شرایط شیوع کرونا وضعیت فعالیت برای خردهفروشی ها در سراسر دنیا را دشوار کرده است. یکی از دغدغه های اصلی مشتریان در چنین شرایطی نحوه تحویل سفارشات است. برخی از خردهفروشی های بزرگ هنوز هم سیستم ارسال سفارشات از طریق پیک یا پست را ندارند. این امر چالش مهمی در جریان پیشگیری از انتقال ویروس کرونا محسوب می شود. خوشبختانه اغلب برندها در طول هفته های اخیر سیستم های ثبت سفارش آنلاین را راهاندازی کردهاند. در این میان والمارت با توجه ویژه به شرایط مشتریان اقدام به تعیین ساعت های خاص برای تحویل سفارشات مشتریان به شدت آسیبپذیر نسبت به ویروس کرونا کرده است. براساس گزارش رسمی بخش روابط عمومی والمارت، ساعت 7 تا 8 صبح هر روز به دلیل فقدان ترافیک و سایر شرایط خطرناک برای تحویل سفارشات آنلاین مشتریان تعیین شده است.
مشتریان والمارت به هنگام خرید آنلاین در صورت انتخاب گزینه «دارای ریسک بالای ابتلا» امکان بهرهمندی از سرویس تازه این برند را خواهند داشت. نحوه ثبت سفارش آنلاین نیز از طریق اپ رسمی والمارت صورت می گیرد. مزیت اصلی تحویل سفارشات در بین ساعت 7 تا8 صبح رعایت نکات بهداشتی به طور فزاینده است. بر این اساس سفارشات در بسته های بهداشتی و با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی تحویل داده می شود. این امر احتمال ابتلای هر کدام از طرفین با ویروس کرونا را کاهش خواهد داد.
براساس گزارش والمارت، این برند در حال مذاکره با سایر سازمان های ایالات متحده نظیر پست و خدمات پرداخت آنلاین به منظور سادهسازی هرچه بیشتر شرایط پرداخت هزینه های خرید آنلاین است. بدون تردید این مذاکرات در شرایط کنونی به شدت کاربردی خواهد بود. والمارت با داشتن شمار بالایی از شعبه های خردهفروشی در سراسر ایالات متحده از ویروس کرونا به شدت آسیب پذیرفته است بنابراین تلاش برای استفاده از آخرین فناوری های موجود برای ادامه فعالیت از سوی تیم مدیریت ارشد آن طبیعی خواهد بود.
اکنون بسیاری از خردهفروشی ها در سراسر دنیا ساعت های مشخصی برای مراجعه مشتریان و تحویل سفارش ها تعیین کرده اند. این امر در سراسر جهان میان خردهفروشی های مختلف رواج یافته است. والمارت در این میان نخستین خردهفروشی در زمینه ازسرگیری تحویل سفارشات آنلاین است. بدون تردید این امر جسارت بسیار زیادی طلب می کند. نکته مهم در این میان توانایی والمارت برای فراهمسازی الزامات بهداشتی ازسرگیری ارسال سفارشات آنلاین است.
بدون تردید سفارش آنلاین برای بسیاری از افراد میانسال و کسانی که نخستینبار تجربه چنین کاری را دارند، دشوار خواهد بود. والمارت در راستای کمک به مشتریانش برای ثبت سفارش ساده اقدام به بارگذاری ویدئوی یک دقیقه ای آموزشی در یوتیوب کرده است. اقدام جالب تیم بازاریابی والمارت تنظیم پیام خوش آمدگویی به کاربران در صورت مراجعه به صفحه اصلی خردهفروشی شان است. به این ترتیب کاربران امکان مشاهده فرآیند گام به گام ثبت سفارش در قالب متن را نیز خواهند داشت.
مطلب مرتبط: نیویورک تایمز، فیدلیتی، دیسنی پارک و والمارت / 4 شرکت که نوآوری دیجیتالی آنها را نجات داد
برخی از ایالت ها و شهرها در ایالات متحده آسیب بسیار بیشتری از ویروس کرونا دیده است. به عنوان مثال، فلوریدا یا نیواورلینز ضربه های شدیدی از وضعیت گسترش کرونا متحمل شده اند. استراتژی تازه والمارت برای ارائه خدمات به صورت آنلاین و ثبت سفارش ایده جذابی در این میان خواهد بود.
اقدام والمارت برای تحویل سفارشات در ساعت های مشخص روز به منظور کاهش ریسک ابتلا در گروه های سنی خطرناک پس از اقدام برندهای وی برای برنامهریزی ثبت سفارش ها صورت گرفته است. بر این اساس تحویل سفارشات مشتریان برندهای وی در ساعت های مشخص و براساس اولویت خریدها صورت می گیرد. اولویت اصلی برای تحویل سفارشات با مواد شوینده و بهداشتی است. این امر نقش مهمی در دسترسی سریع تر مشتریان به مواد شوینده و بهداشتی موردنیازشان خواهد داشت.
تیم مدیریتی والمارت با توجه به ادامه شرایط بحرانی ویروس کرونا قصد توسعه هرچه سریع تر کیفیت خدمترسانی آنلاینش را دارد. این امر راهکاری طولانی مدت برای جبران خسارت های سنگین ناشی از تعطیلی کسب و کارها محسوب می شود. بدون تردید سایر کسب و کارها نیز دیر یا زود به سراغ راهکار موردنظر خواهند رفت. براساس گزارش های دولتی اکنون بیش از 40 میلیون شهروند آمریکایی در حال استفاده از خرید آنلاین هستند. با این حساب استفاده از سیستم های ثبت و پیگیری آنلاین سفارشات برای برندهای مختلف ضروری است. این امر فقط منحصر به بازار ایالات متحده نیست. خردهفروشی های مختلف در کشورهای گوناگون در صورت تمایل برای ادامه فعالیت باید به سوی استفاده از شیوه موردنظر حرکت کنند. بیشک تا پایان سال 2020 شرایط کنونی بر حوزه خردهفروشی سلطه دارد بنابراین کسب و کارها باید به دنبال راهکارهایی برای مقابله با شرایط فعلی باشند.