چهارشنبه, ۵ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Wed, 25 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

چالش کرونا و بهبود سطح فروش شرکت

4 سال پیش ( 1399/7/13 )
پدیدآورنده : الی داویدسون   پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : فروش  

بدون شک ویروس کرونا بزرگترین تهدید 20 سال گذشته کسب و کارهای سراسر جهان بوده است. در این راستا شاهد تعطیلی، تعدیل نیرو و بیکاری گسترده‎ ای هستیم. همین امر نیز باعث شده است تا بازگشت به شرایط عادی، به اقدامی زمانبر تبدیل شود. با این حال حتی در شرایط بد حال حاضر نیز برندهایی وجود دارند که همچنان سطح فروش خود را حفظ کرده و حتی پیشرفت ‎هایی نیز داشته اند. با این حال چگونه چنین چیزی ممکن است؟ در این رابطه احتمالا به این موضوع فکر خواهید کرد که باید معجزه ‎ای وجود داشته باشد. با این حال چند تکنیک ساده، باعث بروز چنین شرایطی شده است. در ادامه چند مورد از آنها را بررسی خواهیم کرد. درواقع این موارد ابدا ارتباطی به حوزه کاری شما نداشته و برای هر برندی، نتیجه بخش خواهد بود.

1-شرایط جدید را درک نمایید

چالش کرونا بهبود سطح فروش شرکت

در حال حاضر فروش به شیوه‎ های رایج، ابدا امکان ‎پذیر نخواهد بود. در این راستا شما باید شرایط را تحلیل کرده و به دنبال راهکارهای جدید باشید. در این رابطه اگرچه فروش اینترنتی، راهکار اصلی معرفی می ‎شود. با این حال فراموش نکنید که این روش بیش از حد کلی بوده و شما باید چندین راهکار مختلف را برای رسیدن به این هدف، داشته باشید.

مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز

برای مثال یکی از این موارد، تولید محتوا در راستای ایجاد نیاز در مخاطب است. نکته ‎ای که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که در شرایط حال حاضر و با توجه به قرنطینه خانگی، میزان استفاده افراد از اینترنت افزایشی چشمگیر را پیدا کرده است. تحت این شرایط فعالیت بیشتر در بستر اینترنت، می ‎تواند با شانس موفقیت بالایی همراه باشد. در این راستا اگرچه در اختیار داشتن ابزارهای مناسب، بسیار مهم خواهد بود. با این حال شرط اصلی داشتن ایده ‎ای متفاوت و جذاب است. به همین خاطر توصیه می ‎شود که در ابتدا اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها را مورد تحلیل خود قرار دهید. در این راستا نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بحران مالی ناشی از ویروس کرونا، قدرت خرید بسیاری از افراد را نیز کاهش داده است. به همین خاطر در کنار تلاش برای ایجاد حس نیاز و قانع کردن افراد برای خرید، لازم است تا شیوه‎ های متنوعی برای پرداخت داشته باشید. در این راستا قسط بندی، یک راهکار کاملا مناسب خواهد بود.

2-به بهبود شرایط کمک نمایید

این امر که به بهبود شرایط ناشی از ویروس کرونا، کمک نمایید، بدون شک اهمیت بالایی را خواهد داشت. برای مثال می ‎توانید بخشی از سود حاصل از فروش محصولات را به پخش ماسک و مواد بهداشتی در محلات فقیرنشین، اختصاص دهید. این امر خود باعث خواهد شد تا دلیلی فراتر از خرید یک محصول، برای افراد ایجاد شود. همچنین اکنون زمان همکاری حتی با برندهای رقیب است. این موضوع باعث خواهد شد تا بتوانید صنعت خود را از وارد شدن به یک بحران غیر قابل جبران، نجات دهید. به همین خاطر صرفا به دنبال بهبود شرایط برای خودتان نباشید.

3-روش ‎های خلاقانه را مورد استفاده قرار دهید

طی چند سال اخیر روش های خلاقانه بازاریابی، بالاترین حد نتایج را به همراه داشته است. در این راستا اگر شما نیز بتوانید در این مسیر گام بردارید، بدون شک قدرت جلب توجهات را به دست خواهید آورد. برای مثال می ‎توانید یک چالش را ایجاد نمایید. معمولا این موارد در شبکه ها سریعا به یک ترند تبدیل می شود. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید در تلاش برای ایجاد ارتباطی دوستانه با مخاطبان خود باشید. در این راستا می ‎توانید شخصا محصول را در لایو اینستاگرام، معرفی کرده و نحوه کار با آن را شرح دهید. درواقع اکنون زمان فکر کردن به روش ‎هایی است که احتمالا تاکنون به آن فکر نکرده ‎اید. درواقع بسیاری از برندها به خاطر فروش خوب، روش ‎های کوچک را مورد توجه قرار نمی‎ دهند. با این حال این موارد می ‎تواند نجات بخش شما در شرایط حال حاضر باشد.

مطلب مرتبط: روش های افزایش فروش

4-حجم فعالیت خود را کاهش دهید

در آخر شما باید نگاهی واقع ‎بینانه داشته باشید. برای مثال برندی نظیر آمازون به این علت که در زمینه فروش انواع محصولات مورد نیاز افراد فعالیت دارد، بدون شک شانس موفقیت حتی در بدترین شرایط را خواهد داشت. با این حال ممکن است این ویژگی برای کسب و کار شما وجود نداشته باشد. در این راستا مثل برندهای حوزه گردشگری، کاملا مناسب خواهد بود. درواقع آنها را می توان با بالاترین میزان خسارت در شرایط حال حاضر، به حساب آورد. بدون شک شرایط فعلی، فرصت چندانی را برای برگزاری تور مهیا نمی‎ کند. به همین خاطر این دسته از برندها باید حجم فعالیت خود را کاهش دهند. در این رابطه به دنبال سودی باشید که حداقل هزینه را تامین نماید. در این راستا تنوع بخشیدن به منابع درآمدی نیز الزامی خواهد بود. برای مثال می توانید دوره های آموزش مجازی، تورهای مجازی و یا هر اقدام دیگری که با شرایط حال حاضر همخوانی داشته باشد را مورد توجه قرار دهید.

در نهایت فراموش نکنید که شما می توانید برای آینده نیز سرمایه گذاری نمایید. برای مثال محصول خود را پیش ‎فروش کنید. این امر باعث خواهد شد تا درآمد شما متوقف نشود.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oPvXiGye
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه