شروع فرآیند بازاریابی در شبکه های اجتماعی همیشه همراه با نگرانی های مختلفی است. بسیاری از برندها و کارآفرینان هیچ تجربه ای در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی ندارند بنابراین همیشه احتمال بروز خطا و ناتوانی در زمینه جلب نظر مخاطب هدف وجود دارد. بسیاری از برندها برای رفع چنین مشکلی به دنبال استفاده از توصیه های حرفه ای برای بهبود کیفیت بازاریابی شان هستند. به هر حال نخستین برخورد میان برندها و مخاطب هدف شان اهمیت بالایی دارد بنابراین در ادامه چند توصیه مهم برای شروع فرآیند بازاریابی در شبکه های اجتماعی را مدنظر قرار خواهیم داد.
شناخت محصول و مشتریان
آگاهی از ویژگی های محصول اصلی برند اهمیت بالایی دارد. بسیاری از تیم های بازاریابی و کارآفرینان در عمل شناخت وسیعی از وضعیت برندشان ندارند. دلیل این امر تلاش برای ساماندهی سریع وضعیت بازاریابی شرکت است. اگر برندها به وضعیت بازاریابی محصول شان توجه کافی نداشته باشند، در عمل محتوای بی کیفیت و غیرمرتبط با آن در اختیار مخاطب هدف قرار خواهد گرفت.
گام بعد در زمینه بازاریابی مناسب شناخت دقیق مخاطب هدف است. بسیاری از برندها در این زمینه نیز با مشکل مواجه اند. وقتی شما مشتری اصلی برندتان را شناسایی نکنید، امکان تولید محتوا برای آنها امکان ناپذیر خواهد شد بنابراین گام بعدی در فرآیند بازاریابی شناخت دقیق مشتریان برند است.
مطلب مرتبط: برترین توصیه های کارآفرین ها
فهم تفاوت پلتفرم های مختلف
امروزه در عرصه شبکه های اجتماعی گزینه های بسیار زیادی پیش روی برندها قرار دارد. انتخاب یک شبکه اجتماعی در وضعیت کنونی نیازمند توجه به نکات مختلفی است. اغلب برندها در چند شبکه اجتماعی به صورت همزمان فعالیت دارند. مهمترین مسئله در این میان فهم تفاوت میان پلتفرم های مختلف است. این امر امکان بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با محتوای مناسب برای هر شبکه اجتماعی را فراهم خواهد کرد. اشتباه برخی از برندها تلاش برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب با استفاده از شیوه های یکسان است. این امر اغلب موجب شکست کمپین های بازاریابی در جلب توجه مخاطب هدف خواهد شد.
کمک گرفتن از دیگران
هیچ بازاریابی از روز نخست دارای مهارت بالا در زمینه تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدف نیست. شما در عمل نیازمند تعامل نزدیک با دیگران هستید. در این مسیر اگر نیاز به کمک دیگران دارید، باید بدون تعارف از آنها درخواست نمایید. گاهی اوقات کارآفرینان با عدم کمک گرفتن از دیگران در عمل مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارشان ایجاد میکنند.