وب سایت گجت نیوز - عرفان انبار: شرکت خودروسازی پورشه آلمان ، جدیدترین خودرو الکتریکی خود را معرفی کرد.این خودرو که پورشه Mission E نام دارد قادر است با یکبار شارژ مسافت ۴۹۸ کیلومتر را بپیماید.پورشه این محصول را برای رقابت مستقیم با رقیب آمریکایی خود یعنی تسلا اس ، راهی بازار خواهد کرد.البته هنوز تولید این خودرو به پایان نرسیده اما تصاویر مفهومی که از این خودرو منتشر شده، نمایی از آنچه پورشه در ذهن دارد را به ما نشان می دهد.خودروی جدید Mission E با اینکه یک اتومبیل الکتریکی به حساب میآید، چیزی از ابرخودروها کم نداشته و با داشتن دو موتور هیبریدی ۹۱۹ (که از خودروهای Le Mans الهام گرفته شده است)، قادر خواهد بود تا در عرضه ۳.۵ ثانیه، به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت برسد.
با وجود سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی این خودرو، پورشه مدعی شده که Mission E قادر خواهد بود تا تنها با ۱۵ دقیقه شارژ شدن، ۲۴۹ مایل ( ۴۰۰ کیلومتر ) را بپیماید و با شارژ کامل باتری این خودرو، میتوان طی کردن ۳۱۰ مایل ( ۴۹۸ کیلومتر ) را نیز برای این اتومبیل در نظر گرفت که این میزان واقعا فوقالعاده است. درگاه شارژ خودرو نیز در قسمت جلویی قرار گرفته و البته به خاطر ویژگیهای خاصی که این سیستم شارژ دارد، پورشه نام آن را "Porsche Turbo Charging” نهاده است.
برای شارژ کردن خودروی خود، اگر با یک ایستگاه ۸۰۰ ولتی برخورد نداشته باشید، میتوانید از ایستگاههای شارژ ۴۰۰ ولتی استفاده کرده و خودروی خود را به صورت القایی نیز شارژ نمایید، چیزی که پیشتر در خودروی Audi e-tron Quattro Concept نیز دیدهایم.در مورد بدنه و طراحی خودرو، باید بدانید که محصول جدید پورشه تنها ۱۳۰ سانتیمتر ارتفاع داشته و سازندگان نیز در بدنهی این خودرو، از آلومینیوم، فولاد و پلیمر فیبر کربن تقویت شده استفاده کردهاند تا وزن خودرو تا حد ممکن کاهش پیدا نماید.
باتری خودرو نیز در قسمت زیرین سرنشینان مسافر قرار گرفته تا گریز از مرکز خودرو نیز در پایینترین حد خود باشد.پورشه برای چرخهای خودروی جدید خود، از کربن استفاده کرده اما بر خلاف بسیاری از اتومبیلهای الکتریکی که هماکنون تولید شدهاند، چرخهای Mission E اندازهای کوچک ندارد. در واقع پورشه از چرخهای ۲۱-اینچی برای قسمت جلویی و از چرخهای ۲۲-اینچی برای قسمت عقبی استفاده کرده است. همچنین باید اضافه کنیم که سیستم Torque Vectoring پورشه، امکان چرخش هر چهار چرخ را به صورت همزمان، فراهم آورده است.
در قسمت داخلی خودرو، با چهار صندلی تکنفره و همچنین نمایشگرهایی بسیار عجیب و البته دقیق روبهرو هستیم که نشان میدهد پورشه سعی داشته تا شکل سنتی و قدیمی خودروهای خود را در اتومبیل Mission E کنار بگذارد. در این قسمت، سیستمهای مختلفی همچون Connected Car، Performence، Driver، Energy و Sport Chrono دیده میشود که باید منتظر توضیحات کامل شرکت در مورد اینها باشیم. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم، کنترل برخی از این سیستمها به کمک چشمان کاربران است!
بله، با توجه به اینکه کاربران به کدام سو نگاه میکنند، میتوان برخی از تنظیمات خودرو را تغییر داد.باید اشاره کنیم که کاربران میتوانند زاویهی نمایش این قسمتها را تغییر داده و بر اساس حالتی که بر روی صندلی نشستهاند، آنها را به صورت دلخواه تنظیم نمایند. نیازی به اشاره نیز وجود ندارد که چرخها به گونهای طراحی نشدهاند که بخواهند از مواردی همچون افزایش سرعت خودرو، جلوگیری نمایند. همچنین کنترل هولوگرافیکی سَنجها در قسمت جلویی خودرو با حرکات بدن راننده نیز کار میکند.
در کنار آن نیز سازندگان یک اپلیکیشن اختصاصی را برای iPad طراحی کردهاند تا بتوان تنظیمات این بخش را به صورت کنترلی نیز تنظیم نمود.پورشه سعی کرده تا امکانات جانبی در این خودرو را تا حد ممکن افزایش دهد. به همین جهت، دوربینی در آینهی کناری خودرو تعبیه شده که میتواند با توجه به حالت چهرهی راننده، آن را به صورت شکلک Emoji در نمایشگر خودرو به تصویر بکشد. البته شاید این ویژگی، یک آپشن به درد بخور نباشد اما میتوان آن را در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشت!
هنوز پورشه اطلاعاتی از برنامههای آتی خود برای تولید Mission E در اختیارمان قرار نداده، اما بعید است که این سدان جدید بخواهد رقیبی برای خودروی Model S شرکت تسلا باشد. هر چند این خودرو حرفهای زیادی برای گفتن دارد و میتواند یکی از بهترین اتومبیلهای الکتریکی باشد که تا کنون معرفی شده اما باز هم باید منتظر انتشار اخبار بیشتر در مورد Mission E باشیم و هنوز نمیتوانیم آن را یکی رقیب واقعی برای خودروهای الکتریکی شرکت تسلا در نظر بگیریم.
شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای پورشه به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.