1-به نسل جوان دسترسی خواهید داشت
درواقع بیشترین شانس فروش شما از بین گروه سنی جوان است که از 18 تا 35 سالگی را شامل می شود. درواقع برای این افراد خرید کردن به مراتب ساده تر بوده و در بسیاری از موارد صرفا براساس حس خود، اقدام به خرید می کنند. در این رابطه تیک تاک بهتر از هر شبکه دیگری موفق شده است تا قشر جوان را به سمت خود جذب کند. به همین خاطر شما عملا نیاز به گروه بندی خاصی برای مخاطبان خود نخواهید داشت. در کنار این موضوع با توجه به این امر که در تیک تاک نیاز به متن و حتی زیرنویس بسیار کم است، شرایط برای فعالیت جهانی کاملا مهیاست و می توانید از این قابلیت برای پیدا کردن مشتری از سراسر جهان استفاده کنید.
مطلب مرتبط: 7 دلیل اهمیت تیک تاک برای کسب و کارها
2-محکوم به تکنیک های درست فروش هستید
امروزه تمامی بازاریاب ها بر این باور هستند که تکنیک های قدیمی فروش، دیگر جوابگوی بازار حال حاضر نبوده و لازم است تا در این زمینه تغییراتی اعمال شود. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه نمایید این است که در تیک تاک شما با ویدئوهای چند ثانیه ای مواجه هستید که باعث می شود تا نیاز به روش های خلاقانه برای معرفی محصول خود داشته باشید. درواقع از روش های رایجی نظیر نقد و بررسی محصول، ابدا خبری نخواهد بود و فراموش نکنید که دیدن یک تبلیغ، جذابیت بسیار کمی را برای مخاطب دارد. به همین خاطر با استفاده از تیک تاک شما محکوم به استفاده از روش های نوین و ارائه خلاقیت هایی هستید که بدون شک نتایج به مراتب بهتری را هم به همراه دارد و برند شما را کاملا مدرن نشان خواهد داد. در تیک تاک تعامل در بالاترین حد قرار دارد و همواره شاهد چالش های مختلف هستیم که بسیاری از مخاطبان آن را تکرار می کنند. به همین خاطر محتوای شما می تواند بارها با بازنشر مواجه شود و به نتایج اقتصادی فراتر از حد تصور دست پیدا کنید. برای درک بهتر این موضوع تنها کافی است تا چند نمونه از برندهای موفق فعال در تیک تاک را مشاهده کنید و آمارهای فروش آنها را با زمانی که هنوز در تیک تاک حضور نداشته اند، مقایسه نمایید.
3-بیشترین ترافیک را به دست می آورید
از دیگر مزیت های تیک تاک این است که فضای خوبی را برای لینک شدن با سایت ها ایجاد کرده و همین امر باعث می شود تا احتمال بازدید از سایت نیز زیاد باشد. برای مثال ممکن است شما یک کمپینی را طراحی کرده باشید که افراد برای اجرای آن نیاز به خرید یکی از محصولات شما داشته باشند. تحت این شرایط طبیعی است که افراد بخواهند سریعا محصول را تهیه کنند که این امر می تواند به سادگی از طریق فروش در سایت اتفاق بیفتد. در این زمینه تیک تاک اخیرا فضایی مانند یک ویترین دیجیتال را به شبکه خود اضافه کرده است که باعث می شود تا کاربران سریعا بتوانند محصولات را مشاهده کرده و در صورت تمایل به خرید، پرداخت داشته باشند. این امر باعث می شود که شما از دو بستر، شانس فروش بالایی را داشته باشید. در این زمینه امروزه تیک تاک به واسطه موفقیت های فوق العاده خود، مورد توجه جدی الگوریتم های مرورگرها نیز قرار گرفته و در صورت فعالیت در آن، طبیعی است که سایت شما رتبه بالاتری را پیدا کند.
4-با نسل جدیدی از اینفلوئنسرها همکاری خواهید داشت
درواقع میانگین سنی اینفلوئنسرهای تیک تاک، به مراتب کمتر از سایر شبکه های اجتماعی بوده و با توجه به این امر که اکثر کاربران تیک تاک جوان هستند، باعث می شود تا تعامل بهتر و عمیق تری شکل گیرد. درواقع این امر یک واقعیت روان شناسی است که افراد با همسن های خود بهتر هماهنگ می شوند. در این رابطه سن کمتر تیک تاکرها باعث شده است تا این افراد انرژی و ریسک پذیری بالاتری را داشته باشند که خود به تنوع بیشتر محتواها کمک کرده است. این امر در حالی است که در شبکه ای نظیر اینستاگرام، تقلید به اقدامی رایج تبدیل شده است. همچنین همکاری با تیک تاکرها، به مراتب مقرون به صرفه تر از اینفلوئنسرهای شبکه های دیگر می باشد که علت اصلی آن، سال فعالیت به مراتب کمتر در مقایسه با رقبا است.
مطلب مرتبط: بازاریابی در تیک تاک با تکنیک های کاربردی برای کسب و کارها
در آخر فراموش نکنید که اهمیت یک شبکه، باعث نمی شود که از توجه به سایر شبکه ها غافل شوید. به همین خاطر توصیه می شود که سایر شبکه ها را نیز جدی بگیرید. درواقع تیک تاک از معدود شبکه هایی محسوب می شود که از محتواهای آن می توانید در فضاهای دیگر نیز استفاده کنید و این امر فعالیت های دیگر شما را به مراتب ساده تر می سازد.