پروموت کردن اپ موبایلی فقط شامل تبلیغ و معرفی آن به مخاطب هدف نیست. بسیاری از برندها برای طراحی یک اپ ویژه از مدت ها قبل با خودشان کلنجار می روند. شما فقط زمانی باید نسبت به استفاده از اپ برای موبایل تان اقدام کنید که تعداد مناسبی مشتری داشته باشید. این امر به شما برای افزایش سطح محبوبیت اپ تان کمک خواهد کرد.
اگر شما هم تعداد مناسبی مشتری برای برندتان دارید و به فکر استفاده از فرصت های پیش رو برای طراحی اپ هستید، نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای پروموت کردن اپ تان کمک خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها برای فعالیت بازاریابی نخواهید داشت.
توسعه حرفه ای اپ
اپ برند شما باید برای کاربران مزیت مهمی داشته باشد. این امر می تواند خرید ساده یا بهره مندی از یک سرویس حرفه ای باشد. متاسفانه برخی از برندها بدون توجه با این نکته اقدام به طراحی اپ می کنند. درست به همین خاطر در نهایت اپ شان هیچ جذابیتی برای مخاطب هدف پیدا نمی کند.
مطلب مرتبط: مهمترین ترندهای اپ موبایل
اگر شما به فکر راه اندازی بخش تازه از کسب و کارتان هستید، استفاده از اپ رسمی می تواند محور تعامل شما با مشتریان پیرامون سرویس تازه باشد، در غیر این صورت شاید طراحی اپ از سوی شما چندان ایده حرفه ای و مناسبی از آب درنیاید. یادتان باشد امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی فقط و فقط به برندها و اپ هایی توجه می کنند که مزیت خاصی به همراه داشته باشند. بر این اساس اگر اپ شما مزیت مناسبی به همراه ندارد، سرمایه گذاری بر روی آن بی دلیل خواهد بود.
بازاریابی برای اپ موبایلی
بازاریابی برای اپ یکی از مهمترین مراحل برای آشناسازی کاربران با محتوای برندتان است. این امر به شما فرصت ایجاد ارتباطات اولیه و افزایش تعداد دانلود اپ تان را می دهد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم از این نکات استفاده نمایید.
امروزه صرف هزینه در زمینه بازاریابی بدل به امری رایج شده است. بنابراین شما برای بازاریابی و پروموت کردن اپ برندتان باید اندکی از بودجه بازاریابی تان را به این ماجرا اختصاص دهید، در غیر این صورت شاید در رقابت با سایر برندها هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکرده و وضعیت تان به طور مداوم بدتر شود.
سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی و همچنین همکاری با انواع اپ استورها به شما برای پروموت کردن سریع محتوای تان کمک می کند. این نکته نقش مهمی در آشنا شدن سریع کاربران با محتوای برندتان و همچنین دانلود بالای اپ تان خواهد داشت.
استفاده از ایمیل مارکتینگ
استفاده از ایمیل مارکتینگ نباید گزینه عجیب یا ناآشنایی برای بازاریاب ها باشد. این الگوی جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مزایای بسیار زیادی داشته و به شما فرصت خوبی به منظور بهبود رابطهتان با مخاطب هدف را می دهد. اگر شما به دنبال پروموت کردن محتوای برندتان یا حتی اپ رسمی آن هستید، می توانید به سادگی بر روی ایمیل مارکتینگ حساب باز کنید. این گزینه به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط تان به شیوه ای مناسب کمک خواهد کرد. با این حساب شما بدون نیاز به صرف هزینه های بالا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان استفاده از فرصت های بازاریابی بسیار متنوع را خواهید یافت.
اگر شما برای ارسال ایمیل به مخاطب هدف تان مردد هستید، می توانید از یک متن دوستانه برای معرفی برند و محصولاتش استفاده کنید. در کنار این امر دعوت از مخاطب هدف برای امتحان کردن اپ رسمی تان هم گزینه خوبی خواهد بود. به این ترتیب انگیزه کاربران برای امتحان اپ رسمی برندتان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده و شانس تان در بازار نیز برای پروموت کردن اپ تان بهینه می گردد.
مطلب مرتبط: بازاریابی برای اپ ها در دنیای دیجیتال
یادتان باشد شما نباید مخاطب تان را به استفاده از اپ برند مجبور کنید. بنابراین تمام شرایط و فرآیند کار باید در محیطی دوستانه و به دور از اجبار صورت گیرد، در غیر این صورت شاید حتی امکان تاثیرگذاری بر روی یک مخاطب را هم نداشته باشید.