دنیا در شرایط عجیبی از نظر مقابله با ویروس کرونا قرار دارد. تمام فعالیت ها و مسابقات ورزشی تعطیل شده است. تاریخ مشخصی نیز برای پیگیری دوباره چنین رویدادهایی اعلام نشده است. در چنین شرایطی بخش های مختلف خانه مانند آشپزخانه، اتاق خواب و راهروها بدل به مکان هایی مناسب برای فعالیت های ورزشی شده است. اغلب افراد دیگر امکان مراجعه به باشگاه ها یا حضور در محیط های عمومی برای ورزش کردن را ندارند. سازمان های مختلف نیز درباره خطرات حضور بیمورد در محیط های عمومی اطلاعیه های مختلفی منتشر می کنند. در این میان ستارگان مشهور دنیای ورزش نیز مانند بسیاری از افراد عادی در خانه اقدام به ادامه تمرینات شان می کنند. این امر ایده اصلی برند نایک برای کمپین بازاریابی جدیدش است.
برند نایک در تازه ترین اقدام بازاریابی اش با همکاری آژانس تبلیغاتی Wieden + Kennedy ویدئوی 60 ثانیه ای برای حمایت از تمرین های ورزشی در خانه تولید کرده است. فضای اصلی این ویدئو شامل تصاویر و کلیپ های کوتاه از ورزشکاران مختلف و افراد عادی در حال تمرین در خانه است. هدف اصلی نایک از تولید این ویدئوها نمایش راهکارهایی برای ادامه فعالیت و تمرین ورزشی به مخاطب هدف است. در نهایت نیز پیام «برای جهان تمرین کنید» بر روی صفحه نقش می بندد.
مطلب مرتبط: بررسی استراتژی تبلیغاتی نایک در دنیای کسب و کار / تبلیغات اخلاق مدار و شاهکار نایک در این زمینه
بیتردید کمپین تازه نایک یکی از گزینه های جذاب بازاریابی در شرایط شیوع کرونا محسوب می شود. بسیاری از برندها در چنین فضایی بیشتر به دنبال کاهش هزینه های جاری هستند، با این حال نایک به جای اقدامات مختلف به دنبال روحیهبخشی به مخاطب هدف است. این امر با تجربه سال های متمادی این برند در زمینه تمرکز بر روی رویدادها و اتفاقات مهم در حوزه تبلیغات سازگاری دارد.