یکی از بدترین کابوس های هر برندی در شبکه های اجتماعی مواجهه با انبوهی از کامنت های منفی است. این امر اعتماد به نفس هر تیم بازاریابی را به بدترین شکل ممکن از بین می برد. درست به همین خاطر هر برندی در تلاش برای کاهش احتمال چنین رویدادی از سوی دیگر افزایش تعداد کامنت های مثبت درباره برندش است.
شاید در نگاه نخست صرف تولید محصولی مناسب برای مشتریان عامل کافی در راستای دریافت کامنت های مثبت باشد، اما باید به این نکته توجه نمایید که دریافت کامنت های مثبت فرآیندی پیچیده تر از این حرف هاست. درست به همین خاطر ما در این مقاله قصد بررسی ماجرا به طور تخصصی را داریم. در ادامه برخی از نکات و راهنمایی های کوتاه درباره شیوه های دریافت کامنت مثبت از مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد.
استفاده از روش بازنشر نظرات مثبت
برند خیالی به نام میولر را در نظر بگیرید که در زمینه ساخت کنسرو لوبیا فعالیت دارد. این برند سابقه بسیار زیادی در بازار داشته و مشتریان وفاداری هم دارد. حالا اگر یک روز در فیس بوک ترولی درباره وجود علف های هرز در کنسروهای این برند وایرال شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
مطلب مرتبط: مدیریت نظرات منفی مشتریان به سبک حرفه ای ها
شاید در نگاه نخست ترول ها بخشی جدایی ناپذیر از تجربه فعالیت در شبکه های اجتماعی باشد، اما نکته مهم اینکه همین ترول های به ظاهر ساده می تواند اعتماد مشتریان به برندها را به طور کامل از بین ببرد. با این حساب شما نیازمند راهکاری دقیق برای پاسخگویی به چنین شایعاتی خواهید بود.
یک راهکار پیش روی برند میولر همکاری با آزمایشگاه های حرفه ای و بهینه سازی دستگاه های خط تولیدش با هزینه های سرسام آور است. این امر جای هیچ شک و تردید نسبت به کیفیت محصولات این برند را باقی نمی گذارد. با این حال راهکاری ساده تر بازنشر نظرات مثبت و پیام های قدردانی مشتریان در طول سال های قبل است. این امر بدون هیچ هزینه اضافی امکان مقابله با نظرات منفی در شبکه های اجتماعی را به همراه خواهد داشت. به این ترتیب مشتریان بیش از هر زمان دیگری به درج نظرات مثبت درباره برند شما ترغیب خواهند شد.
افزایش تعداد کامنت ها
یکی از نکات جالب درباره شبکه های اجتماعی اهمیت کمیت کامنت ها در مقایسه با کیفیت شان است. به این ترتیب برند شما در صورت دریافت نظرات مثبت پرتعداد از سوی مشتریان وضعیت بسیار بهینه ای در شبکه های اجتماعی خواهد داشت. یک راهکار برای برند میولر در این میان استفاده از یک یا چند فرد برای درج نظرات پشت سر هم در اکانت شان است. شاید این امر از نظر کمی وضعیت خوبی برای برند آنها به همراه داشته باشد، اما شانس زیادی برای شما به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد گذاشت.
راهکاری دیگر در این میان برگزاری یک مسابقه آنلاین در شبکه های اجتماعی و درخواست از کاربران برای درج کامنت به منظور کسب امتیاز در این مسابقه است. این امر شاید هزینه بیشتری برای برند شما به همراه داشته باشد، اما دست کم تاثیرگذاری اش واقعی خواهد بود. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت.
مطلب مرتبط: جلب نظر مخاطب هدف در سال 2021
استفاده از مزیت آمازون
اگر شما تا به حال محصولی را در آمازون به فروش رسانده باشید، خیلی خوب از شرایط فعالیت در آن اطلاع دارید. یکی از نکات جالب درباره آمازون امکان درج کامنت از سوی مشتریان و همچنین دادن ستاره به برندهاست. این نکات تاثیر بسیار زیادی بر روی سئوی هر برند و همچنین نحوه واکنش مشتریان نسبت به آن خواهد داشت. اگر برند میولر در این میان فعالیت مناسبی در آمازون داشته باشد و به طور مداوم به سوالات مشتریان پاسخ دهد، به تدریج کامنت های مثبت زیادی در این فروشگاه برای خودش پیدا خواهد کرد. این امر نه تنها فرآیند فروش را برای این برند ساده تر می کند، بلکه در زمینه دریافت نظرات مثبت در تمام کانال های ارتباطی نیز موثر خواهد بود. برند داستان ما با این راهکار ساده امکان مواجهه با انبوهی از کامنت های مثبت برای کسب و کارش را خواهد داشت. بنابراین شما هم همیشه باید از فرصت های موجود در فضای آنلاین، به ویژه فروشگاه های آنلاین نهایت بهره را ببرید.