امروزه طراحی اپ های موبایلی بدل به یکی از کسب و کارهای پولساز در دنیای دیجیتال شده است. درست به همین خاطر بسیاری از کسب و کارها در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند. اگر شما هم در این زمینه وارد شده باشید، از دردسرهای توسعه اپ آگاهی دارید. دردسر اصلی در این میان پس از طراحی اپ روی می دهد. شما برای توسعه اپ تان در میان کاربران به بازاریابی نیاز دارید. امروزه اپ های بسیار زیادی در دسترس کاربران قرار دارد بنابراین شما باید عملکرد بسیار متفاوتی برای جلب نظر کاربران داشته باشید. هدف اصلی در این مقاله آشنایی با برخی از تکنیک های بازاریابی برای توسعه محبوبیت اپ هاست. بنابراین اگر شما در زمینه طراحی اپ فعالیت دارید، این مقاله را از دست ندهید.
ارزیابی مداوم عملکرد اپ
بازاریابی برای توسعه اپ های موبایلی همیشه نیازمند صرف هزینه و طراحی کمپین نیست. کیفیت اپ شما مهمترین عامل برای توسعه اش محسوب می شود. بنابراین اگر اپ شما دارای کیفیت مناسبی نیست، باید به طور کامل نسبت به استراتژی تان تجدیدنظر نمایید.
مطلب مرتبط: بایدها و نبایدهای بازاریابی اپلیکیشنی
یکی از راهکارهای ساده و تاثیرگذار برای بهبود کیفیت اپ ها ارزیابی مداوم شان است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر شما در این راستا عملکرد مناسبی نداشته باشید، کاربران همیشه از کیفیت اپ شما راضی خواهند بود. معنای دیگر این امر دانلود گسترده اپ شما از سوی کاربران و معرفی آن به دامنه هرچه بیشتری از افراد است.
امروزه مهمترین عامل تبلیغ و توسعه یک اپ رضایت کاربرانش است بنابراین اگر شما در زمینه بهبود کیفیت اپ تان عملکرد خوبی داشته باشید به طور خودکار شمار کاربران اپ تان افزایش خواهد یافت.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی دارای تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربران است. درست به همین خاطر اغلب برندها سرمایه گذاری بسیار وسیعی برای موفقیت در شبکه های اجتماعی انجام می دهند. اگر برند شما در شبکه های اجتماعی مشهور باشد، به احتمال زیاد در میان مشتریان واقعی نیز محبوبیت زیادی دارد.
خوشبختانه شبکه های اجتماعی از تبلیغات پولی برای کاربران پشتیبانی می کنند. بنابراین بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از این راهکار به خوبی استفاده می کنند. شاید در نگاه نخست صرف هزینه های فراوان برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار بی جهت به نظر برسد، اما در بلندمدت طرفداران کسب و کار شما و به عبارت دیگر اپ تان را افزایش خواهد داد.
شما در تبلیغات اپ تان در شبکه های اجتماعی باید از کاربران برای نصب اپ تان دعوت به عمل بیاورید. در غیر این صورت هزینه های تبلیغاتی تان هیچ تاثیری بر روی مخاطب هدف برجای نخواهد گذاشت. امروزه بسیاری از برندها علی رغم صرف هزینه های بالا در حوزه تبلیغات توانایی جلب نظر مخاطب هدف را ندارند. دلیل ین امر عدم هدف گذاری بر روی تبلیغات شان است.
برگزاری کنفرانس های خبری
کنفرانس های خبری بهترین فرصت برای بیان دقیق اطلاعات درباره اپ شماست. امروزه تمام برندها برای بیان نکات مختلف در رابطه با کسب و کارشان از کنفرانس های خبری استفاده می کنند. امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا کنفرانس های خبری برندها به صورت آنلاین برگزار می شود. شما حتی امکان برگزاری کنفرانس آنلاین در شبکه های اجتماعی را نیز دارید. به این ترتیب هزینه های تان برای برگزاری کنفرانس به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
شما در کنفراس تان درباره اپ برند باید به نکات بسیار دقیقی اشاره نمایید. این امر شامل کارایی این اپ و همچنین مزایای آن در مقایسه با دیگر نمونه های موجود در بازار است. فقط در این صورت شما شانسی برای جلب نظر کاربران خواهید داشت.
مطلب مرتبط: موفق ترین اپلیکیشن های تاریخ
همکاری با اینفلوئنسرها
یکی از ساده ترین راهکارها برای توسعه اپ ها در میان کاربران همکاری با اینفلوئنسرهاست. این افراد به دلیل تاثیرگذاری بالا بر روی کاربران امکان جلب نظر دامنه وسیعی از مردم به اپ شما را دارند بنابراین همکاری با آنها باید در دستور کار شما قرار داشته باشد.
مهمترین مسئله در ارتباط با اینفلوئنسرها پیدا کردن افراد درست برای کسب و کارتان است. در غیر این صورت تمام هزینه های شما در این حوزه بی فایده خواهد بود.