بدون شک تلویزیون یکی از پرکاربردترین وسایل هر فرد در طول روز محسوب می شود. به همین خاطر یک تبلیغ شما را به بیشترین تعداد مخاطب خواهد رساند، با این حال چه نوع از تبلیغاتی تاثیرگذار واقع می شوند؟ بدون شک این امر یک سوال همیشگی برای بازاریاب ها بوده و همین امر باعث شده است تا انجمن کارآفرینان جوان 12 اصل مهم که باعث موفقیت یک تبلیغ تلویزیونی خواهد شد را معرفی کرده اند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
1-الگوهای رایج را کنار بگذارید
بدون شک در هر کشوری، الگوهای تبلیغی نسبتا ثابت است، با این حال اگر خواهان این امر هستید که از همان ابتدا مخاطب را درگیر خود کنید، لازم است تا کاملا متفاوت باشید. به همین خاطر ضروری است تا تمامی اصول را کنار گذاشته و تبلیغی را در معرض نمایش قرار دهید که نمونه آن تاکنون وجود نداشته است. درواقع هیچ چیز برای مخاطب بدتر از اقدامات تکراری نبوده و لازم است تا این امر را به عنوان نخستین اصل موفقیت مورد توجه قرار دهید.
مطلب مرتبط: تبلیغات تلویزیونی؛ همچنان موثر و قدرتمند
2-خسته کننده نباشید
یک اقدام صرفا تجاری، بدون شک مخاطب را ناامید خواهد کرد. درواقع این امر که به تلفیقی از تولید محتوا و تبلیغ محصول دست پیدا کنید، هنری است که بدون شک موفقیت را برای شما به همراه خواهد داشت. به همین خاطر در ابتدا ضروری است تا خودتان و تمامی افراد تیم از تبلیغ رضایت کافی را داشته باشند. تحت این شرایط شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر در کنار تلاش برای رسیدن به هدف تجاری خود، از افزایش جذابیت کار غافل نشوید. این امر حتی شامل مواردی نظیر زیبایی بصری نیز می شود.
3-سه ثانیه اول را زمان طلایی بدانید
برای تصمیم گیری مخاطب نسبت به مشاهده تبلیغ شما و یا تغییر کانال، شما تنها سه ثانیه زمان خواهید داشت. به همین خاطر ضروری است تا شروعی مرموز را داشته باشید تا حس کنجکاوی مخاطب باعث شود که تا پایان شما را همراهی کند. همچنین توجه داشته باشید که به مانند مقوله تولید محتوا که می توان آن را به صورت چند بخشی درآورد، شما نیز قادر خواهید بود تا تبلیغاتی سریالی داشته باشید. به همین خاطر ابدا نیازی به پخش یک تبلیغ بیش از حد طولانی نخواهد بود. بدون شک بررسی تبلیغات موفق تاریخ، شما را به نحوه انجام این کار یاری خواهد کرد.
4-از افراد مطرح استفاده کنید
اگرچه استفاده از سلبریتی ها در تبلیغات تلویزیونی اقدامی بسیار رایج محسوب می شود، با این حال شما می توانید در این رابطه نیز اقدامی کم خرج تر و کاملا متفاوت را انجام دهید. درواقع اینفلوئنسرها (افرادی که شهرت خود را از طریق شبکه های اجتماعی به دست آورده اند) محبوبیتی بسیار بالا را دارند. علت این امر به این خاطر است که میزان زمانی که افراد در شبکه های اجتماعی سپری می کنند، حتی بیشتر از تلویزیون است. به همین خاطر نیز استفاده از آنها در تبلیغات خود، یک انتخاب کاملا هوشمندانه خواهد بود. با توجه به این امر که حضور در تبلیغات تلویزیونی یک بستر جدید برای اینفلوئنسرها محسوب می شود، آنها با هزینه های کاملا مناسب حاضر به همکاری با شما خواهند شد.
5-داستان سرایی داشته باشید
امروزه همه چیز وابسته به داستان سرایی است. درواقع تصور یک تبلیغ موفق بدون در اختیار داشتن این امر عملا غیرممکن است. به همین خاطر ضروری است تا داستانی فوق العاده را تعیین کنید. برای این موضوع، نویسندگان حرفه ای وجود دارد که می-توانید از آنها استفاده کنید و درواقع درست به مانند یک فیلم که برای موفقیت فیلمنامه قوی اصل اولیه محسوب می شود، در تبلیغات تلویزیونی نیز این امر کاملا ضرورت دارد.
6-صرفا بر روی مطرح کردن برند خود تمرکز داشته باشید
از تبلیغ تلویزیونی صرفا باید برای مطرح کردن برند خود استفاده کرد. به همین خاطر برای فروش مستقیم محصولات پل های ارتباطی خود را ذکر کنید. درواقع ضروری است تا صرفا کنجکاوی و علاقه مخاطب را مورد هدف قرار دهید. پس از موفقیت در این مرحله، افراد به صورت طبیعی اقدام به مراجعه به سایت و انجام خرید خواهند کرد. این نکته را نیز فراموش نکنید که تبلیغات تلویزیونی گران قیمت ترین نوع تبلیغ محسوب می شوند. به همین خاطر ضروری است تا محدودیت زمانی خاصی را برای خود داشته باشید.
7-یک مخاطب خاص را مورد هدف قرار دهید
اگر تبلیغ شما بدون مشخص بودن مخاطب اصلی باشد، بدون شک امکان ارتباط برقرار کردن بسیار سخت خواهد شد. به همین خاطر ضروری است تا خود را با یک شهر، دین، جنسیت، سن و... پیوند دهید، با این اقدام بدون شک تاثیرگذاری بالاتری را تجربه خواهید کرد.
8-از حس نوستالژی استفاده کنید
بدون شک پیونددادن تبلیغ با گذشته نه تنها وجهه یک برند باسابقه را به شما خواهد بخشید، بلکه نوعی حس را در افراد به وجود خواهد آورد که از آن تحت عنوان نوستالژی یاد می شود. بدون شک این امر جذابیت تبلیغ شما را چندبرابر خواهد کرد.
9-برندی باکیفیت باشید
حتی بهترین تبلیغات نیز برای برندی که کیفیت کار بسیار پایینی داشته و در اصطلاح معتبر محسوب نمی شود، تاثیری را خصوصا در درازمدت به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا نسبت به کیفیت خود اطمینان حاصل کرده و ابدا در تبلیغ موردی را بیان نکنید که با واقعیت تطابق ندارد.
10-نمونه ای از محصولات را نیز به نمایش درآورید
این امر باعث خواهد شد تا مخاطب به خوبی بداند که با چه محصولی مواجه است. برای مثال برند لامبورگینی هیچ گاه در تبلیغات تلویزیونی خود صرفا به نمایش برند بسنده نکرده و جدیدترین محصول شرکت را نیز به نمایش درمی آورد. به همین خاطر نه تنها از نمایش محصول بلکه از نمایش محیط شرکت و کارمندان خود نیز غافل نشوید. در نهایت توجه داشته باشید که جهان با سرعتی مثال زدنی در حال تغییر است و تلویزیون های اینترنتی نظیر نت فلیکس در حال تبدیل شدن به جایگزینی برای شبکه های رایج هستند. به همین خاطر نمایش تبلیغ در چنین مکان هایی می تواند کاملا سودمند باشد.
11-از تبلیغ خود حمایت های لازم را انجام دهید
این امر که سایت و صفحات شما در شبکه های اجتماعی تکمیل کننده اقدامات انجام شده در تبلیغ تلویزیونی باشد، به جامعیت اقدام شما منجر می شود. در نهایت توجه داشته باشید که اگر یک کمپین ایجاد نکنید، بدون شک مخاطب کاملا درگیر شما خواهد شد. همچنین این امر که خود را حامی مواردی معرفی کنید که برای مخاطب بسیار مهم است، شانس موفقیت شما را افزایش خواهد داد. برای مثال در حال حاضر مسئله محیط زیست، یک نگرانی جهانی محسوب می شود. به همین خاطر از همسو با طبیعت بودن خود می توانید به عنوان یک تبلیغ استفاده کنید.
مطلب مرتبط: تاثیر گذاری آگهی های تلویزیونی / تکنیک مناسب را انتخاب کن
12-از معجزه صدا غافل نشوید
تقریبا تمامی تبلیغات به یک گوینده نیاز دارد. به همین خاطر ضروری است تا از صدایی کاملا جذاب استفاده کنید. این امر تاثیر اقدام شما را افزایش می دهد. در نهایت فراموش نکنید که هر تبلیغ یک محدوده زمانی خاص خود را دارد، به همین خاطر ابدا نباید تصور کنید که مجاز به استفاده بیش از حد طولانی از آن هستید.
13-تنها یک پیام را منتقل کنید
بسیاری از مدیران و کارآفرین ها از تبلیغات انتظارات غیرواقعی دارند. درواقع آنها می خواهند تا تمامی نیاز های خود را در یک تبلیغ رفع کنند که این امر باعث خواهد شد تا مخاطب ابدا نتواند با اقدام شما ارتباط لازم را برقرار کند. به همین خاطر نیز ضروری است تا برای هر تبلیغ یک پیام و یک هدف را داشته باشید.