برای بسیاری از کارآفرین ها، فروش به یک کابوس همیشگی تبدیل شده است. این امر برای کارآفرین های جوان کاملا دشوارتر است. درواقع این افراد تمایل دارند تا شروع فوق العاده ای را داشته باشند. به همین خاطر یک شکست، عملا روحیه آنها را نابود خواهد ساخت. در این رابطه گوش دادن به توصیه افرادی که با عملکرد خود میزان فروش فوق العاده ای را به دست آورده اند، کاملا سودمند خواهد بود. در همین راستا و در ادامه به بررسی 10 مورد منتخب خواهیم پرداخت.
1-به بازار خود گوش دهید
بدون توجه به بازار، هیچ سیاست درستی را نمی توان برای فروش خود انتخاب کرد. درواقع هر بازار، از شرایط خاص خود برخوردار است که لازم است تا مورد توجه جدی شما قرار گیرد. به همین خاطر نخستین اقدام شما باید بررسی اوضاع بازار باشد. در این رابطه مشورت گرفتن از افراد باتجربه، خود به بهبود عملکرد شما کمک خواهد کرد. در نهایت با تحلیل درست بازار، متوجه بسیاری از فرصت ها و یا نقص هایی خواهید شد که با اتکا به آنها می توان عملکرد خیره کننده ای را به دست آورد.
2-به دنبال فروشنده هایی بااستعداد باشید
افرادی که استعداد دارند، به خوبی در کار خود غرق شده و نهایت تلاش خود را انجام می دهند. به همین خاطر اولویت استخدامی شما باید چنین افرادی باشد. بدون شک با این اقدام شاهد عملکرد خوب در زمینه فروش خواهید بود، با این حال همواره وجود یک فرد باتجربه ضروری است تا این افراد را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند.
مطلب مرتبط: توصیه مدیرعاملZipRecruiter به کارآفرینان (ویدئو)
3-عملکرد بهترین ها را مورد ارزیابی قرار دهید
بدون شک بسیاری از افراد و برندها عملکرد بهتری نسبت به شما دارند. تحت این شرایط ضروری است تا اقدامات آنها را مورد ارزیابی قرار دهید. فراموش نکنید که اگرچه الهام گرفتن برای انجام اقدامی جدید مهم است، با این حال حتی با انجام برخی از اقدامات تکراری نیز می توانید به موفقیت لازم دست پیدا کنید. به همین خاطر در صورتی که ایده ای ندارید، نباید اقدامات خود را بیهوده تلقی کنید. برای بهترین خروجی از این اقدام خود، کمک گرفتن از مشاوران نیز کاملا سودمند خواهد بود.
4-محصول خود را به خوبی بشناسید
اگرچه این امر کمی عجیب به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که تا زمانی که به شناخت کامل از محصول خود دست پیدا نکرده باشید، قادر به فروش آن نخواهید بود. به همین خاطر فعالیت در حوزه ای که با آن به خوبی آشنایی ندارید، همواره یک ریسک بزرگ محسوب می شود. در این رابطه اختصاص زمان برای آشنایی کامل، کاملا کارساز خواهد بود.
5-اقدامی را در دستور کار خود قرار ندادن همواره بهتر از انجام کارهای اشتباه است
برای موفقیت افراد تصور می کنند که باید هر اقدامی را انجام دهند. درواقع تصور آنها این است که در دستور کار قرار دادن اقدامات متنوع، شانس موفقیت آنها را افزایش خواهد داد، با این حال واقعیت این است که این امر کاملا اشتباه است. درواقع برخی از اقدامات نه تنها سودمند نخواهند بود، بلکه ضررهایی را نیز به همراه خواهد داشت. همچنین انجام همزمان چند اقدام، احتمال خطا را افزایش خواهد داد. به همین خاطر شما باید به خوبی بدانید که در چه زمان هایی چه اقداماتی را باید انجام داده و در چه مواقعی کاملا سکوت اختیار کنید.
6-دوبرابر بیشتر از آنچه دریافت می کنید را عرضه کنید
شما باید در تلاش برای این امر باشید که مخاطبان شما را بهترین گزینه موجود تلقی کنند. در این رابطه انجام کاری بیشتر از سایر برندها، خود از جمله این موارد محسوب می شود. فراموش نکنید که این امر اگرچه ممکن است اقدامی مضر تلقی شود، با این حال به علت افزایش تعداد مشتریان، بسیاری از هزینه ها جبران خواهد شد. به همین خاطر از کسب سود کم در ابتدای کار خود واهمه ای نداشته باشید.
7-سریع ترین سیستم پاسخگویی را داشته باشید
سوالات و خواسته های افراد باید در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود. در غیر این صورت ممکن است آنها برندی دیگر را انتخاب کنند. به همین خاطر یک سیستم هوشمند در این زمینه کاملا ضروری خواهد بود. همچنین این امر که در تلاش برای 24 ساعته کردن آن باشید، خود به افزایش شانس فروش شما کمک خواهد کرد. در نهایت فراموش نکنید که عدم انجام یک کار توسط برندهای دیگر، به عنوان مهر تایید بر روی ناکارآمد بودن آن محسوب نبوده و لازم است تا همواره روش های متفاوت را نیز مورد توجه خود قرار دهید.
8-به تولید محتوا بیش از تبلیغات توجه داشته باشید
تفاوت اصلی بازاریابی محتوا در مقایسه با تبلیغات این است که در آنها تبلیغات مستقیم انجام نمی شود. اگرچه این امر در نگاه اول ممکن است یک نقص تلقی شود، با این حال واقعیت این است که هیچ فردی تمایل ندارد تا خود را درگیر تبلیغات کند. این امر در رابطه با بازاریابی محتوا کاملا متفاوت بوده و افراد همواره از این مطالب، استقبال می کنند. به همین خاطر ضروری است تا بودجه بیشتری را به این بخش اختصاص دهید. در نهایت فراموش نکنید که برای تولید محتوا روش های مختلفی وجود دارد که باید آنها را مورد توجه خود قرار دهید.
مطلب مرتبط: 10 توصیه برای ساختن یک کسب و کار میلیاردی (ویدئو)
9-ارتباط خود با مشتری را در بالاترین سطح قرار دهید
هر اقدامی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری می تواند سودمند باشد. برای مثال می توان از آ نها برای انجام برخی از آزمایش ها دعوت به عمل آورید. درواقع به هر میزانی که ارتباط شما بیشتر باشد، شانس تبدیل شدن آنها به مشتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در نهایت لازم است تا برنامه ای برای حفظ مشتریان خود داشته باشید. درواقع تمرکز شما تنها بر روی جذب مشتریان جدید نباید باشد.
10-دوستان زیادی داشته باشید
به هر میزانی که دوستان بیشتری را داشته باشید، انجام کارها نیز راحت تر خواهد بود. به همین خاطر نیز همواره گفته می شود که بهترین مدیران، افرادی هستند که از مهارت های اجتماعی بالایی برخوردار باشند. در این رابطه فراموش نکنید که شما باید تنها به دنبال دوستانی برای خود باشید که در کسب وکارتان بتوانند مفید واقع شوند. درواقع شما نمی توانید ارتباطات بیش از حد گسترده ای را نیز داشته باشید. به همین خاطر باید بهترین ها را انتخاب کنید.