چند وقتی هست که مشتریان دیگر تمایلی به ارتباط با برندهای ساکت و بی حرکت ندارند. برندهایی که تنها در گوشه ای نشسته اند و منتظرند تا مشتری ها سراغ شان بیایند، در دنیای پرتلاطم امروزی کم کم از ذهن ها محو می شوند. مشتریان عصر دیجیتال به دنبال برندهایی هستند که نه تنها محصولات و خدماتی قابل اعتماد ارائه می دهند، بلکه همیشه...
روابط عمومی (PR) یکی از ستون های اساسی هر کسب و کاری است که می خواهد تصویری قوی و مثبت از خود به نمایش بگذارد. شاید اولین برخورد مشتریان با برند شما از قاب بازاریابی باشد، اما این روابط عمومی است که چنین رابطه ای را پایدار خواهد ساخت. در گذشته حوزه روابط عمومی بیشتر براساس تعاملات رو در رو، جلسات حضوری و استفاده از رسا...
در دنیای دیجیتال امروز، دیگر فقط برندها و مدیران آنها نیستند که ذهنیت و تصمیمات مشتریان را شکل می دهند. در عوض اینفلوئنسرها به یکی از نیروهای اصلی در جلب توجه و هدایت تصمیم گیری های خریداران تبدیل شده اند. این افراد با تولید محتوای اصیل و ارتباط نزدیک با دنبال کنندگان خود تاثیر بیشتری نسبت به تبلیغات رسمی برندها برجای...
روابط عمومی (Public Relations) به عنوان یکی از ارکان کلیدی هر کسب وکار نقشی محوری در ساختن و حفظ تصویر برند در ذهن مخاطبان دارد. روابط عمومی با ایجاد تعاملات مثبت و برنامه ریزی شده با رسانه ها، مشتریان و جامعه، می تواند به تقویت اعتبار برند کمک کند و در نهایت منجر به بهبود عملکرد کسب وکار شود. کمپین های موفق روابط عموم...
در زندگی های مدرن امروزی شبکه های اجتماعی به یکی از اساسی ترین ابزارهای ارتباطی برای مردم تبدیل شده اند. به طوری که خیلی از مردم به جای تعاملات سنتی به سراغ استفاده از انواع شبکه های اجتماعی رفته اند. شاید شما هم تجربه کرده باشید خیلی از دوستان تان بیشتر از دنیای واقعی در شبکه های اجتماعی در دسترس هستند. علاوه بر این،...
مدیران موفق معمولا عادت های خاصی دارند. نه اینکه آنها از مریخ آمده باشند، بلکه به خاطر مهارت های متفاوت شان در عمل نوع خاصی از عادت و رفتارها را بروز می دهند. شاید همین نکته برای شناسایی مدیران موفق و همکاری با آنها ایده آل به نظر برسد. البته در این میان یک راهکار هوشمندانه تر تلاش برای یادگیری مهارت های موردنظر و تبدی...
روابط عمومی یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای کسب و کار محسوب می شود؛ چراکه در اختیار داشتن یک تیم روابط عمومی قوی نه تنها ارتباط میان برند با مشتریان را سر و سامان می دهد، بلکه خیلی از هزینه های تبلیغاتی بی مورد را نیز قطع خواهد کرد. به همین خاطر در طول سال های اخیر این حوزه تغییر و تحولات بسیار زیادی را تجربه کرده اس...
ارزیابی عملکرد یک تیم در دنیای کسب و کار معمولا حرف و حدیث های بسیار زیادی به همراه دارد. خب کمتر کسی به عنوان عضو یک تیم کاری دوست دارد مورد بازخواست دیگران قرار گیرد. فرقی هم ندارد طرف مقابل یکی از مشتریان باشد یا مدیرعامل شرکت؛ در هر صورت کسی علاقه ای به دردسر نخواهد داشت!
بی شک مدیران برای ارزیابی وضعیت شرکت چاره...
آیا تا حالا با خودتان فکر کرده اید تیم های بازاریابی و روابط عمومی در دنیای شلوغ کسب و کار دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ بی شک روی کاغذ همه تیم های بازاریابی عملکرد بی نهایت خوبی در راستای تحقق اهداف برند دارند. از سوی دیگر روابط عمومی در قالب یک تیم سازمان یافته نیز برای عملکرد بهینه کسب و کارها ضروری است. درست ب...
روابط عمومی نه تنها تکلیف یک برند با مشتریان را روشن می کند، بلکه چشم انداز همکاری با برندهای دیگر را نیز ترسیم خواهد کرد. به همین خاطر استفاده از افراد کارکشته در قالب تیم روابط عمومی نیاز هر کسب و کاری محسوب می شود. البته به شرط اینکه بودجه مناسبی در دست تان باشد.
یکی از مشکلات همیشگی کارآفرینان در ابتدای مسیر...
فعالیت در دنیای کسب و کار همیشه همراه با خبرهای خوش یا موفقیت های افسانه ای نیست. وقتی پای تان را در حوزه کارآفرینی می گذارید، باید انتظار روزهای سخت را هم داشته باشید. یکی از این روزهای سخت مربوط به زمانی است که بحران گریبان سازمان تان را می گیرد.
فرقی ندارد بحرانی که با آن رو به رو هستید، مربوط به چه حوزه ای باشد، د...
وقتی صحبت از جلب نظر مشتریان می شود، اغلب کسب و کارها فورا سراغ بازاریابی می روند. انگار که هیچ راهکار دیگری برای تعامل و درک متقابل از مشتریان در دنیا وجود ندارد. قبول دارم بازاریابی ابزار بی نهایت قدرتمندی است که اگر درست استفاده شود، تاثیرات بی نظیری خواهد داشت. با این حال دلیل نمی شود شما همه تخم مرغ های تان را در...
روابط عمومی یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کاری است که مرز میان شکست و موفقیت آن را ترسیم می کند. این بخش به برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و ایجاد تصویر مثبت از برند کمک می کند. البته در دنیای دیجیتالی امروز که با هوش مصنوعی احاطه شده، اهمیت روابط عمومی نه تنها کمتر نشده، بلکه یک عالمه افزایش هم یافته است. ...
روابط عمومی یکی از مهمترین بخش های هر سازمان است که وظیفه ارتباط با رسانه ها و افکار عمومی را برعهده دارد. معمولا وظیفه ارتباط جانبی با مخاطب هدف، حفظ مشتریان و توضیحات دقیق درباره استراتژی های برند برعهده آن بخش قرار دارد. اگر شما هم تا حالا بیانیه های مختلف برندها را مرور کرده باشید، خیلی خوب با شرح وظایف این تیم ها...
یکی از افسانه هایی که در دنیای کسب و کار طرفدارهای زیادی دارد، جدایی میان بخش های مختلف است. انگار که هر بخشی باید سرش به کار خودش باشد و اصلا نگاهی هم به دپارتمان های دیگر نیندازد. چنین روشی معمولا به جدایی روزافزون بخش های مختلف یک شرکت منجر می شود. دست آخر هم ترکیب فعالیت دپارتمان های مختلف دقیقا مثل آشی بی مزه می ش...