نظرات دیگران درباره یک کسب و کار همیشه مثبت یا شامل تعریف های مداوم نیست. گاهی اوقات مشتریان یا سرمایه گذارها نسبت به یک برند نظرات بسیار منفی ارائه می کنند. این امر می تواند توانایی کسب و کار موردنظر برای حفظ روحیه کارمندان را به شدت در معرض خطر قرار دهد. درست به همین دلیل شمار بسیار زیادی از برندها به هیچ وجه تحمل نظرات منفی از سوی دیگران را ندارند. این امر همیشه همراه با اعتراض های بسیار شدید از سوی کارآفرینان بوده و در مواردی شامل حذف کامنت ها در شبکه های اجتماعی می شود.
بدون تردید نظرات مشتریان در هر صورتی امکان تاثیرگذاری بر روی روند فعالیت یک برند را دارد. با این حال گاهی اوقات این امر برای برخی از برندها قبل درک نیست. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای برای درک اهمیت و تاثیر نظرات مشتریان در روند فعالیت یک برند است. در ادامه برخی از مهمترین نکات و مزایای این امر را با هم مرور خواهیم کرد.
مطلب مرتبط: تکنیک های حرفه ای برای جلب نظر مشتریان
دسترسی به بازخوردهای ارزشمند
وقتی یک برند استراتژی یا محصول تازه ای را روانه بازار می کند، باید به طور مداوم نسبت به آگاهی از وضعیت آن در نظر مشتریان اقدام کند. این امر به برند موردنظر برای فعالیت بهتر کمک کرده و شرایطش را به طور قابل ملاحظه ای در بازار بهینه سازی خواهد کرد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه نظرات آنها را جویا شوید.
کامنت ها یا دیگر کانال های ارتباطی میان شما و مخاطب هدف امکان بررسی دقیق نظرات آنها را به شما می دهد. امروزه بسیاری از برندها برای آگاهی از نظرات مشتریان شان هزینه های بسیار زیادی را متحمل می شوند. شما در این میان می توانید بدون هیچ هزینه اضافه ای فقط با استفاده از برخی نکات جانبی بر روی مخاطب هدف تاثیر بگذارید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و وضعیت تان را در مقایسه با گذشته به طور مناسبی بهبود می بخشد.
افزایش اعتبار
برندهایی که نظرات مستقیم مشتریان را به طور مداوم دریافت می کنند، به طور معمول در کانون توجه مشتریان قرار دارند. حتی اگر این نظرات منفی نیز باشد، شما می توانید برای اعمال تغییرات در روند فعالیت برندتان روی آنها حساب کنید. این امر شما را در موقعیت بسیار بهتری قرار داده و شرایط فعالیت تان را نیز بهینه سازی خواهد کرد.
بسیاری از برندها آرزوی دریافت نظرات مداوم از سوی مشتریان را دارند. اگر شما از چنین فرصتی برخوردار هستید، باید به خوبی از آن استفاده کرده و شانس تان برای افزایش اعتبار در بازار را بیشتر کنید.
ایجاد تجربه مناسب برای مشتریان
خیلی از افراد در قالب نظراتی که به برندها منتقل می کنند، به سلیقه شان نیز اشاره دارند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس شما در این میان را نیز به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی خواهد کرد. درست به همین دلیل شما باید همیشه از نظرات مشتریان برای اعمال تغییرات اساسی در روند فعالیت برندتان سود ببرید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و موقعیت تان در بازار را نیز به شدت بهینه سازی می کند.
یادتان باشد تجربه مشتریان از برندها همیشه نقش مهمی در ارزیابی آنها دارند. بنابراین اگر شما به طور مداوم این تجربه را ارتقا دهید، شانس تان در عمل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت افزایش پیدا می کند.
مطلب مرتبط: چگونه نظرات و بازخوردتان را به طور حرفه ای در شرکت بیان کنید؟
افزایش فروش
برندهایی که به نظرات مشتریان گوش می دهند، همیشه شانس بالایی برای افزایش فروش شان دارند. این امر یک واکنش طبیعی از سوی مشتریان در قبال شنیده شدن نظرات شان است. البته در این میان شما باید تغییرات اساسی در روند فعالیت برندتان را نیز اعمال کنید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر با نگاهی به فعالیت برندهای بزرگ و تاثیرپذیری از عملکرد آنها به طور مداوم به خوبی قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین شما هم برای افزایش فروش به نظرات مشتریان نیاز خواهید داشت.